حسن روحانی درحالی در قاب تلویزیون ظاهر می‌شود که دولت یازدهم با چالش‌های مختلفی در یک سال پایانی خدمت خود در حوزه داخلی و خارجی روبروست.

سرویس سیاست مشرق - رئیس‌جمهور شامگاه سه‌شنبه در گفتگوی تلویزیونی شرکت و توضیحاتی را درباره مهمترین مسایل روز کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، منطقه‌ای و بین المللی ارائه خواهد کرد. حسن روحانی درحالی در قاب تلویزیون ظاهر می‌شود که دولت یازدهم با چالش‌های مختلفی در یک سال پایانی خدمت خود در حوزه داخلی و خارجی روبروست. همین امر سبب شده که سئوالات مهمی به‌وجود بیاید که نحوه پاسخ‌دهی رئیس‌جمهور به این پرسش‌ها را بسیار حائزه اهمیت کرده است. در این زمینه مشرق نیز نظرسنجی از مخاطبین خود داشته و مردم نیز سئوالات خود را از رئیس‌جمهور مطرح کرده‌اند.(اینجا)

در ادامه به چند سئوال و نکته اساسی که به نظر می‌رسد حسن روحانی در گفتگوی شامگاه سه‌شنبه باید به آنها بپردازد،‌ می‌پردازیم.

1- حقوق‌های نجومی: افشای فیش‌های نجومی برخی از مقامات دولتی افکارعمومی را اندوهگین ساخته و دولت نیز قول داده است که پس از برخورد با عوامل خاطی با شفاف‌سازی فضا گزارشی مبسوط به مردم ارائه دهد. به نظر می رسد تنها راه حل اقناع افکارعمومی در این حوزه نیز برخورد جدی با مسئله و ارائه شفاف اطلاعات نسبت به این موضوع است. با این شرایط یکی از اساسی‌ترین محورهای گفتگوی رئیس‌جمهور بایستی پرداختن به نحوه عملکرده دولت به موضوع فیش‌های نجومی برخی مدیرانش باشد.

2- برادر رئیس‌جمهور: حسن روحانی در بیانه‌ای که خطاب به مردم درباره حقوق‌های نامتعارف مدیران دولتی منتشر کرد بیان داشت که با کسی عقد اخوت نبسته و تا ریشه‌کن کردن فساد با این موضوع مقابله خواهد کرد. این درشرایطی است که طبق اطلاعاتی که برخی رسانه‌ها و مسئولان ذی‌ربط از جمله ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور منتشر کرده‌اند، حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور ارتباطاتی با برخی از مدیران نجومی و مفسدان مالی داشته و از نفوذ خود جهت انتصاب این افراد درپست‌های کلیدی استفاده کرده است. طبق این موضوع شفاف‌سازی در جهت نقش حسین فریدون در دولت و فسادهای صورت گرفته از جمله موارد ضروری است که رئیس‌جمهور می‌تواند در طرح این موضوع پیش قدم شده و ابهامات موجود را رفع کند. به نظر می‌رسد عدم پرداخت به موقع به این موضوع با توجه به شائبه‌های پیش آمده سبب اطناب آن و مشکلات و ابهامات بیشتر می‌َشود.

3- سکوت هیئت نظارت بر برجام:‌ با توجه به اهمیت برجام و همچنین اجرای این توافق، جالب آن است که همه مسؤولین در ایران می‌گویند برجام نقض شده و حتی اعضای هیئت نظارت بر برجام صراحتا از عبارت نقض استفاده می‌کنند ولی هیئت نظارت بر اجرای برجام نه عکس‌العملی نشان می‌دهد و نه گزارشی به مردم. رئیس‌جمهور خود یکی از اعضای هیئت نظارت بر برجام است که بایستی نسبت به نقض برجام و عملکرد دولت در موارد نقض توضیح دهد. چندی پیش علی لاریجانی،‌رئیس قوه قضائیه مطرح کرد که امریکایی‌ها دستکم در 52 طرح و قطعنامه علیه برجام اقدام کردند. این درحالی است که دولت آمریکا خود یکی از اعضای امضاء کننده برجام بوده و بایستی دید که موضع رئیس‌جمهور در این موارد چگونه است.

4- تکلیف وعده‌های رئیس‌جمهور در برجام:‌ حسن روحانی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان وعده‌های مختلفی در مورد اجرایی شدن برجام به مردم دادند. بعد از امضاء برجام در 23 تیرماه سال گذشته بود که ظریف، صالحی و عراقچی به ایران آمده و مطرح کردند که دقیقا بعد از اجرای این تفاهم‌نامه تحریم ها لغو و رونق‌ اقتصادی به کشور باز می‌گردد. رئیس‌جمهور نیز مشکلاتی همچون بی‌کاری، ازدواج جوانان، محیط زیست، کم‌آبی و ... را منوط به ایجاد توافق هسته‌ای دانسته و اجرای برجام را موجب گشایش اقتصادی قلمداد کرده بود، این درشرایطی است که پس از گذشت یکسال از تصویب برجام و 6 ماه از اجرای آن هنوز رکود اقتصادی بر کشور حاکم است و وعده‌هایی که دولت در سطوح مختلف داده است هنوز برای مردم عینی و ملموس نشده اشت. سئوال اصلی این است که کی مردم طعم شیرین برجام که دولت وعده داده را می‌‌چشند؟

5- سرمایه‌گذاری در ایران: بعد از برجام موجی از سرمایه‌گذارها و مدیران شرکت‌های خارجی به ایران آمدند و در هتل‌های لوکس اقامت کرده و جلسات مختلفی برگزار کردند. رسانه‌های حامی دولت نیز با آب و تاب فراوان همین موضوع را گشایش برجامی نام نهادند اما در مقام عمل با همه جاروجنجال‌ها شاهدیم که سرمایه‌‌گذاری خاصی صورت نگرفته و تاثیر شگرفی در اقتصاد کشور نیز نداشته است.

از سوی دیگر، قرادادهای ایران با شرکت‌های خارجی از جمله بوئینگ و ... نیز در حالت تعلیق مانده است. سئوال مهم این است که چرا چنین وضعیتی بر برجام حاکم شده و دولت برای مقابله با چنین مواردی چه برنامه‌هایی داشته و انجام داده است؟ چرا تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان از جمله ظریف، عراقچی، صالحی درباره نتایج و گشایش‌های برجام با توجه به وعده‌هایی که داده‌اند، به مردم گزارش نمی‌دهند و اکثرا سکوت اختیار کرده‌اند؟ رئیس‌جمهور و تیم هسته‌ای چه پاسخی در مورد بدعهدی‌های غرب با وجود اطمینانی که نسبت به اجرای درست برجام می‌دادند امروز دارند؟

6- دولت دیپلمات چه ارمغانی برای کشور آورده است: وعده ارتقاء ارزش پاسپورت ایرانی از جمله وعده‌های فراموش ناشدنی حسن روحانی است که این روزها با توجه به تنزل درجه اعتبار پاسپورت کشورمان و همچین اخباری که از گوشه کنار دنیا در مورد رفتار بد کشورهای خارجی با شهروندان ایرانی شنیده می‌شوند، بیشتر مورد توجه افکارعمومی قرار گرفته است. با این اوصاف به نظر می‌رسد توضیح در حوزه سیاست خارجی و نحوه برخورد و عکس العمل‌های وزارتخارجه دولت یازدهم در موضوعات مهم از جمله حال و روز ایرانیان در دنیای پیرامون از جمله مواردی است که دولت بایستی بدان پاسخ در خور توجهی بدهد.

7- دولت برای خروج از رکود و همچنین ایجاد گشایش اقتصادی چه برنامه‌ای دارد:‌ چندین سال است که رکود بر اقتصاد کشور سایه افکنده است و حتی چهار وزیر دولت یازدهم نیز طی نامه‌ای به رئیس‌ جمهور هشدار دادند که ادامه این روند به ایجاد بحران اقتصادی و اجتماعی می‌انجامد اما حسن روحانی در آن زمان تاکید داشت که کشور از رکود عبور کرده است اما بعدها دولت متوجه شد که رکود با این حرف‌ها رفتنی نیست. در این مسیر حتی برخی از کارخانه‌های ریشه‌دار از جمله کارخانه ارج نیز ورشکسته و تعطیل شد تا کار دولت در یکسال مانده به پایان کار خود حساس‌تر شود و مردم حال منتظر هستند تا ببیند که با اقدامات دولت، کشورمان کی از رکود خارج شده و مردم طعم رونق اقتصادی را خواهند چشید؟

8 - وضعیت محیط زیست و کم آبی:‌ غبارآلوده بودن هوای استان‌های جنوبی کشور از جمله خوزستان باعث نگرانی بسیاری از کارشناسان شده است. ریزگردها سلامت مردم این استان‌ها را به شدت تهدید را علت تشدیدمی‌کند. سازمان محیط زیست نیز همواره با اعلام موارد مختلف از جمله داعش، دولت قبل،‌ کشورهای همجوار، کمبود بودجه و اخیرا گرده گیاهان بیان می‌کند که این مشکلات به طور کوتاه مدت قابل حل نیست و بعضا تنها به گزارش وضعیت بد هوا می‌پردازد. موضوع کم آبی هم با توجه به اینکه کشورمان در منطقه گرم و خشک قرار داد به شدت آینده کشورمان را تهدید می‌کند. اینکه دولت در این موارد چه برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده نیز از جمله موارد مهمی است که می‌تواند در گفتگوی تلویزیونی ار رئیس‌جمهور مطرح شود و از روحانی پاسخ آن را جویا شد.
 
9- بدعهدی آمریکا و شکست برجام: تقریبا شش ماه از اجرایی شدن برجام گذشته است و مردم نه تنها طعم شیرینی از برجام نچشیده‌اند بلکه سفره‌ها کوچکتر نیز شده است و دولتی‌ها به صورت جمعی این واقعیت را تکرار می‌کنند که تحریم‌ها روی کاغذ برداشته شده است ولی در عمل تقریبا هیچ اتفاقی نیفتاده است، قطعا دولت با کارشکنی‌های آمریکایی مخالف است و این مخالفت به دلیل بسته شدن دست دولت در رسیدن به اهدافی است که با اجرای کامل برجام آرزویش را در سر داشت، حال باید روحانی پاسخ دهد که برای رفع مشکلات مردم اعم از بیکاری، رکود، تورم و ... چه برنامه‌ جایگزینی دارد؟ حال که برجام نه روی کاغذ بلکه در عمل شکست خورده است، دولت برای رفع سه سال تلاش بیهوده در مذاکره با آمریکا، چگونه می‌خواهد این زمان از دست رفته را جبران کند؟
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 91
  • نکونام ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    جوابش طبق معمول به شرح ذیل است : رکود : با فضای جدیدی که پس از برجام به وجود آمده ما از رکود خارج میشویم !!! نتایج برجام : مگر ۳۰ سال از برجام گذشته که شما توقع معجزه دارید ؟! فساد : فسادی که الان وجود دارد ریشه اش در دولت گذشته است اصلا کدام فساد مگر فسادی هست !!؟؟؟؟ بیکاری : انشا... با طلوع آفتاب برجام بیکاری را رفع خواهیم کرد
  • بزرگمهر ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    قطعا روحانی در این مصاحبه همش از دستاوردهایی که مردم نمی‌دونن واقعا چیه حرف می زنه و به نکاتی که گفتید اصلا اشاره‌ای نمی‌کند. در ضمن منتقدین رو هم منکوب می‌کند.
  • منتظر ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    نتيجه برجام تا كنون آمادگي كامل طرفهاي مذاكره براي تصاحب بازار ايران!
  • ناشناس ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    بابا شما چقدر پرو هستید در سالهای گذشته این مشکلات را به وجود آورده اید حالا سوال می کنید شما چگونه این مشکلات را حل می کنید
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    سوال تا می خواید بپرسید اما جوابی نیست
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    سوال کردن که عیب نیست جواب خواستن جرمه!
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    سوالای مهمی بود انشالله که جواب بدن
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    فکر نکنم درباره برادرش حرف بزنه چون حرف بزنه تایید تلویحی اتهامات شاید باشه
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    کاش بپرسید انگیزه اش از انتصاب ابتکار چی بوده اخه ابتکار کاری بلده؟
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    اخه روحانی بنده خدا چی بگه درباره برجام هر کاری تعهد کردن پیش پیش انجام دادن حالا مونده امریکا که اونم اینا زورشون بهش نمیرسه
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    سنت حسنه ای که احمدی نژاد به یادگار گذاشت نظر ایشون درباره این منش چیه؟ مث مسکن مهر نمی خوان تعطیلش کنن؟
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    دولت طبق اعتراف برخی اطرافیان از اول هم برنامه اقتصادی نداشت
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    من سوالی ندارم فقط می خواهم بهش بگم برو
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    بابا شما چقدر پرو هستی که مشکلات مملکت رو نمی بینی بعد از سه سال حالا میای اینطوری ماست مالی می کنی اگر توان ندارند استعفا بدهند یکی دیگه بیاد عمر و جوانی ما داره در این سالهای اهمال کاری از بین می ره
  • امیر ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    قبل از اینکه جناب احمدی نژاد مسکن مهر رو راه بیندازه با 30 میلیون میشد در شهر گرونی مثل تهران تا سال 1391 هم خونه خرید ولی ایشان با دست گذاشتن روی مسکن(؟؟؟)و ایجاد مسکن مهر باعث افزایش تا 4 برابری(400درصدی) مسکن شد تا یک عده سود ببرند؟؟؟
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    درود بر این پاسخ دندان شکن
  • از خوزستان ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    سلام جناب رییس جمهور.خانم ابتکار رییس سازمان محیط زیست گفت این سازمان برای انتقال آب هیچ مجوزی صادر نکرده است.چرا جلوی انتقال غیرقانونی آب را نمی گیرید؟؟؟
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    بگی نگی اتوماتیک وار دور بعدی برای روحانی وجود ندارد از ایشان کاملا" ناامیدیم. فقط شعار و وعده داده .
  • همت ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    خداوكيلي شما چراحرفي ميزنيد كه جوابش معلومه اخر مگه دولت روحاني خزانه خالي اقتصاد ورشكسته باهزاران مشكل تحويل گرفته ميتونه گندكاري هاي گذشته را درست كنه
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    تو ایران رسم نیست دولت استعفا بده حتی اگه بدترین گندها رو هم بزنه. به این میگن سنت حسنه.
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    لطفا آقای رئیس جمهور پاسخ بدهند چرا در پرداخت خرید محصولات تضمینی کشاورزان از جمله گندم انی قدر تاخیر وجود دارد چرا جریمه تاخیر در نظام مالی یک طرفه است دولت و سیستم بانگی می گیرند ولی در پرداخت خودشان ازاین جریمه طفره می روند.
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    وضعیت مملکت خیلی خوب نیست و باید یه کسی بیاد که کارها رو سامان بده ... البته از قبلی ها هم ناامیدیم پس یه آدم جدید باید بیاد
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    من فقط می خواهم این را به روحانی بگویم: آقای روحانی آنچه توخالی و پوچ است وعده های پسابرجامی آمریکا و غرب است که خود مسولان دولت شما هم بر آن اذعان دارند نه شعارهای انقلاب اسلامی که برای تحقق آن هزاران شهید تقدیم شده است و در نتیجه آنها امروز جنابعالی بر مسند ریاست نشسته اید.
  • شهرزادترنج ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    باعرض سلام وادب،اگرامكان دارد رييس جمهورمحترم درباره اينكه چرا وضعيت مردم درموردپديده شانديزچرا پي گيري نميشود توضيح بدهند.باتشكر
  • اپراتور ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    سلام دکترجون از زحماتت ممنون از تحمل همه بي مهري هاي که بهت ميشه ممنون از تحمل در برابر هجمه وانتقادات لطفا نيروهاي شرکتي رو هم دريابيد ممنونم
  • ناشناس ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    یکی میاد میگه مدیریت جهانی و در مقابل سوال از گرونی میگه بیایید از محله ما گوجه بخرید/یکی میگه تعامل جهانی امتیاز میده و هیچی نمیگیره شماهم بیافتین بجون هم.....کی بفکر منو تو هست؟
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی.
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    حرف مفت نزن
  • مظلوم ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    چرادولتش به نیروهای حق‌التدریس پیش دبستانی این همه ظلم میکنه چرا مصوبه مجلس زمان محبوب دلها احمدی نژاد رانادیده گرفته اند چراااااااااااااااااااااااااااا
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    سوال ما همان سوال اقای جلیلی است. جناب روحانی، تحریم ها لغو شد یا نشد؟
  • ناشناس ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    دراین دولت کارخاصی انجام نگرفته وهرروز هم وضعیت معیشتی مردم بد وبدتر می شود دولت هم با پاسخ های مبهم وانداختن گناه به گردن این وآن روزگارش را سپری می کند درحالیکه روحانی به مردم قول داده بود که در100 روز اقتصاد کشور رادرست کند.
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    حضرت اقا دیروز دو سه سوال بسیار مهم و کلیدی از دولت پرسیدند!مرد باشد و فقط به یکی از انها جواب دهد!!مگر قرار نبود برجام بر زندگی مردم اثر بگذارد چه شد!؟؟؟ایا 6 ماه انتظار برای ملت 80 میلیونی کم است؟؟؟پاسخگویی برای فیشهای نجومی و کالا های قاچاق بماند!!
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    لطفا فقط و فقط یک سوال بپرسید: جناب آقای رییس جمهور محترم؛ بفرمایید الان دقیقا چرخ صنعت هسته ای دارد می چرخد یا چرخ کارخانه ها ؟؟؟
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    ایول دقیقا
  • طاهر ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    و این سوال جناب آقای رئیس جمهور چگونه توانستید کشور را به روال عادی برگردانید که از دولت قبلی خرابه و ویرانه در همه امور نصیبتان گردید که 50 سال زمان برای بازگشت به سال 84 لازم بود انشالله موفق باشید
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    امیر مسکن مهر احمدی نژاد 7 میلیون میشد خرید دولت احمدی نژاد تمام جامعه سعی در تضعیفش داشتن نمونش دلار
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    اقای روحانی بفرمایید.این همه کارگر که ازکار بی کارشدن درطول عمر دولت جناب عالی که همه شرمنده فرزندانشان هستننددر روزحساب چه جوابی دارید.
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    این یک برنامه تبلیغاتی است که روحانی برای خودش ترتیب داده از کذشته سه ساله میشود فهمید که او چه کرده احتیاج به توضیح نارد فقط و...... فقط تبلیغاتی است
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    واقعا رو شون میشه دوباره کاندید بشن؟
  • رحیم ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    روحانی از همان روزی که قرار بود ریس جمهور شود یک جواب کوتاه را برای همه و همه مشکلات و مصیبت های که برای ایران و ایرانی داشت و آن اینکه ( مقصر دولت قبلی است) دیدی جواب روحانی چقدر راحت بود؟
  • نا شناس ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    اقای رئیس جمهور مگرشما رئیس قوه مجریه نیستید چرا گذاشتی یکعده ازمدیران که واقعا مدیریت را باگرفتن حقوقهای نجومی زیر سئوال بردند ایا اطلاع داری توکشور بیکاری داره بیداد میکنه وهستند کسانیکه درقبال خانواده شرمندست وحتی پول نون نداره با این وضعیت ایا درستکه اقایون حقوق های صدیا بعضا صدوپنجاه میلیونی حقوق بگیرند
  • علی ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    اولا که انشاالله دور بعدی رای نمیاره پس احتیاجی به توجیه کردن شکستش و ناکار امدی دولتش نیست دیدار کار گران وکامندانی که حقشون رو خوردی سر پل صراط انشاالله به امید خداوند
  • ناشناس ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    خزانه خالی است !!! اما به مدیران حقوق های نجومی پرداخت می کنند !
  • گودرزی ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    باسلام در مورد برنامه رئیس جمهور و دولت محترم جهت ساماندهی وضعیت نيروهاي شرکتي ادارات و تفاوت فاحش حقوق و مزایای آنها با سایر نیروهای قرارداد مستقیم و پیمانی و رسمی و ظلم و اجحافی که در حق آنها میشود پرسیده شود. جمعي از اپراتورهاي برق فشار قوي ايران
  • نسل اول انقلاب ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    چرا در دولت شما و در سال 93 مجوز پرداخت حقوق های غیر متعارف صادر شد ؟!!
  • مهران ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    جک استراو وزیر خارجه سابق انگلیس وقتی بعد از 10 سال در سال 92 به ایران سفر کرد گفت من از اینهمه پیشرفت کشور شما در شرایط تحریم شگفت زده شده ام .
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    جناب طاهر، آمار را لطفا دقیق ملاحظه بفرمایید. در دولت قبل رشد کار، صفر شد ولی منفی نشد. ولی در این دولت اشتغال زایی منفی شد. آمار گمرک نشان می‌دهد رشد واردات از چین در دولت فعلی بیش از دولت سابق است. در مورد سرمایه گذاری خارجی، میزان سرمایه گذاری خارجی در دولت روحانی از ۴ میلیارد و ۶۶۲ میلیون به ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار کاهش یافته.
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    جناب امیر اون موقع که با 30 تومان میشد خونه خرید پایه حقوق 200 تومان بود !
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    جالبه اون موقع از قیمت گوجه هم میپر سیدن و مسئولین ب قیمت گوجه هم پاسخگو بودن ولی حالا ......
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    در مورد برجام ، توان تیم رئیس جمهور همین است و بیش از این نمی شود توقعی داشت ولی اگر جناب رئیس جمهور بتواند استارت اقتصاد مقاومتی را در دولت بزند کار بزرگی انجام داده که چرا که هکه مشکلات اقتصادی کشور در آینده با اقتصاد مقاومتی حل می شود و این استارت برکناری همه مدیران متخلف و دریافت کنندگان فیش های نجومی در زیر مجموعه دولت است
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    کسی که نمیتونه اوضاع رو درست کنه نباید وعده 100 روزه بده هرچند که اوضاع خراب تر هم شده
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    دمت گرم شهیدان بودند که عزت به ما بخشیدند. و الا قدم زنی با دشمن، با شیطان بزرگ، عزت آفرین نیست.
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    خیلی عالی بود ولی کو گوش شنوا!
  • ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    من جواب میدم هیچ کدام نمیچرخد فعلا حسابهای میلیاردی اقایان اشرافی و اصلاح طلبان در چرخش است
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    ادم جدید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این کشور مثل احمدی نژاد ها نیاز داره برای پیشرفت و عزت درود بر انقلابی های استوار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس