کد خبر 606945
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

دونالد ترامپ پذیرفت که به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال شرکت کند و قول داد که در صورت رئیس‌جمهور شدن، ارتش کشورش دست از کشورگشایی بردارد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ که تنها گزینه جمهوری‌خواهان برای شرکت در رقابت‌های ریاست‌جمهوری امسال آمریکاست، دیشب در آخرین روز از گردهمایی سه روزه جمهوری‌خواهان کهدر شهر کلیولند، رسماً نامزدی این حزب را پذیرفت.

ترامپ در سخنرانی بلندی که به همین مناسبت داشت، طبق معمول به جدی‌ترین رقیب دموکرات خود یعنی «هیلاری کلینتون» تاخت و با مقایسه جهان پیش و پس از وزیر شدن کلینتون، سیاست‌های وی در زمان تصدی پست وزارت خارجه را به این شکل مورد انتقاد قرار داد: «لیبی داشت همکاری می‌کرد. مصر غرق آرامش بود. خشونت‌ها در عراق رو به کاهش بود. سوریه تحت کنترل بود. پس از چهار سالِ هیلاری کلینتون اما وضع موجود این شد که داعش در منطقه و جهان گسترده شده است.»

دونالد ترامپ باز هم پیکان انتقادات را متوجه سیاست خارجی هیلاری کلینتون کرد و با توصیف رویکردهای سیاست خارجی دولت احتمالی خود گفت: «ما باید هم قوی‌ترین سیستم جمع‌آوری اطلاعات دنیا را داشته باشیم و هم باید سیاست شکست‌خورده ایجاد کشور(های جدید) و تغییر رژیم را که هیلاری کینتون در عراق، لیبی، مصر و سوریه در پیش گفت، کنار بگذاریم.»

ترامپ سیاست خارجی خانم کلینتون را در حوزه‌های دیپلماسی نرم و مذاکرات هم شکست‌خوده می‌داند؛ وی به عنوان نمونه به مذاکرات طولانی هسته‌ای اشاره کرد و گفت: «همه ما بخاطر داریم روزی را که نظامیان ایران، ملوانان ما را مجبور کردند زانو بزنند و این دقیقاً پیش از امضای توافقی بود که به آنها 150 میلیارد دلار می‌داد و به ما هیچ. این یکی از بدترین توافق‌های آمریکا بود.»

آزاد شدن 150 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران، یکی از شعارهای قدیمی مخالفان توافق در آمریکا و از جنبه‌های مثبت توافق از منظر موافقان ایرانی آن بود؛ عدد 150 البته اول به 100، بعداً به 50 و در نشست «جان کری» با یهودیان به 3 میلیارد دلار تقلیل یافت.

ترامپ نیم‌نگاهی هم به شرایط داخلی آمریکا و جرم و جنایت شایع در کشورش داشت. وی ابتدا به مردم قول داد که از اول ژانویه 2017 (اولین روز کاری رئیس‌جمهور بعدی آمریکا) «نظم و قانون» در آمریکا حاکم شود.

ترامپ شرایط جاری کشورش را اینگونه تصویف کرد: «خیلی‌ها خشونت را از نزدیک دیده‌اند، برخی هم قربانی این پدیده بوده‌اند. یک پیام برای همه شما دارم. خشونت و جنایتی که امروز ملت ما را گرفتار کرده، به زودی به پایان می‌رسد. از اول ژانویه 2017 امنیت (به آمریکا) بازمی‌گردد.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    فقط ترامپ مرگ بر سیاست دو رو
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    کلاً فاز این بشر چیه، موندم چی میزنه این که به این سرعت میتونه تغییر موضع بده.
  • Saeed ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    از اول ژانویه یعنی همون روزی که رییس جمهور بشه خشونت متوقف میشه؟ مگه میخواد معجزه کنه
  • سید سجاد ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    نخیربرادرسعید جان معجزه نمیکند . مطلب را یکباردیگر لطف کرده و کمی عمقی ترو با تحلیل دقیقتر اگر رویت کنید نگفته من معجزه میکنم , گفته امنیت به امریکا ازروزی که من رئیس جمهور این کشور شوم بازمیگردد خب چه کسی نمیداند که امنیت وراحتی و خوشی این جانوران جز درخون و خونریزی و کشتار دیگر مردم ملل جهان آیا امکان پذیرهست ؟؟ فکر کنم توانسته باشم نظرشما برادرگلم را کمی روشنتر کرده باشم به یاوه سرائی این مردک پیسکوپات .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس