معترضان آمریکایی اوایل صبح پنجشنبه در خیابان‌های «دالاس» علیه رفتار خشونت‌بار و تبعیض‌آمیز پلیس این کشور با سیاهپوستان راهپیمایی برپا کردند.

به گزارش مشرق، گروهی از معترضان آمریکایی چهارشنبه شب به وقت محلی (اوایل صبح پنجشنبه) در مرکز شهر «دالاس» علیه رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با سیاهپوستان تظاهرات برپا کردند.
 
شبکه «ای بی سی نیوز» گزارش کرد، «دیوید براون» رئیس پلیس دالاس به سازماندهنگان این تظاهرات گفت که برگزاری چنین راهپیمایی‌هایی در مرکز شهر، افسران پلیس را در معرض تهدید تاکتیکی قرار می‌دهد.
 
گروهی که پشت تظاهرات چهارشنبه شب بودند، در واقع همان گروهی هستند که تظاهرات 7 ژوئیه علیه رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس را برنامه‌ریزی کرده‌ بودند که در جریان آن تظاهرات، پنج نفر از افسران پلیس آمریکا جان خود را از دست دادند.
 
طبق این گزارش، «دومینیک الکساندر» بنیانگذار شبکه «اقدام نسل بعد» لحظاتی قبل از برگزاری تظاهرات دستگیر شد تا ساعت 18:30، گروهی از معترضان در یک پارک تجمع کردند و سپس به سمت خیابان اصلی به سوی زندانی حرکت کردند که الکساندر در آنجا محبوس بود و در مسیر راهپیمایی جمعیت بیشتری به آنها افزوده می‌شد و زمانیکه به زندان نزدیک شدند، گروهی از افسران پلیس آمریکا شانه به شانه یکدیگر ایستاده بودند تا مانع از نزدیک شدن جمعیت معترضان به زندان شوند.
 
حدود یک ماه پیش، درپی کشته شدن دست‌کم 2 سیاهپوست به دست نیروهای پلیس آمریکا، مردم این کشور در اعتراض به اقدامات نژادپرستانه پلیس این کشور به خیابان‌ها آمدند. این اعتراضات در شهرهای مختلف در سراسر آمریکا از جمله واشنگتن، نیویورک، لوئیزیانا و دالاس برگزار شد.
 
رئیس پلیس شهر دالاس در آن زمان اعلام کرده بود، در جریان این اعتراضات مردمی که دست‌کم 5 افسر پلیس به ضرب گلوله تک‌تیراندازهای ناشناس کشته و 6 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس