کد خبر 612847
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

یک منبع نظامی ارتش سوریه گفت: پیشروی ارتش از جنوب به سمت شمال داریا که منجر به جدا شدن شرق و غرب این شهر می‌شود، صفوف گروه‌های تروریستی را آشفته و در آستانه فروپاشی قرار داده است.

 به گزارش مشرق، ارتش سوریه و متحدانش در حال پیشروی سریع در شهر داریا در ریف دمشق هستند تا این شهر را تحت سیطره کامل خود گرفته و از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند.

یک منبع نظامی ارتش سوریه در داریا به خبرنگار فارس گفت: نقشه عملیاتی سوریه برای آزادسازی داریا بر تلاش برای جداسازی این شهر به 2 بخش شرقی و غربی است تا ارتباط بین تروریست‌های این شهر را قطع کنند.

این منبع گفت: نیروهای ارتش سوریه و متحدانش از سمت جنوبی داریا یعنی از شهر صحنایا اقدام به پیشروی کرده تا خود را به نیروهای مستقر در شمال داریا یعنی منطقه الجمعیات و داور الباسل در عرض 400 متری جبهه داریا برسانند.

وی افزود: با ملحق شدن نیروهای ارتش سوریه به یکدیگر خط فاصلی به عرض یک و نیم کیلومتر بین شرق داریا و غرب آن ایجاد می‌شود و بدین ترتیب با تنگ شدن عرصه بر تروریست‌ها موضع دفاعی آنها تضعیف و کار پایان دادن به حضور آنها در شهر تسهیل می‌شود.

منبع نظامی با اشاره به اینکه صفوف تروریست‌های داریا در آستانه فروپاشی است، گفت: از همین رو برخی سرکرده‌های گروه‌های تروریستی در جمع عناصر خود در خطوط مقدم نبرد حاضر شدند تا به آنها روحیه داده و از بن بست خلاصی دهند که در نهایت برخی از آنها به هلاکت رسیدند.

این منبع نظامی گفت: یکسره شدن نبرد داریا تا حد قابل توجهی عملیات میدانی در غوطه غربی دمشق را محدود خواهد کرد و بدین ترتیب نیروی ارتش سوریه صرف نبرد در دیگر مناطق خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس