فیلادلفیا، وعده‌گاه اتحاد دموکرات‌ها در پشتیبانی از هیلاری، به نمایش آشوب و تفرقه تبدیل شد. دموکرات‌ها حالا پیش از اینکه حمله رسانه‌ای از سوی جمهوری‌خواهان آغاز شود، باید پاسخگوی هواداران خود باشند. آنها هم‌اکنون در وضعیت خاصی قرار گرفته‌اند.

سرویس جهان مشرق- هفته گذشته همایش ملی جمهوری‌خواهان برگزار شد و رسانه‌های دموکرات تمام تلاش خود را برای برجسته‌سازی چندپارگی درون حزب رقیب انجام دادند. حالا این هفته با افتضاح بزرگتری در آستانه همایش ملی خود روبرو شده‌اند: استعفای دبی واسِرمن شولتز رئیس کمیته ملی حزب (دی‌اِن‌سی) پس از افشای ایمیل‌هایی که نشان می‌دهد سندرز و هوادارانش قربانی یک تبانی شده‌اند.
 
افشای رایانامه‌های جدید از تبانی دموکرات‌ها علیه سندرز
 
پلاکارد یکی از هواداران حزب دموکرات:«دبی را در آتش بسوزانید».
 
داستان از آنجا آغاز شد که هنوز پرونده انتشار ایمیل‌های کلینتون در ویکی‌لیکس بسته نشده، هکرهای ناشناس به 19252 رایانامه از مقامات کمیته ملی حزب دموکرات و 8034 پیوست، دست یافته و جمعه گذشته آن را منتشر کردند.
 
ویکی‌لیکس مانند بسیاری از افشاگری‌های دیگر به چگونگی دستیابی به ایمیل‌ها اشاره نکرده است، اما ماه گذشته دبی واسرمن شولتز سخن از وقوع یک نفوذ سایبری در رایانه‌ مسئولان کمیته ملی حزب به میان آورده بود. این رخداد به شدت موجب نگرانی وی و همکارانش شد و بلافاصله با یک شرکت خصوصی برای تأمین امنیت شبکه خود قرارداد بستند.
 سندرز در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفته بود «اگر رئیس‌جمهور شوم،‌ رئیس دی‌ان‌سی برکنار می‌شود». این ایمیل نشان می‌دهد دبی واسرمن شولتز در پاسخ به لوئیز میراندا مدیر رسانه‌ای کمیته ملی حزب دموکرات پیرامون جمله سندرز می‌نویسد «چه داستان احمقانه‌ای شده. او قرار نیست رئیس‌جمهور شود».
 
افشای رایانامه‌های جدید از تبانی دموکرات‌ها علیه سندرز + تصاویر و سند
 
مدیر اجرایی کمیته ملی دموکرات در ایمیل بالا یک پیشنهاد را به همکاران خود ارسال می‌کند:«در برخی ایالت‌ها می‌‌توانیم یک نفر را بگماریم تا از سندرز در مورد باور دینی‌اش بپرسد و اینکه آیا به خدا اعتقاد دارد یا نه. او قبلاً از اشاره به پیشینه یهودی‌اش طفره می‌رفت و فکر کنم جایی هم خواندم که خداناباور است. این می‌تواند خیلی برای باپتیست‌ها مهم باشد».
 
 
افشای رایانامه‌های جدید از تبانی دموکرات‌ها علیه سندرز + تصاویر و سند
این رایانامه نشان می‌دهد میراندا مدیر رسانه‌ای کمیته ملی حزب دموکرات ایمیل بریجز سخنگوی ستاد سندرز را پیرامون آمادگی برنی برای برگزاری مناظره با هیلاری در کالیفرنیا به همکاران خود ارسال کرده و به تمسخر نوشته :«lol»
 
یک روز پس از انتشار ایمیل‌ها شولتز استعفا داد. بسیاری انگشت اتهام را به سوی فیل‌ها به ویژه ستاد تبلیغات ترامپ نشانه رفتند و حتی پویش انتخاباتی کلینتون و برخی رسانه‌ها از همکاری هکرهای روسی با نامزد جمهوری‌خواهان برای ضربه‌زدن به رقیب دموکراتش خبر دادند،‌ اما هیچ یک از این حرف‌و‌حدیث‌ها نمی‌تواند جوانان چپ‌گرای هوادار سندرز را که از محتوای ایمیل‌ها مطلع شده‌اند، راضی کند.
 
این خبر کافی بود تا سیل دموکرات‌های هوادار سندرز در فیلادلفیا شب گذشته را به کابوس برگزارکنندگان همایش ملی حزب خود تبدیل کنند. دموکرات‌ها حالا پیش از اینکه حمله رسانه‌ای از سوی جمهوری‌خواهان آغاز شود، باید پاسخگوی هواداران خود باشند. به گزارش آسوشیتدپرس، دیروز حدود 50 تن از معترضان که قصد ورود به همایش را داشتند، بازداشت شدند.
 
افشای رایانامه‌های جدید از تبانی دموکرات‌ها علیه سندرز
هواداران سندرز که از تبانی مقامات حزب دموکرات به تنگ آمده‌اند، پس از راه‌پیمایی 4 مایلی در اطراف محل برگزاری کمیته ملی حزب خود تجمع کردند
افشای رایانامه‌های جدید از تبانی دموکرات‌ها علیه سندرز
 
تظاهرکنندگان 4 مایل راه‌پیمایی کردند و فریاد می‌زدند:«سندرز را نامزد کنید وگر نه در نوامبر شکست می‌خورید»، «یا سندرز یا شکست» و «دی‌اِن‌سی باید برود». پلاکاردها نشان می‌داد «هرگز هیلاری» را حتی با وجود حمایت سندرز نمی‌پذیرند و تنها خواسته‌شان از او این است:«هیلاری برو زندان». 
 
مسئولان حزبی و رؤسای پویش انتخاباتی کلینتون همواره بر شفافیت روند آزاد و منصفانه نامزدها برای رسیدن به رقابت ریاست‌جمهوری تأکید کرده‌اند، اما رایانامه‌ها نشان می‌دهد تفاوت زیادی بین ادعاهای رسانه‌ای و عملکرد واقعی وجود دارد. مسئولان حزبی، تصمیم خود را پیش از بررسی آرای مردمی گرفته بودند و می‌خواستند به هر قیمتی شده، بانوی چشم‌آبی را بر پیرمردِ جوان‌پسند ترجیح دهند.
 
در ایمیل‌ها نکات قابل توجه دیگری نیز به چشم می‌خورد، از بحث در مورد تمایلات سندرز به یهودیت تا اینکه دعوت از مهمانان خاص به همایش‌های انتخاباتی با مشورت کاخ سفید انجام می‌شده است.
 
افشای رایانامه‌های جدید از تبانی دموکرات‌ها علیه سندرز
برخی معترضان نسبت به تقلب مسئولان کمیته ملی حزب دموکرات موفق شدند خود را وارد همایش نامزدی هیلاری کنند. تعدادی چسب «ساکت‌شده توسط دی‌ان‌سی» را بر دهان گذاشتند و یک نفر نیز شعار اصلی این گروه یعنی «یا برنی یا شکست» را به نمایش گذاشت.

افشای رایانامه‌های جدید از تبانی دموکرات‌ها علیه سندرز
 
هیلاری بارها در سخنانش از خطرات رویکرد تفرقه‌انداز ترامپ برای کشورش یاد کرده، اما خودش روز به روز در متحد‌کردنِ حتی یک حزب، ناتوان‌تر می‌شود. تغلا و تبانی او برای دستیابی به نامزدی نهایی حزب خود، افتضاحی به بار آورده که دبی واسرمن شولتز، رئیس کمیته ملی دموکرا‌ت‌ها را به استعفا واداشت و همایش مهم فیلادلفیا را به نمایش آشوب و تفرقه تبدیل کرد.
 
انتشار ایمیل‌ها صدای اعضای برجسته حزب را نیز درآورده است. ادوارد رِندِل فرماندار پیشین پنسلوانیا که مدتی رئیس کمیته ملی دموکرات نیز بوده، در این باره گفت:«این واقعاً برخلاف رفتار اصولی و بایسته در دی‌اِن‌سی است» و باید در این مورد توضیح دهد.
 
سندرز اما که همه منتظر بلندشدن فریاد اعتراضش بخاطر حقِ ازدست‌رفته‌اش بودند، اعلام کرد از انتشار ایمیل‌ها شگفت‌زده نشده است. سخنرانی او دیشب در کمیته ملی حزب دموکرات و تداوم حمایتش از کلینتون با وجود افشاگری‌هایی که هر از چندی تقلب هیلاری را اثبات می‌کند، هوادارنش را گیج کرده و اعتراض گروهی از آنها را به سوی برِنی و ادعای اخلاق‌مداری‌اش سوق داده است.
 
افشای رایانامه‌های جدید از تبانی دموکرات‌ها علیه سندرز
اعلام حمایت سندرزِ مدعی اخلاق از کلینتونِ متقلب موجب سردرگمی هواداران او شده و ممکن است ترامپ بتواند از این وضعیت برای جذب برخی جوانانِ هوادار برنی بهره گیرد
 
ماجرا نه فقط برای مردم و رهبران حزب دموکرات، بلکه برای مقامات آمریکایی نیز آن‌قدر ناگهانی بود که پای اف‌بی‌آی به معرکه باز شد. به گزارش سی‌بی‌اس در بیانیه این نهاد آمده:«اف‌بی‌آی در حال تحقیق پیرامون یک نفوذ سایبری مرتبط با کمیته ملی دموکرات است. پیچیدگی واقعیتِ این مسأله بسیار برای ما جدی شده و اف‌بی‌آی افرادی را که آمریکا را دچار تهدید سایبری کنند، وادار به پاسخگویی می‌کند».
 
ترامپ مانند هر رخداد دیگر از آن به نفع خود بهره گرفت و در توئیت خود نوشت:«دموکرات‌ها دارند محو می‌شوند اما رسانه‌ها از اقدامات فوق‌العاده آنان سخن خواهند گفت. ایمیل‌ها نشان می‌دهد نظام نیرنگ، کاملاً زنده و سرحال است». رینس پریباس همتای جمهوری‌خواهِ شولتز نیز نوشت «هیچ راه فراری وجود ندارد و کارشان تمام شده است».
 
منابع
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    اگر دیر نشده اصلاح کنید. fire در اینجا به معنی اخراج کردن از کار است.
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    به فکر معیشت وجوانان باشید
  • موری ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    آدمیزاد موجود پیچیده ایه.وقتی یه چیزی میبینه که با چیزایی که صبح تا شب از در و دیوار تو مغزش فرو میکنن تناقض داره طفره میره که به باوراش لطمه نخوره.هرچند اون باورها یه مشت دروغ باشه.بیکاری و معیشت جوانان دلیل نمیشه در مورد اتفاقایی که توی ادعای دموکراسی و حقوق بشر میفته سرمونو مثل کپک تو برف کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس