'احمد عسیری' سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی به یمن به سرکردگی عربستان با تاکید بر این مطلب که دیگر آتش بسی در یمن وجود ندارد؛ گفت: ائتلاف هیچ اهمیتی برای رضایت سازمان های بشردوستانه قائل نیست.

 به گزارش مشرق، شبکه خبری الاخباریه عربستان، عسیری مدعی شد که مزدوران عربستانی کنترل 80 درصد اراضی یمن را به دست گرفتند وانفجارها دلیل قوت انصارالله نیست.

وی با نادیده گرفتن کشتار هزاران کودک وزن در بمباران شهرهای یمن توسط عربستان مدعی شد که این ائتلاف ٬حافظ امنیت وسلامت مرزهای عربستان است ومقابله با متعرضان به مرزهای کشور واجب است.

عسیری ارسال گزارش درباره نقض آتش بس در مرزها به سازمان ملل را مربوط به دوران مذاکره گروه های یمن در کویت دانست وگفت: با پایان مذاکره دیگر نیازی به ارسال گزارش های ویژه درباره نقض آتش بس نیست چرا که دیگر آتش بسی وجود ندارد وارتباط با سازمان ملل ادامه دارد.

وی با اعتراف به اینکه ائتلاف عربی نتیجه تحقیقات کمیته ارزیابی حوادث یمن در خصوص نقض قوانین بشر دوستانه را هر چه که باشد قبول دارد٬ بر تداوم ارتباط با تیم کمیته ارزیابی برای بهبود عملکرد نیروهای ائتلاف تاکید کرد.

عسیری در خصوص عکس العمل برخی سازمان ها درباره نقض حقوق بشر توسط عربستان نیزگفت: ما برای رضایت سازمان یا طرف دیگری کار نمی کنیم وعکس العمل سازمان ها هم برای ما مهم نیست فقط با آنها از این جهت که بخشی از کار هستند ارتباط داریم.

500 روز از حمله عربستان به یمن می گذرد و این کشور همچنان به حملات خود به این کشور فقیر عربی ادامه می دهد. در جریان این حمله هزاران یمنی کشته یا زخمی و میلیون ها نفر آواره شده اند.

عربستان که این جنگ را به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی به قدرت آغاز کرد، خسارت های سنگینی در جنگ متحمل شده و نتوانسته به اهداف تعیین شده خود در یمن دست یابد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس