کد خبر 608993
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از دبیرخانه اتحادیه عرب خواست که به این تشکیلات برای تهیه پرونده حقوقی علیه انگلیس به خاطر صدور وعده بالفور و اجرای آن به عنوان دولت قیمومیتی در فلسطین که زمینه ساز وقوع فاجعه اشغال فلسطین و آوارگی ملت فلسطین و محرومیت آنها از وطن خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین شد، کمک کند.

 به گزارش مشرق، سایت شبکه الجزیره به نقل از منابع خبری موریتانی گزارش داد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنرانی خود در بیست و هفتمین اجلاس سران عرب در موریتانی که ریاض مالکی وزیر خارجه تشکیلات رام الله به نیابت از او متن آن را قرائت کرد، خاطرنشان ساخت: «ما سعی در باز کردن پرونده جنایت‌های اسرائیل علیه ملت فلسطین از زمان پایان عمر دولت قیمومیتی انگلیس در فلسطین تا جنایت‌های صورت گرفته در سال ۱۹۴۸ و پس از آن را داریم.»

عباس ضمن استقبال مجدد از طرح صلح فرانسه و نشست وزارتی به منظور رایزنی در این زمینه، از کشورهای عربی خواست از این طرح که سعی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و طرح صلح عربی دارد، حمایت کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین نسبت به مفهوم "همکاری‌های منطقه‌ای یا امنیت منطقه‌ای" که هدف از آن همکاری و هماهنگی امنیتی منطقه‌ای میان اسرائیل و کشورهای عربی به منظور عادی سازی روابط میان این طرف‌ها قبل از پایان اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی و عربی است، هشدار داد.

وی درباره مسائل داخلی فلسطین هم اظهار داشت: «ما عزم خود برای وحدت سرزمین و ملت فلسطین را جزم کرده‌ایم و با برادران خود برای تحقق آشتی ملی، برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی، لغو محاصره غزه و بازسازی خرابی‌های ناشی از وقوع سه جنگ علیه غزه همکاری می‌کنیم.»

عباس ضمن ابراز امیدواری نسبت به تداوم کمک‌ها و حمایت‌های کشورهای دوست و هم‌پیمان فلسطین به منظور مقابله با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در راستای تضعیف پایه‌های تاسیس کشور فلسطین و تقویت پایداری ملت فلسطین، تصریح کرد که زمان آن فرا رسیده است تا طرف‌های عربی و بین‌المللی اراده خود را برای فراهم کردن مقدمات دستیابی ملت فلسطین به حق خود در زمینه آزادی و استقلال و تاسیس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ جزم کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین بر حمایت و همبستگی فلسطین با کشورهایی که قربانی تروریسم شده‌اند و همبستگی آن با ملت‌هایی که در معرض اقدامات تروریستی قرار دارند، تاکید کرد و گفت: طرف فلسطینی آماده کمک به این طرف‌ها در اشکال مختلف است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن از اصفهان ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    از حاکمان کشورهای عربی که حداقل 50% آنها توسط انگلیس منصوب و حمایت می شوند در خواست کمک کرده تا بر علیه انگلیس اقدام کنند!!!!!!!!!!!! شکایت کدخدا را پیش پسرانش برده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس