کد خبر 611400
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

«بیش از حد مورد نیاز نیروی انسانی در نظام اداری کشور حضور دارند»، «استخدام دولتی دیگر نخواهیم داشت» این اظهارات معاون رئیس‌جمهور و وزیر کشور نشان می‌دهد دستور روحانی مبنی بر به تعویق افتادن آزمون استخدامی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه روز گذشته (10 مردادماه) هیأت دولت، دستور داد تا هنگام اطمینان از تأمین حقوق زنان در فرصت‌های شغلی، آزمون استخدامی به تعویق بیفتد و سهمیه‌های جنسیتی در جهت رعایت عدالت، اصلاح شود.

روحانی در جلسه هیأت وزیران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را موظف کرد ضمن ابطال سهمیه‌های مبتنی بر تبعیضات ناروا، به سرعت نسبت به بازنگری عناوین شغلی و سهمیه‌های استخدامی با رویکرد عدالت و پیش‌بینی تناسب سهمیه استخدامی زنان در فرصت‌های شغلی متناسب با شایستگی‌ها و در چارچوب برنامه‌ها و وعده‌های رییس‌ جمهور اقدام نماید و نتیجه اصلاحات به هیأت وزیران گزارش شود.

این دستور روحانی در حالی است که عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم افتتاح فاز اول شرکت صنایع غذایی گهر لرستان با بیان این‌که «90 درصد منابع مالی ما از طریق بانک‌ها تامین می‌شود»، گفته بود: استخدام دولتی دیگر نخواهیم داشت؛ چون ظرفیت نداریم و اگر هم وجود داشته باشد بسیار محدود خواهد بود.

همچنین محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با بیان این‌ مطلب که صدور مجوز استخدام و تامین اعتبار لازم برای دستگاه‌ها باید به دقت کافی انجام شود گفته بود:در حال حاضر به میزان کافی و حتی بیش از حد مورد نیاز نیروی انسانی در نظام اداری کشور حضور دارند که این مساله ضمن کاهش بهره‌وری موجب ایجاد مشکلات بسیاری در پرداخت حقوق کارکنان خواهد بود.

با توجه به اظهارات وزیر کشور و معاون برنامه‌ریزی و نظارت رئیس‌جمهور به نظر می‌رسد دستور روحانی مبنی بر اینکه تا هنگام اطمینان از تأمین حقوق زنان در فرصت‌های شغلی، آزمون استخدامی به تعویق بیفتد بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و از میزان جمعیت جوان بیکاری که آرزوی استخدام در سر می‌پرورانند دردی را دوا نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عادل ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    خوب یکی نیست بگه بنده عاقل مرد جوانی که میخواد زندگی تشکیل بده واجب تره یا خانما . اینم ار اون حرفای تبلیغاتی برای آینده است . کور خوندی داداش . مسلمون از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشه
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    1 0
    برای کسانی که پارتی دارند استخدام هست و در هر دولتی این کار انجام میشود برای افراد عادی و اکثر جوانان جویای کار خبری از. کار نیست و از ایرانی بودن فقط یک شناسنامه و. کارت ملی به امثال من رسیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس