کد خبر 608965
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

منابع خبری افغانستان به نقل از نظامیان آمریکایی در این کشور اعلام کردند که این نیروها علیه گروه تروریستی داعش از موشک های «کروز» در شهرستان های «اچین» و «کوت» استان ننگرهار در شرق افغانستان استفاده می کنند.

 به گزارش مشرق، این منابع امروز سه شنبه به نقل از نظامیان آمریکایی افزودند که استفاده از موشک های کروز در مناطق کوهستانی و دشوارگذر شهرستان های 'اچین' و 'کوت' موثر است و به همین دلیل امریکایی ها از این موشک ها علیه داعش استفاده کرده اند.

استفاده از موشک های کروز علیه نیروهای داعش در استان ننگرهار افغانستان، پس از آن صورت می گیرد که 'باراک اوباما' رئیس جمهوری امریکا، اختیارات بیشتری را برای سرکوب گروه های تروریستی و هدف قرار دادن رهبران آنان، به نظامیان این کشور واگذار کرد.

گفته می شود که اغلب اعضای داعش در افغانستان را نیروهای پیشین طالبان پاکستان، «جنبش اسلامی ازبکستان» و طالبان ناراضی افغانستان تشکیل می دهند.

نظامیان خارجی در افغانستان گفته اند که هنوز نمی دانند این عناصر داعش از کجا تامین و تجهیز می شوند، اما از ارتباط آنان با گروه داعش در عراق و سوریه اطلاع یافته اند.

گروه تروریستی داعش حمله انتحاری روز شنبه هفته جاری در میان معترضان به انتقال خط برق وارداتی ترکمنستان به افغانستان از مسیر سالنگ موسوم به «جنبش روشنایی» را به عهده گرفت و سه روز بعد تصاویر انتحارکنندگان را منتشر کرد.

در این حمله انتحاری 90 نفر از اعضای جنبش روشنایی کشته و بیش از 300 نفر زخمی شدند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    بایددید باز چند نفر زن و بچه و غیر نظامی را به خاک و خون کشیدن! در ضمن اون موشک هم روسی و ضد مشتیه، دقت بفرمایید لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس