نخست وزیر ترکیه شکست کودتا و پیروزی دمکراسی را به مردم کشورش تبریک گفت. پروازهای استانبول از صبح امروز از سر گرفته شد.

به گزارش مشرق، بینالی (بن علی) ایلدیریم نخست وزیر ترکیه نیمه شب گذشته از کودتای نظامی در این کشور خبر داد. وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان تی وی از یک شبه کودتا در ترکیه از سوی برخی عوامل ارتش خبر داد.

آخرین اخبار از کودتای ترکیه را در ادامه دنبال کنید:
 
15:02 خبرگزاری رسمی عربستان «واس» به نقل از یک منبع در وزارت خارجه این کشور اعلام کرد ریاض از بازگشت امور در ترکیه به حالت عادی استقبال می‌کند.
 
14:42 رجب طیب اردوغان، بعد از ظهر امروز (شنبه) شهر استانبول را به مقصد آنکارا پایتخت ترکیه ترک کرد.
 
14:40 یونان اعلام کرد که ۸ تن از نظامیان عامل کودتا از این کشور درخواست پناهندگی سیاسی کرده‌اند.
 
14:11 صدر اعظم اتریش امروز شنبه، با انتشار پیامی حمایت خود را از حکومت قانونی ترکیه اعلام کرد؛ وزیر امور خارجه اتریش نیز در پیامی خواستار بازگشت به قانون اساسی در ترکیه شد.
 
14:05 نخست وزیر ترکیه دقایقی پیش در یک سخنرانی ،شکست کودتا و پیروزی دمکراسی را به مردم کشورش تبریک گفت و از کشورهای همسایه که با محکوم کردن کودتا ، دولت قانونی این کشور را همراهی کردند ، قدردانی کرد.
 
13:54 نخست وزیر اسپانیا و رهبران احزاب سوسیالیست و پودموس، مهمترین احزاب اپوزیسیون این کشور، در بیانیه هایی جداگانه کودتای نافرجام ترکیه را محکوم و حمایت خود را از دولت این کشور اعلام کردند.
 
13:53 بنا بر اعلام منابع خبری، صدای تیراندازی شدید در اطراف مقر فرماندهی ستاد مشترک ارتش ترکیه به گوش رسیده است.
 
13:43 وزیر امور خارجه کشورمان در سومین تماس تلفنی بعد از آغاز بحران ترکیه با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه این کشور گفت‌وگو کرد.
 
13:33 «نجیب میقاتی» نخست وزیر سابق لبنان در تماس تلفنی با « بینالی یلدریم» نخست وزیر ترکیه گفت که « در این شرایط سخت با ترکیه ابراز همبستگی می کنم».
 
13:28 محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا به خبرنگار ایرنا گفت: در جریان تحولات اخیر در ترکیه آسیبی به شهروندان ایرانی در ترکیه نرسیده است.
 
13:13 ارتین شولتس رئیس پارلمان اروپا گفت: خشونت های (در ترکیه) جدید باید کاملا متوقف، اصل تفکیک قوا رعایت شده و حقوق فردی محترم شمرده شود.
 
13:10 بر اساس آماری که جانشین رئیس ستاد ارتش ترکیه ارائه داد، 104 نظامی کودتاچی در جریان عملیات خنثی سازی کودتای امروز کشته شده اند. وی همچنین شمار افراد کشته شده توسط کودتاگران را 90 نفر ذکر کرد که 47 نفرشان غیر نظامی هستند.
 
12:46 شرکت هواپیمایی ترکیه اعلام کرد همه پروازها از ساعت شش صبح امروز شنبه به وقت استانبول از سر گرفته شدند.
 
12:11 ژنرال «یونس کوتامان» فرمانده تیپ ۴۹ تکاور و ژنرال «اسماعیل گونیشار» فرمانده لشکر دوم بازداشت شدند.
 
12:00 نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: من از دولت غیر نظامی و منتخب ترکیه در برابر کودتاچیان حمایت می‌کنم.
 
11:48 منابع مطلع ترکیه امروز (شنبه) از کشته شدن دست کم 90 نفر و زخمی شدن یک هزار و 154 نفر دیگر در جریان حوادث مربوط به کودتای نافرجام این کشور خبر دادند.
 
11:25 رخدادهای جمعه‌ شب ترکیه نشان داد که هسته اصلی نهادهای نظامی این کشور همچنان با گروه حاکم دشمن است و ظاهرا قادر است کودتای هدفمند اجرا کند که کشور را فلج کند.
 
11:24 شب گذشته کودتاچیان نظامی به استودیوی شبکه «سی.ان.ان»، تلویزیون «تی.آر.تی» و روزنامه «حریت» ترکیه حمله کردند.
 
11:21 وزارت خارجه عراق تلاش برای کودتا در ترکیه را یک موضوع داخلی این کشور توصیف کرد و همراه با آن بر ضرورت احترام به تمام ارزش‌های دموکراسی تأکید کرد.
 
11:14 پارلمان ترکیه ساعاتی بعد از کودتا در این کشور نشستی را برگزار کرد.
 
11:08 وزارت خانه های امور خارجه امارات و بحرین از اتباع خود در ترکیه خواستند از محل اقامت خود خارج نشوند و بسیار مراقب باشند.
 
11:02 شهروندان ترکیه با حمل پرچم‌های این کشور به سمت مقر ستاد مشترک ارتش حرکت کردند.
 
10:59 تارنمای روزنامه یونانی کاتی مرینی در پی کودتای نافرجام بامداد امروز (شنبه) ترکیه، به نقل از سخنگوی دولت یونان خبر داد که آتن از دولت قانونی ترکیه حمایت می کند.
 
10:55 دولت آلمان با توجه به کودتای نظامی در ترکیه با تاکید بر اینکه باید به نظم دموکراتیک در این کشور احترام گذاشته شود حمایت خود از دولت منتخب ترکیه را اعلام کرد.
 
10:53 نخست وزیر ترکیه از رهبران سه حزب اپوزیسیون به خاطر حمایتشان از دموکراسی و ایستادگی در کنار دولت در مواجهه با گروهی از سربازان که قصد کودتا داشتند، تشکر کرد.
 
10:50 دستگاه اطلاعاتی ترکیه اعلام کرد که مقرش هدف حمله هوایی قرار گرفته است.
 
10:39 وزیر امور خارجه کشورمان در پی حوادثی که از شب گذشته در ترکیه رخ داده در تماس های تلفنی با همتای ترک خود گفتگو کرد.
 
10:39 آژانس اطلاعات ترکیه به همراه نیروهای امنیتی برای پایان دادن به کودتا در این کشور همکاری می‌کنند.
 
10:30 همزمان با آزادی رئیس ستاد مشترک ترکیه از دست «کودتاچیان»، وزیر کشور ترکیه گفت تلاش برای کودتا سرکوب شده است.
 
10:30 ژنرال ممدوح حق بیلان فرمانده ستاد ارتش ترکیه در منطقه اژه واقع در غرب ترکیه بازداشت شد.
 
10:13 وزیر خارجه ایران ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت جاری در ترکیه اعلام کرد که «دفاع شجاعانه مردم ترکیه از دموکراسی و دولت منتخبشان ثابت کرد که کودتا محکوم به شکست است».
 
10:09  امیر قطر ضمن تبریک همراهی ملت ترکیه با رئیس‌جمهور این کشور، کودتای نظامی را به شدت محکوم کرد.
 
10:00 دادستان آنکارا دستور بازداشت تمامی نظامیان و قضات مشکوک به ارتباط با گولن را صادر کرد.
 
09:57  نظامیان کودتاچی در ترکیه گروهی از خبرنگاران روزنامه «حریت» را گروگان گرفتند.
 
09:53  نخست وزیر سابق ترکیه در واکنش به کودتای ارتش این کشور علیه حزب حاکم اعلام کرد: تلاش برای کودتا شکست خورده و "نظام موازی" (فتح الله گولن) پشت این کودتاست.
 
09:43  «فتح الله گولن» رهبر مخالفین دولت ترکیه ضمن اظهار امیدواری برای آرام گرفتن اوضاع این کشور، هر گونه دخالت در کودتای نظامی اخیر را انکار کرد.
 
09:38 رئیس جمهوری ترکیه در تازه‌ترین اظهارات خود گفت: روی حرف من به پنسیلوانیا(فتح الله گولن) است؛ خیانت به ملت و دولت ترکیه دیگر کافی است. اگر جرات داری به کشورت بازگرد، از آنجا توان بر هم زدن کشور را نداری.
 
09:36 فرماندهی کودتای نظامی در ترکیه امروز شنبه دستور عقب نشینی فوری یگان های ارتش ترکیه مستقر در استان نینوا از پایان سال 2015 تاکنون را صادر کرد.
 
09:25 در حالیکه سازمان اطلاعات ترکیه از پایان کودتا در این کشور خبر داده کودتاچیان بر ادامه اقدامات خود تاکید کرده اند.
 
09:22 نظامیان و افسران حامی کودتا در ترکیه دقایقی پیش در بیانیه ای اعلام کردند همچنان مصمم به ادامه نبرد هستند.
 
09:19 فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا صبح شنبه در تماسی تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه ، حمایت اتحادیه اروپا از نهادهای قانونی و دموکراتیک در ترکیه را اعلام کرد.

09:15 تعداد بازداشتی‌های کودتای شب گذشته به 754 نفر رسید. (گزارش تصویری از بازداشت عوامل کودتا)

08:45 نخست‌وزیر ترکیه از انتصاب «اومیت دوندار» به‌عنوان رئیس جدید ستاد مشترک ارتش خبر داد. وی فرمانده بخشی از ارتش ترکیه است که استانبول را تحت کنترل دارد.

60 کشته و 150 مجروح در جنگ شبانه ترکیه/ دستگیری 754 نفر از عوامل کودتا/ اردوغان: ترکیه را ترک نخواهم کرد/ آغاز عملیات جنگنده‌های حامی دولت علیه کودتاگران +تصاویر و فیلم

08:45  وزیر دادگستری ترکیه می‌گوید که 336 نفر تاکنون در ترکیه دستگیر شده‌اند.

08:20 به گزارش خبرگزاری فرانسه جنگنده‌های حامی دولت علیه کودتاگران وارد عمل شدند. تانک‌های اطراف کاخ ریاست جمهوری این کشور و بالگردهای در اختیار عوامل کودتا هدف قرار گرفته‌اند. همچنین منابع خبری از کنترل عوامل کودتا بر تنگه حیاتی بسفر خبر می‌دهند.

بازداشت 130 نفر از عوامل کودتا/ 60 کشته و 150 مجروح/ اردوغان: بعضی فرماندهان ارتش دستوراتشان را از پنسیلوانیا آمریکا(محل اقامت گولن) دریافت می‌کنند +تصاویر و فیلم

08:10 اردوغان در جمع مردم استانبول گفت: ترکیه را ترک نخواهم کرد
ثابت کردیم که ید واحده هستیم
 آنچه رخ داد علیه دموکراسی بود
تمام کسانی را که در کودتا دست داشتند، مجازات خواهیم کرد
هنوز ناآرامی‌های اندکی در آنکارا وجود دارد که برطرف خواهد شد

بازداشت 130 نفر از عوامل کودتا/ 60 کشته و 150 مجروح/ اردوغان: بعضی فرماندهان ارتش دستوراتشان را از پنسیلوانیا آمریکا(محل اقامت گولن) دریافت می‌کنند +تصاویر و فیلم
اردوغان در میان هوادارنش در ترکیه سخنرانی می‌کند. مقامات حزب حاکم تلاش‌ می‌کنند با نگه‌داشتن مردم در خیابان‌ها، پیروزی خود بر کودتاچیان را قطعی کنند.

07:30 دادستان ترکیه اعلام کرد در کودتای شب گذشته دست‌کم 60 نفر کشته شده‌اند.
 
06:19  بیمارستان استانبول اعلام کرد بیش از 150 نفر در وقایع روز جمعه مجروح شده‌اند.
 
06:13 نخست وزير تركيه: تاكنون بيش از 130 نفر در رابطه با كودتا دستگير شده اند. وی همچنین گفت اقدام کودتاگران از تروریست‌ها هم بدتر بوده است. او از مردم ترکیه خواست خیابان‌‌ها را ترک نکنند.
 
06:12 پخش شبکه سی‌ان‌ان ترک از سر گرفته شده و مجری این شبکه به استودیو بازگشته است. با این حال از پشت صحنه همچنان صدای داد و فریاد به گوش می‌رسد.
 
 06:10 همزمان با نشست خبری اردوغان انفجار بسیار شدیدی استانبول را به لرزه درآورد.
 
06:05 مقامات امنیتی ترکیه مدعی شدند کودتاچیان همچنان در تلاش هستند با حمله به محل حضور اردوغان، وی را هدف قرار دهند. 
 
06:05  اردوغان در اولین سخنرانى رسمى خود گفت: ارتش را پاکسازی می‌کنیم/ یک مجموعه کوچک در نیروهای مسلح وحدت مردم ترکیه را هدف قرار داده بود./این مجموعه از موجودیت موازی ترکیه (احتمالا گولن) دستور میگیرد. عاملان این اقدام خیانتکارانه تاوان سنگینی خواهند پرداخت. /حکومت ما بر اساس خواست و اراده مردم انتخاب شده، اما گروهی تلاش میکنند علیه این حکومت کودتا کنند. حتی اگر به قیمت جانمان تمام شود با این گروهک خائن مقابله میکنیم /ترکیه دیگر ترکیه قدیم نیست ... ترکیه جدید تصمیم خود را گرفته ... ما در فرودگاه آتاتورک هستیم که تا چند هفته پیش مورد هدف حمله تروریستی داعش قرار گرفته بود. موجودیت موازی نیز تا چند ساعت پیش این فرودگاه را هدف قرار داده بود و تلاش کرده بود آن را اشغال کند.
 
بمباران آنکارا توسط جنگنده‌های ارتش/ ورود هواپیمای اردوغان به استانبول و شعله‌ور شدن دوباره درگیری‌ها/ نشست خبری اردوغان در فرودگاه آتاتورک + تصاویر و فیلم
 
کودتاچی ها تلاش کرده بودند محل حضور مرا  هدف قرار دهند. بعد از اینکه من مارماریس را ترک کردم، آن‌ها به تصور حضور من، آنجا را بمباران کردند./ فرماندهانی در ارتش هستند که دستوراتشان را ار پنسیلوانیا (محل اقامت گولن) در آمریکا دریافت میکنند./ به ارتش ترکیه میگویم که شما ارتش محمد هستید و اجازه نمیدهم اسلحه خود را به روی مردم بگیرید... آنهایی که این اقدام را انجام داده اند بدانند که پشیمان خواهند شد. بهتر است تسلیم شوند./ از امروز اقدام به پاکسازی ارتش و کشور از گروهک های تروریستی موازی خواهیم کرد... شما از سلاح ارتش ترکیه استفاده کرده و آن را به روی مردم ترکیه قرار داده اید.
 
05:52 تصويرى از داخل پارلمان تركيه پس از حملات هوايى. خبرنگار روزنامه زمان از كشته شدن دستكم يك نماينده پارلمان خبر داده است. 
 
 بمباران آنکارا توسط جنگنده‌های ارتش/ ورود هواپیمای اردوغان به استانبول و شعله‌ور شدن دوباره درگیری‌ها/ نشست خبری اردوغان در فرودگاه آتاتورک + تصاویر و فیلم
 
05:50 رجب طیب اردوغان در فرودگاه آتاتورک نشست خبری برگزار کرده است.


05:40 توئيت جديد ظريف : دفاع شجاعانه مردم تركيه از مردمسالاري و دولت منتخب شان ثابت كرد كه كودتاها جايي در منطقه ما ندارند و محكوم به شكست هستند. ‏

بمباران آنکارا توسط جنگنده‌های ارتش/ ورود هواپیمای اردوغان به استانبول و شعله‌ور شدن دوباره درگیری‌ها/ اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز آنکارا + تصاویر و فیلم

05:36  رويترز به نقل از شاهدان عيني: ده ها نيروي نظامي اسلحه هاي خود را در ميدان تقسيم به مامورين پليس تحويل داده و تسليم شدند.
 
05:34  دقايق زيادى است كه استوديوى «سی.ان.ان ترک» خالى است و فقط صداى فرياد و درگيرى شديد شنيده مى شود / به نظر مى‌رسد كاركنان شبكه (و شايد حاميان دولت) در برابر كودتاچيان مقاومت مى كنند.
 
بمباران آنکارا توسط جنگنده‌های ارتش/ ورود هواپیمای اردوغان به استانبول و شعله‌ور شدن دوباره درگیری‌ها/ اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز آنکارا + تصاویر و فیلم 
 استوديوى خالی سى ان ان
 
05:24: شبکه المیادین از وقوع انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول خبر داده است.

05:24: ‏روزنامه «حریت» ترکیه نیز خبر داد که عده‌ای سرباز ارتش وارد مقر این روزنامه شده‌اند و آنها را گروگان گرفته‌اند.

بمباران آنکارا توسط جنگنده‌های ارتش/ ورود هواپیمای اردوغان به استانبول و شعله‌ور شدن دوباره درگیری‌ها/ اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز آنکارا + تصاویر و فیلم
حضور نطامیان در دفتر روزنامه حریت 

05:23:  پخش برنامه‌های «سی.ان.ان ترک» قطع شد. گزارش‌ها حاکی است نیروهای ارتش وارد ساختمان این رسانه شده‌اند.

05:22: منابع خبری از شنیده شدن صدای تیراندازی در میدان تقسیم استانبول خبر می‌دهند. جنگنده‌ها در ارتفاع کم پرواز می‌کنند. مردم روی زمین خوابیده‌اند. 

05:22: شبکه خبری الجزیره می‌گوید صدای انفجار هنوز در آنکارا به گوش میرسد و نمیتوان به طور قطعی گفت که کودتا در این شهر به پایان رسیده است.

05:15 نیروهایی از ارتش بار دیگر به شبکه خبری تی.آر.تی ترکیه حمله کردند. همچنین نظامیان کودتاچی با ورود به ساختمان سی‌ان‌ان ترک پخش برنامه‌های این شبکه را متوقف کردند.

05:10 شبکه المنار از فرود هواپیمای اردوغان در فرودگاه آتاتورک استانبول خبر داد.

05:00 یک جنگنده‌ ارتش ترکیه محدوده تجمع هواداران اردوغان در آنکارا و در محل پارلمان این کشور را بمباران کرد. برخلاف هشدار نخست‌وزیر، پدافند هوایی ترکیه تا کنون مقابله‌ای با این جنگنده نداشته‌اند.

05:00 تحلیل: ارزیابی فضای رسانه‌های ترکیه و دیگر رسانه‌هایی که اخبار این کشور را پوشش می‌دهند، از شکست کودتا در ترکیه حکایت دارد. هرچند روند انتشار اخبار مثبت در یکساعت گذشته از سوی رسانه‌های نزدیک به حزب حاکم ترکیه (الجزیره، رویترز، سی ان ان ترک و تلویزیون تی‌آر‌تی) نشان می‌دهد رسانه‌ها نیز به کمک دولت اردوغان آمده‌اند و در حال آرام‌سازی فضای کشور و قطع امید کودتاگران به موفقیت هستند؛ اقدامی که دست‌کم تا کنون در استانبول موفق بوده است و کودتاگران هم تاکنون توجه کافی به قدرت رسانه‌ نداشته‌اند.
پس از پایان (احتمالی) این کودتا (همانند آنچه چند سال قبل در قوه قضاییه و پلیس ترکیه رخ داد) باید شاهد آغاز تسویه گسترده در ارتش این کشور بود. حزب عدالت و توسعه و شخص اردوغان به همراه نظام ریاستی مورد نظر، حیات سیاسی خود را با ایجاد بحران امنیتی دیگری در ابعاد کودتا، تداوم خواهد بخشید.


04:50 نخست وزیر ترکیه هشدار داد از این پس هر پرنده‌ای را در آسمان آنکارا هدف قرار خواهند داد و این به معنای اعلام منطقه پرواز ممنوع است.

04:35 به گزارش منابع خبری، اوضاع در استانبول رو به آرامش و نیروهای کودتاچی توسط پلیس بازداشت شده‌اند. همچنین شبکه تی‌ آر تی ترکیه که پیش‌تر به کنترل ارتش درآمده بود و بیانیه ارتش را اعلام کرده بود، بار دیگر به حالت عادی بازگشته است.

ادامه جنگ شهری در آنکارا / بازداشت تعدادی از عوامل میدانی کودتا/ شکست کودتا در استانبول/ 17 پلیس کشته شدند + تصاویر و فیلم

04:30 احمد داووداغلو نخست‌وزیر سابق ترکیه در مصاحبه با الجزیره: پیش از این هم با کودتا مواجه شده بودیم اما این بار مردم در کنار حکومت ایستادند. فرماندهان ارتش اجازه ندادند این اقدام غیر قانونی به نتیجه برسد.

04:20 نخست وزیر ترکیه از احزاب مخالف دولت به دلیل عدم حمایت از کودتای نظامی تشکر کرد.

04:15 منابع خبری از بازداشت تعدادی دیگر از عوامل کودتا خبر می‌دهند. پلیس مدعی‌ است یکی از فرماندهان کودتا را نیز بازداشت کرده است.

جنگ شهری در آنکارا / بازداشت تعدادی از کودتاگران/ فرودگاه آتاتورک در تصرف هواداران اردوغان/ 17 پلیس کشته شدند + تصاویر و فیلم

04:00 صدای چند انفجار دیگر در آنکارا به گوش می‌رسد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، انفجاری در پارلمان ترکیه رخ داده است. پارلمان ترکیه یکی از محل‌های اصلی تجمع هواداران اردوغان و حزب عدالت و توسعه بوده است. بالگردهای ارتش در آنکارا همچنان اهدافی را روی زمین گلوله‌باران می‌کنند.

03:55 وزیر اطلاعات کشورمان هم ابراز امیدواری کرد صلح و آرامش به ترکیه بازگردد. به گفته آقای علوی مرزهای کشور به خوبی تحت کنترل قرار دارند.

03:40 نیروهای پلیس ترکیه تعدادی از کودتاچیان را بازداشت کردند. فیلم مربوط به بازداشت این نظامیان ارتش را در ادامه ببینید.

{$sepehr_media_1658624_400_300}


03:40 کیلیچداراوغلو، رهبر «حزب جمهوری‌خواه خلق» ترکیه: «ما به هیچ وجه کودتای جدید نظامی را نمی‌پذیریم. پشتیبانی از دموکراسی وظیفه همه است».

03:40 باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد تمامی طرف‌ها در ترکیه بایستی از دولتی که با رویکردهای دموکراتیک سر کار آمده حمایت کنند و خویشتن‌داری به خرج دهند. 

03:35 شبکه الجزیره از کشته‌شدن دستکم هفده نیروی پلیس در انفجارهای ترکیه خبر داده اشت.

03:35 معاون فرودگاه امام خمینی: تا اطلاع ثانوی تمام پروازها از ایران به ترکیه معلق شد.

03:35 وزارت خارجه ایران  و سفارت کشورمان در آنکارا از گردشگران ایرانی در ترکیه خواست محل اقامتشان را ترک نکنند و  به محل های پر رفت و آمد یا نمایندگی های ایران و  سایر کشورها مراجعه ننمایند.

03:30  بینالی (بن علی) ایلدیریم نخست‌وزیر ترکیه گفت فرماندهان ارتش این کشور از نیروهایشان خواسته‌اند به پادگان‌ها برگردند. فرمانده نیروی دریایی کودتا را محکوم کرد. فرمانده سپاه یکم ارتش ترکیه اعلام کرده که شماری از سرکرده‌های کودتاگران را دستگیر کرده‌اند. نخست وزیر ترکیه وعده داد کسانی که سوار جنگنده‌ها و بالگردها شده و به سوی نهادهای دولتی تیراندازی کرده‌اند، حساب این خیانت‌ها را پس خواهند داد. ما این شورش احمقانه را سرکوب خواهیم کرد.

03:20 خبرگزاری آناتولی ترکیه می‌گوید بالگردهای نظامی به سوی کاخ ریاست‌جمهوری تیراندازی کرده اند.

03:20 حیدرالعبادی نخست وزیر عراق هم در واکنش به اتفاقات ترکیه اعلام کرد کابینه عراق نشست اضطراری برگزار می‌کند.

03:15«علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به رخدادهای ترکیه، تصریح کرد: بدقت و با نگرانی وقایع ترکیه را تحت نظر داریم و بی ثباتی در این کشور را مخل امنیت و آرامش مردم می دانیم.

03:10 به گزارش خبرنگار شبکه خبر، صدای دو انفجار در آنکارا شنیده شده است. منابع خبری دیگر از انتحاری بودن یکی از این انفجارها در میان نیروهای ارتش خبر داده‌اند.

03:00 با حضور پرشمار مردم ترکیه، نیروهای ارتش از فرودگاه آتاتورک عقب‌نشینی کردند.

كودتا در تركيه/ اردوغان از مردم خواست به خیابان‌ها بریزند/ تلویزیون و فرودگاه‌ها در تصرف کودتاچیان/ انتشار اولین ویدئو از اردوغان + تصاویر و فیلم

03:00 پس از فراخوان اردوغان، جمعیت زیادی در استانبول و آنکارا به خیابان‌ها آمده‌اند و کنترل چند تانک و نفربر را نیز به دست گرفته‌اند. تا کنون در تیراندازی بالگردهای ارتش یک نفر کشته و چند تن دیگر از هواداران حزب عدالت و توسعه زخمی شده‌اند.

02:50 رییس گروه تحقیقات دفاعی امنیتی مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری ایران: شایعه عبور هواپیمای⁧ اردوغان⁩ از مرزهای شمال غرب و اسکورت توسط ⁧نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی⁩ را رسماً تکذیب میکنم.

{$sepehr_album_42511}


02:45 فتح‌الله گولن در پیامی کودتا در این کشور را محکوم کرد.

02:40 محمد جواد ظریف نسبت به بحران در ترکیه ابراز نگرانی کرد. وی در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «عمیقاً از بحران در ترکیه نگران هستم. ثبات، دموکراسی و امنیت مردم ترکیه، در درجه اول اهمیت هستند. اتحاد و شکیبایی، ضروری هستند.»

02:30 تانک‌های ارتش ترکیه پارلمان این کشور را محاصره کرده‌اند و بخشی دیگر از نیروها و یگان زرهی ارتش به سمت ساختمان جمهوری در حال حرکت هستند. هواداران حزب عدالت و توسعه نیز به خیابان‌ها آمده‌اند و در حال مقابله با تانک‌ها و نیروهای ارتش هستند.

02:15 خبرگزاری اسپوتنیک مدعی شد اردوغان از آلمان درخواست پناهندگی کرده است. این درحالی است که اولین ویدئو از اردوغان پس از کودتای ارتش منتشر شده است که از سلامتی خود خبر می‌دهد.

{$sepehr_media_1658595_400_300}


 ابهام در سرنوشت اردوغان

01:30 شبکه سی‌ان‌ان ترک به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که رجب طیب اردوغان در محلی امن به سر می‌برد. برخی منابع هم گزارش داده‌اند که وی برای تعطیلات به خارج از کشور رفته بوده و به هنگام کودتا در کشور نبوده است. همزمان برخی دیگر از رسانه‌ها، از فرار وی از کاخ ریاست‌جمهوری خبر داده‌اند.

بنابر آخرین گزارش‌ها رجب طیب اردوغان به استانبول بازگشته و از مجامع بین‌المللی درخواست کمک کرده است. وی همچنین در تماسی اسکایپی از مردم ترکیه خواسته است به خیابان‌ها بیایند و با کودتاچیان مقابله کنند.

كودتا در تركيه/ استقرار تانک‌های ارتش در شهر/ تلویزیون و فرودگاه‌ها در تصرف کودتاچیان/ انتقال اردوغان به مکانی نامعلوم + تصاویر


{$sepehr_media_1658580_400_300}

01:00 نخست وزیر ترکیه با محکوم کردن کودتای نافرجام گروهی از افسران ارتشی کشورش اعلام کرد این افراد بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد. وی مردم ترکیه را به آرامش دعوت کرد و اینگونه اقدامات را علیه دموکراسی خواند.

بزرگترین پل استانبول بسته شده است و صدای گلوله در این شهر به گوش می‌رسد.

پل سلطان محمد وپل بسفر در استانبول نیز به وسله ارتش کاملا بسته شده است.

همچنین در آنکارا نیز صدای گلوله شنیده شده است و جت‌های جنگنده بر فراز این شهر به پرواز در آمده اند.

همچنین هلیکوپترهای ارتش به ساختمان اداره مرکزی ترکیه(میت) در آنکارا شلیک کرده اند.

شبکه‌های اجتماعی توئیتر، فیسبوک و یوتیوب در ترکیه فیلتر شدند.

بر اساس برخی گزارش‌ها در سرتاسر کشور ترکیه حکومت نظامی اعلام شده است. تانکها در بزرگراهها مستقر هستند و هواپیماها با ارتفاع کم بر فراز آنکارا در حال پرواز هستند.

منابع خبری از انتقال اردوغان رئیس جمهوری این کشور به مکان امن خبر می دهند. لیره ترکیه پس از کودتای نظامی در این کشور بیش از 5 درصد در مقابل دلار سقوط کرد. 

 
حزب عدالت و توسعه از هوادارانش خواست برای اعلام حمایت از رجب طیب اردوغان به خیابان‌ها بیایند.

همزمان خبرگزاری رویترز از انفجار در مرکز آموزش نیروهای ویژه پلیس در آنکارا خبر داده است.

در پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه وضعیت امنیتی حاکم شده و تمام مأموریت‌های نظامی از این پایگاه متوقف شده است.
 
 شبکه خبری اسکای‌نیوز گزارش داد تمامی پروازها از فرودگاه آتاتورک و به سمت این فرودگاه لغو شده است.

به گزارش المیادین، ساختمان سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه به دست کودتاچیان افتاده است.

00:30 بر اساس گزارشها تلویزیون ترکیه و فرودگاه استانبول سقوط کرد.

همچنین ارتش در بیانیه ای اعلام کرده که کشور را در اختیار گرفته است.

شبکه المیادین گزارش داد: افسران وابسته به فتح الله گولن قصد داشتند در آنکارا کودتا کنند.

رسانه های ترکیه اعلام کرد کودتاگران فرمانده ارتش ترکیه را به گروگان گرفته‌اند. خبرگزاری آناتولی گزارش داد ژنرال «هولوسی آکار» فرمانده کل ارتش ‏ترکیه‏ گروگان گرفته شده است.

كودتا در تركيه/ استقرار تانک‌های ارتش در شهر/ تلویزیون و فرودگاه‌ها در تصرف کودتاچیان/ انتقال اردوغان به مکانی نامعلوم + تصاویر

لیره ترکیه پس از کودتای نظامی در این کشور بیش از 5 درصد در مقابل دلار سقوط کرد. 
 
حزب عدالت و توسعه از هوادارانش خواست برای اعلام حمایت از رجب طیب اردوغان به خیابان‌ها بیایند.

همزمان خبرگزاری رویترز از انفجار در مرکز آموزش نیروهای ویژه پلیس در آنکارا خبر داده است.

در پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه وضعیت امنیتی حاکم شده و تمام مأموریت‌های نظامی از این پایگاه متوقف شده است.
 
 شبکه خبری اسکای‌نیوز گزارش داد تمامی پروازها از فرودگاه آتاتورک و به سمت این فرودگاه لغو شده است.

به گزارش المیادین، ساختمان سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه به دست کودتاچیان افتاده است.

در ادامه تصاویری از اوضاع کنونی ترکیه را مشاهده می‌کنید:

نخست‌وزیر ترکیه از کودتای نظامی در این کشور خبر داد

 
 كودتا در تركيه/ تانك ها و هليكوپترهاي نظامي در پايتخت تركيه +عکس
 

 كودتا در تركيه/ استقرار تانک‌های ارتش در شهر/ تلویزیون و فرودگاه‌ها در تصرف کودتاچیان/ انتقال اردوغان به مکانی نامعلوم + تصاویر
حضور نظامیان ارتش در میدان تقسیم استانبول
 
كودتا در تركيه/ تانك ها و هليكوپترهاي نظامي در پايتخت تركيه +عکس 
 
كودتا در تركيه/ تانك ها و هليكوپترهاي نظامي در پايتخت تركيه +عکس 
 
كودتا در تركيه/ تانك ها و هليكوپترهاي نظامي در پايتخت تركيه +عکس 
 
كودتا در تركيه/ تانك ها و هليكوپترهاي نظامي در پايتخت تركيه +عکس 
 
كودتا در تركيه/ تانك ها و هليكوپترهاي نظامي در پايتخت تركيه +عکس 
 
كودتا در تركيه/ تانك ها و هليكوپترهاي نظامي در پايتخت تركيه +عکس

كودتا در تركيه/ استقرار تانک‌های ارتش در شهر/ تلویزیون و فرودگاه‌ها در تصرف کودتاچیان/ انتقال اردوغان به مکانی نامعلوم +عکس


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 196
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 52
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    آخ جوووووووون
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    حالا اینهاکودتاچی هستندیاطرفداراردوغان نامرد؟
  • مرتضیsk ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 1
    خدافظ خردوغان
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اردوغان باد کاشتی طوفان درو کن
  • بشیر ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اللهم مشغل الظالمین بالظالمین...............آمین یا رب العالمین
  • scorpion ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    آخییییی ایشون همونی نیستن که چن سال پیش خبر از ساخت امپراطوری ترکیه میدادن؟نمیدونست هر که با مقاومت درافتاد ور افتاد هنوزم دیر نیست میتونه به آغوش مقاومت بازگزده(هر چند بعید میدونم)
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    امریکا دید اردوغان پاشو از جنگ سوریه داره عقب میکشه با ارتش هماهنگ کرد کودتا کنن تا به جنگ سوریه برگردن جنگ شدت میگیرد احتمالا
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اردوغان چی دنباله چی .. گوشتا پیازا نوخوچی... خخخ
  • نیما ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اردوغان برو پیش مرسی ... هم دست اسرائیل خوناشام.
  • رضا رضایی ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اللهم اشغل الظالمین ب الظالمین
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    آه مظلومان عراق و سوریه آخر دامن این دولت از خود راضی و متوهم را گرفت انشا ٕالله نابودی کاملش
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    تاریخ مصرف اردوغان به سر اومد . ترکیه با اردوغان به بن بست رسیده بود .
  • مرتضی ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اول هفته ای همین کم بود
  • سورنا ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 1
    خخخخ اردوغان بای بای چرخ زمانه رو نگاه کنید اسد بعد چندسال هنوز سرجاشه مخالفاش یکی یکی ب زباله دان میروند ومکرو و مکرالله والله خیرالماکرین
  • 233 ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    چاه مکن بهر کسی
  • جعفر ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    ترکیه عقب گرد به 15 الی 20 سال پیش. همون زمان که اخبار کودتای نظامی از این کشور گاه گداری به گوش میرسید.
  • گیلانی ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    نصر من الله وفتح قریب...مرگ بر اردوغان
  • ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    خون مردم سوریه و عراق رو با نفت معاوضه کردی دامنت رو گرفت....
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    کودتا بعد از مواضع اخیر ترکیه در مورد سوریه؟ اردوغان باید شمع آجین شود اما ارتش ترکیه هم نمک پروده آمریکا است.
  • مرصاد ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اخ خدایا شکرت
  • سعید ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    آنکه باد بکارد طوفان درو خواهد کرد
  • سعید ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    آنکه باد بکارد طوفان درو خواهد کرد
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    ای اردوغان بد بخت اینم آخر عاقبت تو با اون پولهایی که از بریده شدن سر مرپم سوریه به چنگ آوردی
  • نیما ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    آنتالیا سه تا ۱۰۰ نبووووود؟!
  • علی ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اوه پسر چی شد یهو
  • محمد مهدی ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    چه می شه گفت ؟ باید منتظر بشینیم ببینیم ادامه این ماجرا چی می شه
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    تموم شد اردوغان سقوط کرد
  • انمل ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    به ضرر ايران شد٠
  • احسان1 ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    خردوغان به پایان سلام کن! چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی! آیا جزای خیانت به مسلمانان جز خیانت خواهد بود؟!
  • ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    یااااااااااااااااااااااااااا خدا دیگه انتظار اینو نداشتم!!!! بالاخره اردوغان و ارده کزدن
  • ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    یااااااااااااااااااااااااااا خدا دیگه انتظار اینو نداشتم!!!! بالاخره اردوغان و ارده کزدن
  • مهدی ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    قیافه اردوغان دیدن داره :)))
  • مرتضی ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اون بمب یه تنی معلوم نیست به چه کاری میومده
  • فرید ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    رجب رفت، صفدر هم می رود
  • رمضان المبارک ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    مثل اینکه اردوغان تاریخ مصرفش واسه آمریکا تمام شد
  • محمد ه ب ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    الله اکبر دنیا همراه جمهوری اسلامی ایران دنیا مهیای ظهور میشود انگار
  • ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    ((اردوغان))shift+delete
  • حسین ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بشار اسد هنوز در صدر کار سوریه قرار داره ولی رجب طیب اردوغان الآن کجاست؟؟!! ولی من نگران ابراهیم تاتلیس هستم بنده خدا
  • محمد ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    وقتشه که بیش از پیش به همدیگه بچسبیم هموطنان ایرانی عزیزم. دنیا آبستن فتنه شده و ناامنی رو به گسترشه. من در این لحظه از همه کسانی که احتمالا باعث رنجش اونها شده ام معذرت میخوام. زمان ، زمان اتحاد درونی است. با هم باشیم تا سقوط این جماعت خائن رو یک به یک شاهد باشیم.
  • اصغر ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    عاقبت خون های بی دفاع همین هست طرفداران داعش در مخمصه افتادند
  • ناشناس ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    جالبه اردوغان میخواست بشار رو سرنگون کنه ولی حالا بشار تو مرکب قدرته اما خودش رفت ومکرو و مکرالله ولله خیرالماکرین
  • آشنا ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    :/
  • سینا ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    چه خبر خوب اردوغان نامرد پدر سوریه رو دراورد
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    الان اسد در مکانی امن و راحت در کنار خانواده نشسته تنقلات می خورد و قهوه می نوشد و اخبار می بیند ، اردوغان فرصت نکرده شلوارشو بپوشه با زیرشلواری و عرق گیر ، گریه کنان افتاده این کوچه به اون کوچه تو رو خدا بزارید برم پیش مامانم !!!! تاریخ بار دیگر نخ را کشید تا یکی دیگر از کسانی که دنبال براندازی اسد بودند هلپی بره پایین !!!!! تمام مهرهای تل آویو در قسمت پایینی کمرشون تاریخ انقضا دارن !!! برا اردوغان خورده بود : 16 جولای 2016 !!!
  • ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اوه اوه چه اردوغان تو اردوغانيه تركيه!!!
  • ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اوه اوه چه اردوغان تو اردوغانيه تركيه!!!
  • محمد مهدی ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    از بی ثباتی در منطقه به هیچ وجه استقبال نمی کنیم
  • کوروش ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    این نتیجه سیاست های افراطی اردوغان هست...
  • ناشناس ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    هر اتفاقی در ترکیه بیفتد بهتر از بودن وجود کثیف اردوغان داعشی در ترکیه است
  • ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    ههههههه با 1000 نفر سرباز میخوان حکومت عوض کنن خنده داره
  • کوروش ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    این نتیجه سیاست های افراطی اردوغان هست...
  • ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    آره ارتش لائیک تره
  • kambiz ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بعد از اردوغان نوبت شاه اردن و ملک سلمان سعودیه به امید خدا که سرنگون بشن و السیسی مصری هم تو نوبته
  • ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    می خواستیم بخوابیم ولی چه کنیم مجبوریم تا صبح بیدار بمونیم
  • پارسا عبدی ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    هیچ غلطی نمی توانند کنند و جوجه را آخر پاییز میشمرند!!
  • عبرت ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    باسلام. دوستان من نه راستم نه چپ. ولی به نظرم وقتشه که ماهم یه کم به نظراتمان و ایدئولوژیمون نگاهی بیندازیم و اصلاحش کنیم. اگر پی نوشت های ابتدایی خبرهای مذاکراتمان با آمریکا را بخونید میبینید که خیلی ها خلاف نظر رهبر عزیزمان، نظر آقای روحانی رو داشتند و عاشق دوستی با آمریکا بودند. وقتشه که یه نگاهی به این دوست شفیق آمریکا یعنی ترکیه و اردوغان بیندازند تا عاقبت دوستی با دوستی نادان و استعمارگر یعنی آمریکا را دریابند. امیدوارم که همه ما بعد از تجربه مذاکرات ناموفق و بلایی که آمریکا برسر دوستانش آورد،به عمق نظرات جهان شناسی رهبرمان، پی ببریم و همچنان متحد باهم پشت ایشان بایستیم.
  • ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    میگن اردوغان اومده ایران...
  • سپنتا ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    شنیده ها از این حکایت می کند که رجب توانسته فرار کند ولی طیب و اردوغان به دست مخالفان افتاده اند.
  • آرزو ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    چرا مردم ترکیه ازین وضع ناراحتن درصورتی ک کودتاگران فقط با اردوغان و دولت اون مشکل دارن
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اگه واقعا گولن پشت قضایا باشه یاعلی!
  • زهرا ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    پیام بشار اسد به اردوغان :اگه جا نداری امشب بیا پیش ما
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    یا علی بشار موند اردوغان بای بای=))))( والله معجزه است.... ماشائ الله
  • جاسم وعبود ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    فقط باس خندید
  • سعید ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اردوغان به ایران اومده
  • ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    طرفدارهای اردوغان هم که ساکت نمیشینن ، خلاصه اینکه جنگ داخلی و خونریزی . مقصرش هم خود اردوغانه که بجای اینکه مردمش رو متحد کنه، انداخت به جون هم .
  • ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    ببخشید ، این علامت یعنی چه ؟ علامت روشنفکران کره مریخه ؟
  • هجرت ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    تحولات خیلی سریع رخ میدهند فرا تر از آنچه بشود باورشان کرد بهار نزدیک است بهار نزدیک است یا صاحب الزمان
  • رضا ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    حالاديگه بايدقدرمملكت خودمونو بدونيم .امنيت وآرامشى كه دركشورعزيزمان داريم سختى ها ومشكلات راازبين ميبرد.البته دولتمردهامون هم بايدقدرملت ومردم را بدانند .جانم فداى ايران جانم فداى رهبر
  • علی ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    فقط ای کاش اردوغان وبه ایران راه ندن .
  • ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    هورا چه حالی دکتر بشار الان خدا یا شکرت که جای حق نشستی
  • ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    عزت و قدرت دست خداست خداوند بزرگ و بلند مرتبه یا علی
  • ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    باید از دار و دسته ی گولن نوکر آمریکا و اسراییل باشند. یعنی از نظر این جنایتکاران اردوغان باندازه کافی نوکر اسراییل نیست؟ اگر دارودسته گولن باشند بهتر است اردوغان آنان را با خاک یکسان کند.
  • ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    به درک.. مگه بدتر از اردوغان هم میشه ؟
  • یوسف بهلولی ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    با سلام بگیرید بخوابید هر کس خودش رو بازیچه دست امپریالیسم کنه آخر و عاقبتش این میشه مگه چند تا دیکتاتور وابسته دیگه مونده اونا هم به همین روز (شب) گرفتار میشن. قبلا پیشبینی شده بود.
  • s ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    دوستان دررابطه با فتح الله گولن پدر معنوی کودتا چیا ن مطالعه کنید. پر از نکته هستش...... چند پاراگراف بیشتر نیست ولی ...........
  • ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    لبیک یا امام خامنه ای
  • يا الله ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اين به ضرر كشورمونه ؛همش نقشه امريكاست مثل رضا شاه وپسرش پدرو گذاشت كنار پسرو اورد سر كا واسه خودشون خوبه ؛الان فقط مونده داعشم يه موضع بگيره تو تركيه اونوقت كردها هستن كودتا هست اردوغان هست داعشم هست هشدار امنيت واسه ايرانه
  • بشیر ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    درسته!آمریکا همیشه با نوکراش همینطور بوده وهست.آمریکا در سوریه نتونست کردها را جایگزین داعش در شمال سوریه کنه و تو عملیات های اخیر شکست خورد،طرح سرنگونی اردوغان را ریخت تا هم کشوردموکراتیک کردستان را پایه ریزی کنه و هم با قطع کمک های ترکیه به داعش در سوریه،کردها را در شمال سوریه به قدرت برسونه.باید منتظر روی کارآمدن یک دولت سکولارجدید(گولن عامل آمریکاست) و به دنبال آن یک کشور صهونیستی جدید بنام کردستان در خاور میانه باشیم. مسئولین کشور ما هشیار باشند.توطئه ای جدید و خطرناک در حال وقوع است.وحدت را حفظ کنیم.
  • ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    داداش ترکیدم .....
  • مشرقی تیر ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    الحمد لله کما هو اهله اگر امور انچنان که باید پیش برود یک قدم بزرگ به ظهور امام عصر سلام الله علیه نزدیک شده ایم اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    یه ضرب المثلی هم هست که میگه شاید شروع کننده ش شما باشید اما تموم کننده ش یکی دیگه است..
  • ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    کودتا در حال شکست خوردنه . سیل عظیم طرفداران اردوغان به خیابان ها ریختند.ارتش از بسیاری از جاها عقب نشینی کرده بهتره فراموش نکنیم بیش از نیمی ار جمعیت ترکیه مسلمان سنی مذهب ان و شدیدا طرفدار اردوغان و سیاستهاش هستند
  • ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    نوش جونش آخيييييييش.
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    به امید خدا به زودی در تیتر: "داعش نابود شد"
  • وحید ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    چقدر دلم خنک شد چه کیفی میده جنگ داخلی راه بیوفته تو ترکیه
  • ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    به امید سرنگونی اردوغان و طرز فکر و ایدئولوژی خطرناکش
  • شناس ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اردوغان از افراطیگری رفیقش مرسی باید درس میگرفت که نگرفت و به همان سرنوشت دچارشد...
  • ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    الهی بحق علی امام زمان بیاد
  • ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    یهویی بودن و شوکه شدنمون از این اتفاق یه طرف طنازی ملت همیشه در صحنه هم یه طرف ...نصف شبی تلگرامم هنگ کرد از حجم جک و طنزایی که واسه مرحوم اردوغان نثار میشه درود به شرف آریاییت ایرانی همیشه بیدار
  • شناس ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    روابط ایران با ترکیه قبل از اسلامگراها! بهتر بود تا با اونا
  • شناس ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    درود بر حق . مرگ بر ظالم
  • ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    ارتش كه با صلابت و مردمي باشه اين ميشه . ارتش بايد مردمي باشه نه نهادي در خدمت قدرت و حكومت
  • سعید ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    باورم نمیشه انگار دارم خواب میبینم واقعا کودتا واقعا رجب طیب اردغان داره میره مردم ترکیه صد سال پسرفت خواهند کرد درود بر ایران همیشه مقتدر
  • sir nicholas ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    خدا کنه هرچه زودتر شبکه‌های جمو هم بگیرن
  • ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    با دیدن رفتار ملت ترکیه و میزان شعور آنان به هموطنان ایرانی خودم امیدوار می شوم.
  • ناشناس ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    ایران چرا!!! بضرر اربابان یهودی و وهابیش باشه
  • محمد ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بذار یکم طعم ناامنی بچشن اقای اردوغان و سگهای همراهش اینهمه قتل عام تو عراق و سوریه زیر سر همین موشهای کثیفه که صدها هزار کشته بهمراه داشت
  • طاهره ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    ولی این طورکه معلومه کودتا شکست خورده
  • شناس ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بیچاره اون بازیگر تازه دیروز به جم پیوسته بود
  • شناس ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    من37 ساله امیدوارم
  • ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    کودتا علیه کسی که 85 درصد رای مردم رو به دست آورده تف کردن در صورت دموکراسی هست ضد انقلاب عزیز ارتش ترکیه رکورد دار کودتا هست در سطح منطقه و همینطور نسل کشی کردها در سطح خاورمیانه لطف کن کمتر اراجیف بگو ضد انقلاب...
  • مهدی ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    همش فیلم خود اردوغانه حالا میبینین
  • ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    هم اكنون خبر رسيد مهدي طارمي و رامين رضائيان جزء عوامل كودتا بوده اند خخخخ
  • ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    من فكر ميكنم اين يك عمليات پرچم دروغين هستش كه توسط خود اردوغان و همدستانش طراحي شده تا به بهانه سركوب كودتاچيان تمام اپوزسيون داخلي را از بين ببرد و راه را براي حكومت ديكتاتوري هموار كند
  • ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    کودتا شکست خورد مشرق بسوز
  • رضا ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    حالا ديگه واجب شدقدرمملكت خودمونو بيشتربدونيم .آرامش وامينيت يعنى ايران .قدرت وصلابت يعنى رهبرى .جانم فداى ايران جانم فداى رهبر
  • خالدی ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    عالی شد خون مردم مظلوم سوریه و عراق بی نتیجه نمانده است این هم حمایت اردوغان از گروه وحشی و آدم خوار و کثیف داعش. به امید روزی که اخبار سرنگونی رژیم های عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، قطر در تمام دنیا پخش بشود ان شاءالله به یاری خداوند متعال که دشمنان اسلام واقعی و شعیان مولا امیرالمؤمنین نابود و سر شکسته خواهند شد.
  • ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    خیلی باحالی
  • ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    این کودتا برد و باختش برای ایران ضرره غربیها این کودتا رو راه انداختن تا هم گولن که اخر نوکرای امریکاس بیاد سرکار و هم بتونن با هرج و مرج داخلی ایجاد شده کردستان ترکیه رو ازش جدا کنن و با کردستان سوریه و عراق کشور تاسیس کنند که قطعا برای ما مشکل سازه اگر هم اردوغان پیروز بشه که دیوانه سرکار میمونه و قدرتش رو تحکیم میکنه و ... فقط خدا پشت ایران باشه و بس ظاهرا مکر و نیرنگ بزرگی در راه است
  • امیر ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    دعا کنید کودتا نشه..فتح الله گولن دیدگاه سلفی داره و ضد شیعه هس..مرز را میبنده ما میمیریم .....نژاد پرستانه و از روی دشمنی با نرک ها نظر ندین..منطقی باشین
  • حسین ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 1
    نمیشه با اینجور کودتاها قدرتو بدست گرفت .دیگه تقریبا دوره کودتا گریها بسر اومده و خودشون هم میدونن که مردم با رای دادن قدرتو مشخص میکنن حال هر طور باشه.
  • حسین ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    در بکار بردن کلماتت دقت کن .حیف اون کلمه بنده خدا که واسش بکاربردی.
  • شناس ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اشتباه کردن...
  • شناس ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بره ب دامن رفقای وهابیش
  • شناس ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    صابون ب دلت نمال/ انگار این کودتاچیا واسه تماشا اومدن و انگیزه ای از کودتا ندارن . از سیرآلئون و زئیر و افریقا یاد بگیرن کودتاکردنو نه با چشمانی خواب آلو...
  • ناشناس ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اول ارتش ترکیه باید با السیسی مصرمشورت میکرد واسه چطور برچیدن رفیق مرسی تا بیگدار به آب نمیزد.
  • حسین ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    ماشاالله مشرقیون همیشه بیدارن تا صبح طلوع .التماس دعا برا نابودی ظلمه
  • ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    ایران می میره!؟؟ ترکیه نفت و گاز از ایران می خره ایران مگه یه جزیره محاصره در خشکی هست!؟ ایران دو برابر ترکیه همسایه زمینی و دریایی داره شما
  • ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    ارتش ترکیه متحد شماره یک عربستان قطر و اسراییل هست...
  • ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    گولن لائیک از اردوغان عثمانی بدتره پس خوشحال نباشید سگ زرد برادر شغاله
  • ناشناس ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    واویلا چه اتفاقاتی داره میفته بنازم به کشورم مثل شیر میمونه همه کشورها درهم برهم به جز شیر جهان
  • امین ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    خدار و شکر یه وزارت اطلاعات منطقی و بیدار یه سپاه زحمت کش یه ارتش وطن پرست یه دولت مهربان و یک رهبر مردم دوست داریم خداروشکر این ها همکاری اینها وطن پرستی و مردم دوستی این ها باعث میشه شب آروم بریم تو تختامون صبح با آرامش پاشیم بریم سر کارمون
  • پويا ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    يه نفر اين ظريف رو بگيره كلاً ...
  • فدائی امامت و ولایت ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    آقا مرتضی سلام اتفاقاً ، بهترین خبر اول هفته بود. ان شاءالله پر انرژی تر در راستای انتظار امت پیش می رویم. اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری سلام الله علیها
  • فدائی امامت و ولایت ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بسم رب الشهداء والصدیقین اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری سلام الله علیها
  • ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بچه عقده ای که چیزی از سیاست نمیفهمی
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    باید تحویل کودتاچیان بدیمش
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بیادم باس پسش بدیم به کودتا گران
  • ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    عاقبت به خیر نشد
  • ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    کردها قند توی دلشان آب میشه. فکر می کنند کودتاچیان آمریکا گولن را بر سر قدرت می نشانند و اردوغان را که موی دماغ دسیسه "اسراییل دوم" در منطقه است را سر به نیست کردند. بدانند که دشمنان و خائنین و مهره های اسراییل و آمریکا توسط خود مردم و بدست مردم نیست و نابود خواهند شد. زنده باد دکتر بشار اسد - مرگ بر صهیونیزم ومهره های نوکرصفت و تروریست آنان
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    کودتا شکست خورد. مشرق طبق معمول ضایع شد
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    نحوه کودتا و سرکوبش نشان می دهد همه اش سیاه بازی است اردوغان دست پاچه شده رو به خود زنی آورده
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    مرگ بر ترکیه
  • الموسوی ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اردوغان این بازی راجهت خارج شدن ازگردابی که باهمکاری مزدورغربی هابارزانی جهت حمایت تروریست های داعش وقدرت نمایی دربرابرگروه تروریست های پ ک ک ونیزازترس روسیه ونشان دادن به آن کشورمبنی برفاصله گرفتن ازاهداف آمریکاونزدیکی باسوریه متحدروسیه ونیزازمیان برداشتن ناراضیان داخلی این سناریوراباکمک سیا وموساد اجرانموده است
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    الهی آمین البته اللهم اشغل الظالمین بالظالمین نه مشغل
  • محمدجواد ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بلخره ترکیه ازهم پاشید
  • سروش ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    جالبه اوازاوغلو که ارزو نمود جناب بشاراسد سرنوشت گورباچوف دچارشود حالا اردوغان.میدونستم فقط ارتشه که جواب ارد‌غانو میده
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    نزدیک بود داعش بی پدر بشه. هرچند نشون داده شد که پدر به درد نخوری داره. زنده باد دکتر بشار الاسد که به جای فرار و دنبال سوراخ موش گشتن (مثل اردوغی) 5 سال ایستاد
  • فرید مشهد ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اردوغان چرا ناراحتی و از حکومت کنار نمیری؟؟ چرا وقتی داشتی برا مردم سوریه تصمیم میگرفتی که بشار بایدکنار بره حالا برا تو هم تصمیم گرفته شده که تو باید کنار بری!!!!! داشتی در منطقه باد میکاشتی حالا لاجرم باید طوفان درو کنی!!!!!
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    رجب جون 4-5 ساعت دنبال سوراخ موش میگشت. خاک بر سر بیعرضه ترسوی احمقش کنن
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بی ثباتی اگر بهنفع محور مقاومت باشه باید هر مسلمانی ازش حمایت کنه
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    مثال تقض حرفای شما مصر هست پس الکی حرف و تفسیر تحویل نده
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    به نفع کردها هم هست ، اگر اردوغان از بین بره ، کردهای ترکیه راحت تر به خواسته هاشون میرسن .
  • محسن ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    با سلام به نظر من با توجه به این که در این کشور قدرت بین ارتش و دولت تقسیم شده است و هر دو طرف قدرت کنترلی بر یکدیگر ندارند ،رئیس جمهور این کشور جناب خردوغان با یک کودتای ساختگی ،و با استفاده از عوامل دولت در این ارتش ،تونست تصویر بدی رو از ارتش در بین مردم نشون بده ،در نتیجه و در این سناریو ،برنده اصلی دولت خردوغان است و با یک کودتای ساختگی نافرجام توانسته است موافقت عمومی برای تغییر ساختار قانون اساسی ترکیه را به دست اورد و یا به دست خواهد اورد ،و در اینده ای نه چندان دور شاهد خواهیم بود که این دولت حامی تروریست ،در ادامه روند حمایت از تروریست ،با احاطه ای که بر قدرت ارتش این کشور خواهد یافت ،زمینه های حمله نظامی به خاک دیگر کشورها را برای توسعه سیاست عثمانی گری فراهم خواهد کرد ،البته امیدوارم که زمینه سازی سقوط این دولت زودتر فراهم شود ،تجربه نشان داده است که در این کشور هر موقع که اسلامگرایان افراطی حامی سعودی و وهابیت حاکم شده اند ،پیرو ان ،با اسرائیل رابطه محکم تری برقرار نموده اند ،لذا اگر یک دولت لائیک علی رقم میل باطنی کشورهای اسلامی بر سر کار بیاید ،شاید بتواند ساختار و اهداف سیاسی این کشور را به سمت صلح طلبی پیش ببرد و از تروریست سازمان یافته کمتر حمایت نماید.
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    برو جوجه پانترک
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بشرتی که مردم مردم باشن
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    کردستان کلش مال ماست
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    دارم برای باز پس گیری کل کردستان فکر میکنم
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بیچاره مردم ترکیه
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    کودتا نافرجام بود سلام ضایع ها مخصوصا کامنت های اول با این کودتا اردوغان با حذف مخالفانش قدرتمند تر از همیشه شد
  • سید مرتضی وکیلی ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم " نگاهی متفاوت به کودتای ترکیه ی آقای اردوغان" قبل از طرح هر سوالی باید جایگاه و شرایط آقای اردوغان را در ترکیه مورد توجه قرار دهیم ، ایشان بخاطر حمله به سوریه و عراق ، کمک به نیروهای محارب داعش و ... ، رابطه با رژیم صهیونیستی ، تحقیر از طرف اتحادیه اروپا بخاطر درخواست این کشور برای پیوستن به این اتحادیه و تحقیر از طرف روسیه بخاطر حمله به هواپیمای روسی و در نهایت تفکرات امپراطوری عثمانی بسیار تحت فشار و سرخوردگی بوده است ، شکستهایی که دولت اردوغان در سوریه و عراق متحمل شده و افشای ملاقات های محرمانه با مسولین این کشور ها برای عادی سازی روابط همگی این احتمال را قوت می بخشد که این کودتا چیزی شبیه با ترور ریگان و بعضی از رجال سیاسی برای بدست آوردن آبروی ازدست رفته و مجوزی برای حذف مخالفین با پشتیبانی افکار عمومی بوده است . اردوغان با این کار می تواند بهانه ای برای کم کردن دخالت خود در سوریه و عراق را داشته باشد ، این فرصتی است تا بتواند از آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تقویت خود امتیاز بیشتری بگیرد. بستن تنگه بسفر قیمت نفت را افزایش می دهد و این برای اروپا در شرایطی که در حال از هم پاچیدگی می باشد بسیار گران خواهد بود ، در این شرایط اردوغان هم می تواند از اروپا امتیاز بگیرد و هم زمان برای قرار گرفتن در اتحاد انگلستان و آمریکا و رژیم صهیونیستی شرایط خوبی برای خود فراهم سازد .
  • شاهد ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    به نظرم تحليل خوبيه
  • محسن ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    کل ماجرا یه طرف لبخند ظریف یه طرف!
  • آرمان ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    باز پس گیری کردستان،،،خخخخخخخ،،خدایا این تربچها رو از ما نگیر........آمین
  • آرمان ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    واقعا جایه تعجب داره!!!!اون از فرانسه،اینم از ترکیه!!! ابن دو کشور تو چند ماه گذشته شدیدترین تدابیر امنیتی داشتن، بعد خبر می رسد تو فرانسه یه کامیون تونسته ۲ کیلومتر مردم زیر بگیره،،،،،حالا هم که خبر میرسه یه کودتایه بی برنامه و بدون هماهنگی بین خود کودتاچیان و بدونه مقاومت کودتاچیان فقط تو چند ساعت به پایان رسیده....
  • حسین ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    با یاری خدا کودتا شکست خورد و مردم فهیم ترکیه نگذاشتند کودتاچیان دولت قانونی و مردمی ترکیه رو ساقط کنند و جانانه از دموکراسی دفاع کردند.
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    منظورت از ما میمیریم پان ترک ها هست دیگه!
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    نظر کاربران خیلی جالبه ! اوایل نوشتن که دوره اردوغان برای آمریکا تموم شده . وقتی دیدن کودتا داره شکست میخوره نوشته اند : اینا همش سیا بازی خود اردوغانه !!! بابا اگه مردم نبودند کودتا پیروز شده بود. این یعنی دوست داشته باشیم یا نه اردوغان خیلی پرطرفداره .
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    ناشناس9:16خیلی جو گیر شدی!!!خواب کردستان بزرگ که به قیمت تجزیه بسیاری از کشورها تمام خواهد شد هیچ وقت تعبیر نخواهد شد.مرگ بر وطن فروش خائن.
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    ناشناس9:16خیلی جو گیر شدی!!!خواب کردستان بزرگ که به قیمت تجزیه بسیاری از کشورها تمام خواهد شد هیچ وقت تعبیر نخواهد شد.مرگ بر وطن فروش خائن.
  • جواد ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    خنده داره اسم اینو کودتا بذاریم! آخه این چه کودتاییه که مسئول کودتا مشخص نیست بعد میگن رده های میانی ارتش بعد یهو یه ژنرال دستگیر میشه،
  • صرفا جهت اطلاع ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    عجب کودتایی!!!!! شب کودتا میشه صب که پا میشی کودتا شکست میخوره!!! همش بازیه
  • سیاوش ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    کار خود اردوغانه میخاد مخالفاشو به در کنه تا امپراطوری تشکیل بده زیاد خوشحال نباشید امریکا به نوکر درجه یکش در برابر شرایط بد خاور خیانت نمیکنه
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    کلا یک فیلم بود برای اینکه بگوید از امروز اقدام به پاکسازی ارتش و کشور از گروهک های تروریستی موازی خواهیم کرد... و با این کودتای ساختگی دیکتاتوری خودشو تقویت کنه بیچاره سربازای بدبخت
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    زیاد فرقی نمی کنه حکومت اردوغان سعی در زرنگ بازی داره با ایران و لی حداقل گروه بعدی کاملا مشخص موضعشون البته این منفعت رو هم می تونه داشته باشه که مردم ما کمتر برن ترکیه الان اونایی که اونجان چه حالی دارن می کنن خخخخ
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    خوبه دولتی ها ببینن و بودجه دفاعی مملکت رو عوض کم کردن بیشتر هم بکنن و مردم عزیز قدر زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج) رو بدونن مملکتی که با وجود بیشترین دشمنی باهاش و بدون تکیه به ابرقدرتها در نا امن ترین نقطه جهان بالاترین ضریب امنیت جهان را داراست !!!!
  • ناشناس ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    هاکان فیدان رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه(میت) و یار غار اردوغان برای وارد آوردن ضربه نهایی بر پیکره مخالفان اردوغان علی الخصوص عبدا... گولن این سناریو را بصورت هدایت شده طراحی و اجرا کردند تا بتوانند دست به تسویه حساب در میان مخالفان و نیروهای ارتش که بالقوه تهدیدی برای دولت محسوب می شدند،بزنند. سناریویی تمیز و بدون نقص.
  • وحید ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    این به اصطلاح کودتا! بازی جدید اردوغان است، نگاه کنید چطور از تصفیه مراکز نظامی و بگیر و ببند می گوید؛ اردوغان این خیمه شب بازی را راه انداخت تا تمام مخالفانش را با این حربه، از میدان بیرون کند و حتّی صدای مردم مخالف با سیاست های خودش را هم در نطفه خفه کند.
  • یار غریب ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    دقیقا دیکتاتوری اردوغان در راه است !
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    فتح الله گولن بسیار خطرناکتر از اردوغان است.او شدیدا آنتی شیعه و رهبر فراماسونری اسلامی یا همان اسلام سکولار است
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    حداقل 15 سال عقب افتادن هم از نظر سیاسی هم از نظر اقتصادی
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    به نظرم کودتای ترکیه یه نمایش بود از طرف خود اردوغان
  • هرمز چرم شیر ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    فقط یک نمایش مسخره ای بود که اردوغان با کمک متحدان غربی برای سرکوب باقی طرفداران گولن در ارتش ترتیب داد . آن خداست که باید شیطان پلید و کثیفی همچون اردوغان را به خاک مذلت بنشاند و سرنوشت صدام برای این مهره پست برخی از محافل صهیونیستی تدارک دیده شود . یا کریم و یا رحیم
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    حرف نزن که سنگین تری
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اینها همه توطئه ی اردوغانه برای نابودی مخالفان و تغییر قانون اساسی
  • یوسف بهلولی ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    با سلام مجدد نگفتم بخوابید دیدید اینا بازیچه دست یکی دیگه هستند حالا هم حتما دنبال امتیاز گیری از این و اون و پاکسازی مخالفان هستند.
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    به نظر میرسد اردوغان کودتا کرده است تا بتواند خود را از فشار سیاسی حاصل از شکست داعش در سوریه و عراق نجات دهد و برای مثال در همان لحضه اولیه دستور خروج نیروهای نضامی خود را از عراق داد زیرا در استانه فتح موصل باید با سرفکندگی از عراق بیرون میامد
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بابا سیاست!!!
  • ناشناس ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    ناشناس آمریکایی از پرچمت معلومه عقده ای کیه .
  • علی ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    فکر کنم کافور نریخته بودن توی غذای شب ارتش یه چند پادگانشون
  • ناشناس ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    الان مسلمان سنی مذهب چه ربطی داره به اردوغان و سیاستهاش ؟ یعن هر کی مسلمونه طرفداره اردوغانه ؟ اردوغانی که دین کشورشو لائیک کرده به نظرت چیزی از اسلام میفهمه ؟ طبق معمول اینطور مواقع همه دست میذارن رو اعتقاد مردم تا سو استفاده کنن .
  • ناشناس ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    حالا که فعلا تکلیف کودتا مشخص نیست ولی دقت کردین دو نفری که ضد بشار بودن زدن به چاک بشار اسد هنوز سر جاشه ؟ یکیش دیوید کامرون یکیش هم خردوغان که خدا کنه به زودی شرش کم شه . الان نشد یه وقت دیگه .
  • ناشناس ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    الان اردوغان باباته یا مامانت که اینطوری طرفشو میگیری ؟
  • ناشناس ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    توی دهات شما مرزو ببندن میمیرید ؟؟!؟!؟! این چی بود دیگه ؟
  • ناشناس ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اصلا یجورائی عالم سیاست رو لبخند ظریف میچرخه!!!!!!
  • حسین ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    خیلی خوشبین نباش این آتش زیر خاکستره و آرامش قبل از طوفان لااقل40 درصد مخالف اردوغانن و طرف کودتارو میگیرن .ترکیه بعیده روی آرامشو ببینه .اگه کودتاچیا رو اعدام کنه که وضعیت وخیمتر خواهدشد.تنها راه کشور ترکیه اینه در کارهای بزرگتر از قدوقوارش دخالت نکنه و الا این قصه براش غصه خواهد ساخت...
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    آخ آدم سوزش دشمنای اردوغان رو میبینه دلش خنک میشه،بسووووزید
  • محمد ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    سلام دوستان به نظرمن این کودتای نمایشی بود . برا قدرت اردوغان رو به مخالفان نشون بده بعد چند روز مشخص میشه چه امیال پلیدی پشت این حرکت اردوغان بوده . تمام این کودتا از پیش طراحى شده و نمایشی بوده و به احتمال قوی اتفاقی بزرگ میخو ادبیفته که پیش نمایشش است
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    به تو چی میرسه از ارباب اردوغان
  • پری ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    خودزنی ترکیه خخخخ
  • ناشناس ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بنه در ترکی بمعنی پایه و ریشه است نه بمعنی بن عربی.بنالی بمعنی پایدار هست نه بن علی.تشابه لفظیه نه حقیقی.
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    تو رو هم برمیگردونیم چمنزارهای آسیای مرکزی
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    منظورم الحاق کل کردستان به ایران بود دانشمند
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    وقتی به یاری الله برگردوندیمتون به چمنزارهای آسیای مرکزی عرعر میکنی دوباره
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    خوشخالی تموم شد همه برن خونشون
  • ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    کسانی که میگن این کودتا نمایشی بود خودشونم در دل خودشون میدونند که چنین نیست و کودتا کاملا واقعی بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس