کد خبر 603785
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰

رئیس جمهور ترکیه در جمع هواداران خود در فرودگاه آتاتورک از مردم خواست به میدان‌ها بیایند.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» بعد از پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه استانبول سخنرانی کرد. مصاحبه وی با شبکه TRT انجام شد که از عاملان کودتا پس گرفته شد. وی گفت که عاملان این کودتا مجازات خواهند شد. جمعیت زیادی اردوغان را احاطه کرده‌اند.
 
اردوغان: کودتا شکست خورد/ مردم به میدان‌ها بیابیند 

همچنین رجب طیب اردوغان، در اولین اظهارات در جمع مردم جنبش گولن را عامل این کودتا دانست و گفت که ترکیه را نمی‌توان با اقدامات غیرقانونی متوقف کرد و جنبش «گولن» قادر به اداره این کشور نیست. 

وی همچنین گفت: «ترکیه دیگر ترکیه قدیم نیست و ترکیه جدید تصمیم خود را گرفته است. ما در فرودگاه آتاتورک هستیم که تا چند هفته قبل هدف حمله تروریستی داعش قرار بود.»

 به گزارش مشرق، رجب طيب اردوغان، لحظاتى پيش رئيس جمهور تركيه در فرودگاه آتاتورك استانبول نشست خبرى برگزار كرد.گزيده سخنان اردوغان به شرح ذيل است:
 
اردوغان: کودتا شکست خورد/ مردم به میدان‌ها بیابیند 

اردوغان: نیروهای مسلح ترکیه و پلیس بر کودتاگران خیانت‌کار مسلط شده‌اند / این حرکت لطف الهی بود چرا که باعث پاکسازی ارتش کشور می‌شودمن از همین جا از ارتش ترکیه می گویم که به شما اطمینان دارم. شما می توانید از ملت دفاع کنید. برخی از نظامیان این کار را انجام دادند اما ارتش ترکیه از جان ملت دفاع می کند. این افسران دون پایه در ارتش ترکیه جایگاهی ندارند. ارتش ترکیه در کنار ملت ترکیه است و از مردم حمایت می کند. ملت ترکیه به ارتش افتخار می کند.

اردوغان: ارتش ما ارتش پاک و شفافی است. ما به ارتش افتخار می کنیم. نیروهای مسلح قوی تر از گذشته کار خود را انجام خواهند داد.

برخی نمی خواهند ترکیه متحد باشد اما به اهدافشان نمی رسند. اینها گروه کوچکی هستند که با دولت و ملت ترکیه می جنگند. ما نمی گذاریم این گروه کوچک به اهدافشان برسند.

 کابینه دولت به کار خود در آنکارا ادامه می دهد. وزرا سر کار خود حاضر خواهند شد.

مردم در خیابان ها حضور دارند. نخست وزیر در بین مردم حاضر خواهد شد.

 ترکیه ترکیه واحد است. ملت ترکیه در خیابان ها به حضور خود ادامه خواهند داد و تا پایان هوشیارانه ادامه خواهند داد. مردم از خیابان ها خارج نخواهند شد تا این مسائل پایان پذیرد.

 همه چیز به زودی آشکار خواهد شد که چه کسانی در این کودتا دست داشتند.

اردوغان پس از نشست خبری در فرودگاه آتاتورک در حال ترک فرودگاه است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    دمش جرم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس