کد خبر 614441
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶

یک نویسنده سعودی روز شنبه در اظهاراتی به شدت از ثروت اندوزی هنگفت مبلغان، مفتیان و واعظان دینی عربستان انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری اماراتی ارم نیوز، فهد الدغیثر نویسنده معروف سعودی با انتقاد شدید از ثروت هنگفت بسیاری از مبلغان سعودی، گفت: آنها با دین تجارت می کنند و از این طریق ثروت زیادی را بدون هیچ زحمت و تلاشی به دست آوردند.

این در حالی است که چند روز گذشته یک شرکت املاک در ترکیه اعلام کرد عبد الرحمن العریفی واعظ معروف سعودی یک خانه لوکس در شهر گردشگری ترابوزان ترکیه دارد.

این نویسنده معروف سعودی همچنین در صحفه توئیتر خود با بیان اینکه اذکار و انواع دعاها به طور رایگان در اختیار همگان است، از مخاطبان خواست با قطع اشتراک و ارتباط خود با این شیخ، به تجارت دین پایان دهند.

الدغیثری نوشت: برخی از واعظان دینی دارای سیستم مشترکین پیام کوتاه هستند که هزاران نفر عضو آن هستند و ماهیانه مبلغ هشت ریال سعودی را برای دریافت خدمات پرداخت می کنند. در ازای آن واعظان روزانه برای آنها اذکار و ادعیه ارسال می کنند. از این رو درآمد ماهیانه این واعظان از این طریق به صدها هزار ریال سعودی می رسد.

وی در اظهارات خود به نام واعظی به جز العریفی که خانه جدیدی در ترکیه خریداری کرده است، اشاره نکرد.
انتظار می رود که این اظهارات الدغیثر با واکنش های شدید در عربستان روبه رو شود.

بر اساس این گزارش مبلغان دینی عربستان مدام از زهد و پارسایی سخن می گویند و فقر و نداری را نوعی نعمت می دانند، اما خود با از جمله کسانی هستند که بدون کار و تلاش به ثروت های کلان دست می یابند. این در حالی است که با توجه به کاهش قیمت نفت جهانی و حضور عربستان در جنگ علیه یمن و صرف هزینه های کلان در این جنگ، این کشور اوضاع اقتصادی به سامانی ندارد و بیشتر مردمش با مشکلات اقتصادی روبه رو هستند.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس