کد خبر 818404
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
ماریا زاخارووا

وزارت خارجه روسیه، ادعاهای اخیر رئیس سیا را که گفته بود مسکو دهه‌ها در تلاش بوده تا در انتخابات آمریکا اخلال ایجاد کند، «دروغ محض» خواند.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در واکنش به اظهارات اخیر «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت، اگر اظهارات این مقام اطلاعاتی آمریکا درست باشد، پس سرویس‌های ویژه اطلاعاتی آمریکا در زمینه اتهامات مطرح شده در خصوص مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، افتضاح به بار آورده‌اند که تا قبل از انتخاب شدن «دونالد ترامپ» هیچ کس به این موضوع اشاره‌ای هم نکرده بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، رئیس سیا پیش از این در گفت‌وگو شبکه «سی بی اس» گفته بود که روسیه دهه‌ها در تلاش بوده تا انتخابات در آمریکا را دچار اختلال کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در صفحه فیسبوک خود نوشت: «بهترین شاهد بر اینکه این یک دروغ محض است این است که تمام این «دهه‌ها»، سرویس‌ها و مقامات اطلاعاتی آمریکا هرگز هیچ صحبتی این چنینی مطرح نکرده بودند. و این مسئله زمانی مطرح شد که سیستم الکتورال در آمریکا نتیجه نهایی انتخابات را به نفع دونالد ترامپ اعلام کرد و پس از آن تمام این مسائل آغاز شدند: اتهامات بی‌اساس، جستجو برای یک دشمن بیرونی، ناله‌های پی در پی درباره «دستان کرملین» و ...».

بنا بر این گزارش، در کنگره آمریکا تحقیقات مستقلی درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 میلادی در حال انجام است. علاوه بر این، «اف بی آی» نیز تحقیقات مشابهی را دنبال می‌کند.

با این وجود، روسیه مکررا اتهامات مربوط به مداخله در انتخابات آمریکا را رد کرده و «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین این اتهامات را «کاملا بی‌اساس» خوانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس