کد خبر 612661
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

سخنگوی کرملین در مصاحبه با شبکه «ان بی سی»، هرگونه ارتباط و رویارویی نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا و کارکنان کمپین اون با رئیس‌جمهوری روسیه را رد کرد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هرگز با «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 و کارکنان کمپین انتخاباتی وی صحبت نکرده و هیچگونه «رویارویی» با وی نداشته است.

در ماه ژوئیه، شبکه «ان بی سی» بر اساس گفته یک منبع اعلام کرد که پوتین تلاش داشته تا نشستی را با ترامپ ترتیب دهد که هرگز این نشست به واسطه تغییرات در برنامه‌های آنها تشکیل نشد.

پسکوف در این خصوص گفت: «رئیس‌جمهور پوتین هرگز هیچ تماسی با ترامپ نداشته است، هرگز با او صحبت نکرده است و از طریق تلفن با او ارتباط نداشته است. این مسئله در خصوص تمامی کارکنان ترامپ نیز صدق می‌کند. ما هرگز هیچ‌گونه رویارویی با آنها نداشتیم».

این مقام روس این اظهارات را در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» مطرح کرد. در ماه ژوئن، ترامپ اعلام کرد که آمادگی دارد در صورتیکه بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شود، پوتین را به آمریکا دعوت کند و تصریح کرد که دو کشور روسیه و آمریکا می‌بایست روابط مثبتی را حفظ کنند.

از طرف دیگر ترامپ چندی پیش گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، «کریمه» را بعنوان قلمرو روسیه به رسمیت می‌شناسد و تحریم‌های یکجانبه‌ای را که به این دلیل علیه مسکو تحمیل شده است را لغو خواهد کرد.

بعد از الحاق کریمه به مسکو، غرب چندین دور تحریم علیه روسیه به بهانه اینکه این کشور در امور داخلی اوکراین دخالت می‌کند، تحمیل کرد که البته روسیه تمامی این اتهامات را رد کرده است.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس