کد خبر 612592
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

فرمانده نیروی انتظامی درخصوص عملیات دشمن علیه افکار عمومی، تعامل ناجا با رسانه‌ها، عملیات‌های روانی علیه مأموریت‌های ناجا و همچنین انتشار تصاویری در فضای مجازی علیه نیروی انتظامی سخن گفت.

به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در آیین تکریم و تقدیر از خبرنگاران حوزه انتظامی با تبریک روز اصحاب رسانه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه به بحث افکار عمومی پرداخت و اظهارداشت: امروز دشمن بر علیه مردم و افکار آنها اقداماتی انجام می‌دهد.
 
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: توجه دشمن به سمت این است که افکار مردم را تغییر دهد و در اصل راهبرد دشمن، افکار عمومی را هدف خود قرار داده است و دنبال آن است که عدم دلبستگی و موضوعاتی که از ابتدای انقلاب تاکنون مهم بوده از مردم بگیرد.
 
این مقام ارشد نیروی انتظامی به ناامیدی دشمن در جنگ سخت و نیمه سخت اشاره و بیان داشت: دشمن در عرصه‌های سخت و نیمه سخت از جنگ ناامید شده و به سمت جنگ نرم رفته است؛ در سال‌های گذشته دیدیم اتفاقاتی رخ داد اما با هوشیاری مردم و هدایت مقام معظم رهبری آنها نیز خنثی شد.
 
سردار اشتری به نفوذ دشمن برای ضربه زدن از طریق افکار عمومی اشاره کرد و گفت: امروز شما می‌بینید که در یمن و علیه مردم مظلوم آن چه اقداماتی انجام می‌دهند و عربستان سعودی با دستور آمریکا هر روز آنجا را بمباران می‌کند و تعداد زیادی از مردم را به خاک و خون می‌کشد؛ اما آیا افکار عمومی نیز این جنایات را فهمیده است.
 
وی به ناامنی برخی از کشورها و اتفاقاتی که در سوریه، عراق، بحرین و ... رخ می‌دهد پرداخت و بیان داشت: مردم یک لحظه آسایش و آرامش ندارند و گروه‌های سلفی و تکفیری هر جنایتی که بخواهند انجام می‌دهند اما آیا این جنایت به دنیا منعکس می‌شود یا به جای آنها دولت‌های مشروع و حکومت‌هایی که با رای مردم سر کار آمده‌اند محکوم می‌شوند؟؛ آیا جنایات فلسطین و غزه منتشر می‌شود؟؛ آیا قتل کودک 4 ساله به جرم مخالفت پدر و مادرش با داعش در افکار عمومی دیده می‌شود؟
 
وی به داخل کشور اشاره و بیان داشت: مردم ما به دلیل هوشیاری و رهبری فرهیخته و افرادی که در کسوت خبرنگاری حضور دارند از آگاهی لازم برخوردارند.
 
عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: دشمن دنبال این است که اهدافش را پیاده کند و خلاف منافعش هرچه باشد بر علیه‌اش کار می‌کنند و چون ما کشور استکبار ستیزی هستیم حتماً بر علیه ما کار کرده و با ما نیز عناد دارد و باید به این موضوع در سطح کلان توجه کرد و دشمن ستیزی را در وجود خود تقویت کرد.
 
سردار اشتری در ادامه سخنان خود به روابط میان ناجا با جامعه رسانه‌ای پرداخت و گفت: توقع این است که جامعه رسانه‌ای نیروی انتظامی را یاری کند.
 
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: ناجا به دلیل حضورش در اقصی نقاط کشور و همچنین به دلیل اختیارات، ظرفیت و ارتباطی که با افراد مختلف مردم دارد در جای جای کشور دیده می‌شود چرا که وظیفه‌اش اهمیت، نظم، آرامش و احساس امنیت است.
 
وی گفت: یکی از مهمترین وظایف و اثرگذارترین آنها در جمهوری اسلامی ایران به عهده نیروی انتظامی است و ناجا این افتخار را دارد که خدمتگذار مردم بوده و بیشترین خدمات را به آنها ارائه می‌دهد.
 
این مقام ارشد پلیس کشور تأکید کرد: وظیفه ما یک وظیفه بزرگ و مهم است، البته اینکه چقدر توفیق پیدا کرده‌ایم بحث دیگری است و باید در ارائه خدمت سرعت و دقت بیشتر عمل کرد.
 
وی در خصوص اظهارات یکی از خبرنگاران در مورد اینکه آنها در پشت اتاقی به انتظار می‌نشینند تا خبری را کسب کنند، گفت: ما کارهایمان پادگانی نیست، ما نیروهایمان هر روز صبح تقسیم شده و به محل مأموریت خود اعزام می‌شوند؛ هیچ جای پوشیده نداریم و اگر اینقدر که ما ظاهر هستیم بقیه دستگاه‌ها نیز اینگونه بودند حتماً 10 برابر موضوعات منعکس می‌شد و این یکی از مزیت‌های ناجا است که همه می‌توانند آن را دیده و بر عملکرد آن نظارت داشته باشند.
 
فرمانده نیروی انتظامی به وضعیت امنیت کشور اشاره و اعلام کرد: امروز به برکت خون شهدا، هوشیاری مردم و هوشمندی مقام معظم رهبری و در صحنه بودن دستگاه‌های نظامی، امنیتی و انتظامی وضعیت خوبی داریم و باید اعلام کنم که وضع امنیتی با ثبات خوبی را دارا هستیم.
 
وی به حجم عملیات‌های روانی بر علیه مأموریت‌های پلیس پرداخت و گفت: امروز حجم عملیات‌های روانی در مأموریت‌های پلیس زیاد است چرا که می‌دانند اگر محبوبیت و اقتدار پلیس کم شود به اهداف خود می‌رسند.
 
عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی اشاره و اعلام کرد: بعضی از اتفاقات در فضای مجازی به گونه‌ای است که اگر هوشیاری نداشته باشیم لطمه می‌بینیم.
 
وی افزود: ما فضای مجازی را تبدیل به فرصت کرده و با توجه به کارگروهی‌ که تشکیل داده‌ایم، مطالبی را که در آن منتشر می‌شود مشاهده کرده و اگر با موازین ما مطابقت نداشته باشد، رسیدگی می‌کنیم.
 
سردار اشتری به کلیپی که اخیراً در فضای مجازی پخش شد و که در آن خشونت پلیس علیه یک زن به تصویر کشیده شده بود اشاره و اظهار کرد: این تصویر مربوط به 5-4 سال پیش بود که نشان می‌داد مأموران ناجا خانمی را با زور و اجبار به دلیل بد پوششی داخل خودرو می‌برند اما وقتی که بررسی کردیم و گزارش‌های لازم را ملاحظه کردیم دیدیم قضیه چیز دیگری است.
 
فرمانده نیروی انتظامی به اصل این ماجرا پرداخت و تصریح کرد: در بررسی این پرونده مشخص شد که این خانم با همکاری یک آقا سرقتی انجام می‌دادند یعنی به درب منازل مراجعه کرده و با زور وارد منزل شده و سرقت به عنف می‌کردند؛ حتی مشخص شد که کودک 4 ساله‌ای را برای اخاذی از خانواده ثروتمندش به گروگان گرفته بودند.
 
وی در ادامه بازگویی این پرونده گفت: مأموران ما چند روز در تعقیب و گریز برای دستگیری این زن و مرد بودند تا آنکه در این عملیات تعقیب و گریز آنها را در خیابان مشاهده کرده و دستگیر می‌کنند اما فضای مجازی آنطور منتشر شد که پلیس با آن وضعیت این زن را در جلوی چشمان همسرش دستگیر می‌کند اما نمی‌گویند که این زن چه جنایاتی را مرتکب شده و چه خانواده‌هایی را متالم (ناراحت) ساخته است.
 
وی تاکید کرد: ما با کسانی که به حقوق مردم تجاوز می‌کنند یا کسانی که قانون گریز‌اند برخورد می‌کنیم.
 
این مقام ارشد نیروی انتظامی، پلیس جمهوری اسلامی ایران را پلیس مقتدر و اخلاق‌مدار دانست و گفت: من شهادت می‌دهم که مأموران ما اخلاق مدار اند و بهترین برخورد را با مردم دارند.
 
وی در ادامه به هدف ناجا و رسانه‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: هدف هر دوی ما آرامش و آسایش مردم است و ما معتقدیم که باید پیشگیری اجتماعی را در دستور کار داشت.
 
وی در خصوص اعتیاد و معتادان متجاهر اعلام کرد: پلیس می‌تواند در کمتر از 2 هفته معتادان را جمع‌آوری کند اما باید دستگاهای دیگر مکان‌هایی را برای آنها معین کنند؛ متأسفانه مردم تا وقتی که یک معتاد را می‌بینند می‌گویند پلیس چه می‌کند؛ خیلی از توقعات فقط مختص پلیس نیست و متولی‌اش فقط ناجا نیست بلکه باید از دستگاه‌های دیگر نیز آن را طلب کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمود ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    درودبر سردار اشتری و نیروهای تحت امرش. این زن حقش بوده که بدتر از اون بلا سرش بیارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس