رئیس‌جمهوری روسیه ضمن اعلام توافق تهران و مسکو درباره ساخت 8 نیروگاه هسته‌ای جدید در ایران تأکید کرد: روسیه به ایران در اجرای برجام کمک خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه امروز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری «آذرتاک» آذربایجان اعلام کرد: «استفاده از گروه‌های تروریستی برای دستیابی به منافع ژئوپولتیک یا منافع سیاسی اقدامی بسیار خطرناک است».

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه تأکید کرد: «تقسیم بندی گروه‌های تروریستی به دو دسته خوب یا بد امری غیرممکن است.»

وی افزود: «حملات تروریستی اخیر یکبار دیگر نشان داد که مبارزه با تروریسم تنها از طریق هماهنگی کشورها زیر پرچم سازمان ملل میسر خواهد بود».

پوتین همچنین با اشاره به مذاکرات سه جانبه آتی در باکو که برای سه روز دیگر برنامه ریزی شده است، گفت: «مذاکرات بین روسای جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه در باکو بر ارتقاء همکاری‌های بلندمدت کشورها در حوزه‌های مختلف از موضوعات اقتصادی گرفته تا تروریسم و همچنین پروژه گذرگاه حمل و نقل بین‌المللی شمال به جنوب و موضوع خزر متمرکز خواهد بود».

وی ادامه داد: «روسیه به تهران کمک خواهد کرد تا برجام را به طور کامل اجرا کند، این شامل فرایند غنی‌سازی اورانیوم و تبدیل قابلیت‌های تولید ایزوتوپ‌های پایدار نیز خواهد بود. علاوه براین، مسکو تهران در خصوص طرح‌هایی برای ساخت 8 نیروگاه هسته‌ای دیگر در ایران به توافق رسیده‌اند.»

پوتین علاوه براین گفت: «روسیه قرار است 2.2 میلیارد یورو برای تأمین اعتبار نیروگاه حرارتی و برق‌رسانی خط راه‌آهن به ایران وام دهد».

وی در ادامه تأکید کرد: «ما همچنین به تقویت همکاری خود با تهران در امور منطقه‌ای نیز علاقمندیم و حفظ ثبات و امنیت در سراسر منطقه بزرگ از آسیای مرکزی و منطقه خزر گرفته تا خاورمیانه را بسیار مهم می‌دانیم. ما همچنین از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری های شانگهای نیز حمایت خواهیم کرد».

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین به موضوع مناقشه قره‌باغ اشاره کرد و گفت: «این دیدگاه که مسکو سعی دارد تلاش برای رفع این مناقشه را انحصاری جلوه دهد و دیگر طرفین میانجی‌گر را به حاشیه ببرد، کاملا اشتباه است. روسیه با فرانسه و آمریکا نیز در خصوص دستیابی به راه‌حلی برای رفعه این مناقشه تعامل دارد.»

وی افزود: «مسکو به هیچ عنوان قصد ندارد، موضوعی را به ایروان یا باکو دیکته کند. هدف نهایی رفع این مناقشات دستیابی به توافقی است که ذیل آن هیچ برنده‌ای مطرح نباشد و هیچ بازنده‌ای نیز وجود نداشته باشد اما هم آذربایجان و هم ارمنستان در این میان به منافع مشخصی دست یابند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    فقط دیگه بیست سال طولش ندیا کار وزندگی داریم
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    نیروگاه اتمی پدافند نمیخواد ؟! 800 فروند سوخو بده عمو پوتین
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    با تدبیر و امید تفاوت را لمس کنید روحانی بت شکنی اونی که لیاقت نداشت بهش نیروگاه و اس سیصد تحویل بدن دیگه رفته.
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    باشه بیا سه تا رو هم نقدا بهت تحویل میده بری باهاش عکس یادگاری بگیری
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    هزینه ساخت راکتور بوشهر طبق قرارداد اولیه 700 میلیون دلار بود. در نهایت پس از 25 سال با هزینه چند میلیارد دلاری تحویل شد. روسها چقدر خوش شانسند که خریداری مثل ما دارن!!!
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    شعور سیاسی داشتن مانع شعارهای آبکی میشه.آنهایی که از شعور سیاسی برخوردارند معترف به تثبیت صنعت هسته ای در دولت احمدی نژاد هستند.
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    ما چه بد بختیم چرا باید اخبار مهم کشورمان را از زبان دیگران بشنویم؟ ! ؟ ! ؟ ما نامحرم ایم دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس