کد خبر 614612
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰

برجاماندن ۳۰ شهید و زخمی در حملات جنگنده های سعودی به منطقه «عذر» در بخش «نهم» صنعاء و هدف گرفتن مواضع سعودی در نجران و جیزان از سوی نیروهای یمنی از جمله اخبار و تحولات یمن است.

 به گزارش مشرق، به نقل از المسیره، در پی حملات هوایی سعودی ها به منطقه «عذر» در بخش «نهم» استان صنعاء یمن ۱۲ نفر از جمله چند کودک و زن شهید و شماری دیگر زخمی شدند. منابع یمنی تعداد شهدا و زخمی های این حملات را ۳۰ نفر اعلام کردند.

یک منبع محلی در بخش «نهم» اعلام کرد که جنگنده های سعودی طی سلسله حملات هوایی منازل شهروندان و یک بازار در منطقه «عذر» را بمباران کردند که طبق آمارهای اولیه در پی آن ۱۲ شهروند یمنی به شهادت رسیدند.

در همین حال دو زره پوش سعودی در حمله نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به نجران منهدم و شماری از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند. همچنین یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن شامگاه یکشنبه شماری از مواضع سعودی در نجران را هدف قرار داد.

یک منبع نظامی در نجران اعلام کرد که یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن ۱۰ موشک کاتیوشا را به مواضع نیروهای زمینی موسوم به «هنگ ۳۳» و ۵ موشک را نیز به موضع «الخضراء» شلیک کرد.

این منبع همچنین اظهار داشت که توپخانه ارتش و کمیته های مردمی ۱۳ خمپاره نیز به سمت موضع سعودی الخضراء شلیک کرد.

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی همچنین شامگاه یکشنبه محل تجمع نظامیان سعودی در المعزاب و پایگاه ابوالمظ و التبه الحمراء در جیزان را هدف قرار داد. یک منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با موشک های کاتیوشا تجمع نظامیان سعودی در المعزاب و التبه الحمراء را مورد حمله قرار دادند که در پی آن ۴ نظامی سعودی کشته و یک خودروی نظامی متعلق به آنها منهدم گردید.

از سوی دیگر در پی مقابله نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با پیشروی ناکام مزدوران سعودی به سمت منطقه «المناره» در بخش «نهم» ۱۴ نفر از مزدوران کشته شدند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس