کد خبر 617784
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷

مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعت گفت: با توجه به فراخوان برای احیا و زنده کردن واحدهای صنعتی و شهرک های صنعتی راکد کشور ، بیش از 3هزار نفر از مهندسین و متخصصین خبره بسیجی برای کمک رسانی به تولید داخلی کشور اعلام آمادگی کردند.

به گزارش مشرق،علی فضلوی روز یکشنبه در نشست خبری راه اندازی گروه های جهادی متخصصین صنعت در ساختمان پاتوق خبر سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما در راستای عملیاتی کردن فرمایشات رهبری در خصوص احیا و تولید داخلی زنده شود تمهیداتی انجام دادیم و با جلسات متعددی که با مسئولان وزارت صنعت برگزار کردیم و همچنین با ارزیابی بسیج صنعتی که انجام شد همواره به میدان عمل وارد شدیم ودر قرارگاه جهاد صنعتی با مسئولیت فرمانده بسیج سردار محمدرضا نقدی بتوانیم ما هم سهمی همراه با مسئولین اجرایی در احیای صنعت کشور نقشی داشته باشیم.

وی ادامه داد:این سازمان از ظرفیت موجود به طور داوطلبانه از مهندسین با تجربه و خبره ثبت نام بعمل آوردیم و پس از آمادگی لازم برای رشد صنعت بیش از 3هزار نفر از مهندسین کارآزموده و توانمند برای یاری در این عرصه اعلام آمادگی کردند.
 
فضلوی در ادامه بیان کرد:سازمان بسیج مهندسین صنعت در غالب گروه های جهادی با رویکرد و اقدامات کارشناسی و داوطلبانه با اولویت احیای صنایع داخلی واحیای اشتغال زایی واحیای صنایع و محصولات غذایی وصنایع مادر را در دستور کار خود قرار دادیم تا هرچه سریع تر شروع به کار در سطح کشور انجام پذیرد.
 
وی افزود: گروه های جهادی این سازمان در ترکیب 15 نفره متخصص و آشنایی کامل در حوزه های حقوق وشرکت، مالی و بانکی،تجارت و بازرگانی و همکارانی از مهندسین زیر ساخت و دانش بنیان تجربه دارند، سازماندهی شدند.
 
این مقام مسئول دربسیج مهندسین صنعت با اشاره به پشتیبانی و حمایت گروه های جهادی از واحد های صنعتی راکد گفت:این سازمان درمرحله اول از واحدهای صنعتی بالای 50درصد تولید را به چرخه توسعه و تولید داخلی برگرداند حمایت کرده که این واحد از پایش مقدماتی تا بازگشت به چرخه تولید همراهی خواهد کرد.
 
فضلوی در ادامه تصریح کرد:گروه های جهادی سازماندهی شده برای پشتیبانی از ستادهای پایش در هر استان در سطح کشور و مرکز تشکیل شده است که همه اعضای سازمان های بسیج در ارگان های مختلف و همچنین سازمان های در حوزه اقتصاد و دانش بنیان نقش دارند دراین ستادهای بسیج عضو هستند.
 
وی ادامه داد:ما برای کارشناسی واحدهای صنعتی مورد مخاطب در هر استان 4 گروه ویژه تشکیل شده است که کارگروه های متخصص در حوزه حقوقی و امور قضایی ، مالی و بانکی ، تجارت و بازرگانی و کارگروه زیر ساخت و دانش بنیان هستند به تمام بررسی ها و تحقیقات لازم توسط اینان انجام می پذیرد.
 
فضلوی در ادامه اظهار کرد:این گروه ها در واقع واحدهای گروه های جهادی مورد ازریابی قرار می گیرد و برای تکمیل داده ها و اطلاعات کارشناسی استفاده می شوند و در مرکز یک کاگروه 16 گانه برای همه صنایع مورد تحلیل قرار می دهند که از ظرفیت آنان استفاده می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه ما تفاهم خوبی با وزارت صنعت و شرکت شهرک ها داریم ، افزود : در این تفاهم انجام شده این سازمان متعهد شده که 3هزار واحد های صنعتی کوچک و متوسط را برعهده بگیریم و این انتخاب این واحدها بر اساس ظرفیت های گوناگون و جغرافیای استانی و با همکاری وزارت صنعت شروع می شود.
این مقام مسئول ادامه داد: ما طی ماه های گذشته مسئولین ستادها را دعوت کرده و در دوره های آموزشی و تفصیلی و التزام کننده برای 300نفر برگزار کردیم که حدود 126 گروه جهادی آموزش های لازم را دیدند و تا امروز 156 گروه جهادی سازمان یافته در استانها مستقر شده اند.

وی ادامه داد:خیلی از واحدهای صنعتی راکد کشور به خاطر مشکلات مالی نیست که فعال نیستند بلکه به دلایل مختلف دیگر حقوقی و جغرافیای که دارند نتوانستند به چرخه تولید برگردند که متخصصان ما این مشکلات را رفع کرده و تولید این صنایع را احیا می کنند.

فضلوی در ادامه تصریح کرد:نخستین و اصلی ترین عامل در توسعه صنعتی کشور، نیروی انسانی ماهر است که نقش به سزایی در تولید داخلی دارد، دومین عامل دانش کسب شده و بکارگیری آن در این نظام است که مردم خودشان را به طور مفید و موثر نشان بدهند.

 
وی ادامه داد: عامل دیگر توسعه صنعتی در کشور ساختار تحقیقات و آزمایشگاه ها است که الگوی آنها برای واحدهای مشابه قابل استفاده باشد و همچنین آخرین عامل مهم در توسعه صنعتی تجمیع وسیاست گذاری آمایش سرزمینی است که باید بهره برداری درست و مفیدی از آن انجام بپذیرد.

این مقام مسئول در بسیج مهندسین صنعت افزود: اردوهای جهادی بسیج مهندسین صنعت در فروردین ماه سال جاری ثبت نام کردند و از خرداد ماه متون آموزشی آنان طراحی شده و تیرماه آموزش مسئولین گروه های جهادی انجام شد و در حال حاضربا آغاز عملیات گروه های جهادی درسراسر کشور،نیروهای جهادی و متخصص شروع به فعالیت کردند.

وی گفت: کار گروه های جهادی بسیج مهندسین صنعت به صورت ضربتی و مدت زمانی نیست بلکه این افراد در تمام طول سال با کار کارشناسی و با درایت و تکمیل اطلاعات لازم، کارتخصصی خود را ادامه می دهند و استمرار خواهند داشت.

فضلوی به آمار واحدهای صنعتی راکد درکشور اشاره کرد و افزود:بنابر آمار وزارت صنعت 14هزار و800 واحد صنعتی راکد هستند که از این میزان 6 هزار واحد در شرایط رکود کامل هستند که ما حدودا 3 هزار واحد صنعتی مشمول را مورد پایش قرار دادیم که با هدف گذاری درستی و با توافق با وزارت صنعت داشتیم می توانیم با کمک متخصصین بسیجی این تعداد واحد تولیدی و صنعتی را به چرخه تولید برگردانیم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس