کد خبر 60832
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۳:۰۸

سؤال: نظر حضرتعالی درباره‌ی حجاب اسلامی چیست؟ جواب: ظاهرا در اسلام ستر منظور است.


سؤال: آیا ستر (پوشش) موضوعیت دارد و یا مقدمه‌ای است برای جلوگیری از تحریک شهوت و چشم‌چرانی و نگاه نامحرمان به مواضع زینت و زیبایی آنان؟

جواب: بله، ستر موضوعیت دارد و لازم است بانوان مسلمان با حجاب و ستر بیرون آیند و تنها به منظور حفظ زینت آنان از چشم‌چرانی و نگاه نامحرم و تحریک شهوت آن‌ها نیست. تحریک شهوت حکمت است نه علت حکم.
سؤال: آیا پوشیدن چادر برای حجاب اسلامی موضوعیت دارد؟

جواب: مقصود از حجاب آن است که زن، جمال خلقت خود را نشان ندهد و به هر نحو که باشد آن را بپوشاند، و خصوص چادر موضوعیت ندارد، بلکه ستر و ساتر معتبر است.

منبع: کتاب «در محضر علامه طباطبایی» / نوشته: محمدحسین رخشاد


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    لااكراه في الدين : دردين خداهيچ اجباروزوري نيست .
  • رها ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    اي زن به تو از "فاطمه(ص)" اينگونه خطاب است : "ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است" ...
  • حق گو ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    خوب بقیه آیه هم بگو دیگه : قد تبین الرشد من الغی فمن یکفر بالطاغوت و یومن بالله میگه هیچ اجباری در دین نیست ولی ما راه رو به شما نشون دادیم می خواهید جز طاغوت باشید یا به خدا ایمان بیارید
  • سید ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    عزیز برادر در دین اجباری نیست،میتونی دین نداشته باشی، آخرتت هم پای خودت، نه اینکه اگه مسلمان بودی یا تحت حاکمیت اسلام زندگی میکردی هم هر کاری دلت خواست بکنی چون در دین اجباری نیست. ایشالا از اون دسته از آدمهای "نومن ببعض و نکفر ببعض" نباشیم
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    آقا یا خانم عزیز این جمله از قرآن جز متشابهات هست نه محکمات. . به گفته خود قرآن ( آیه 7 سوره آل عمران ) کسانی از متشابهات سو استفاده و تبعیت می کنند که در دل خود زیغ دارند و فتنه جو هستند. پس به تعالیم قرآن برگرد و حجاب رو که از الزامات دین هست و به طور محکم در قرآن هم آمده به عنوان تکلیفی واجب و الهی بپذیر. نه اینکه اون رو به عنوان یک امر اختیاری استنباط کنی.
  • مسعود ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    اي عزيزي كه نوشته اي "لااكراه في الدين"بايد توجه داشته باشيم كه منظور اين است كه براي فهميدن دين نياز به اكراه و زور نيست و برمباني عقلي و فطري،هر انساني به دين گرايش پيدا مي كند. اما پس از پذيرش دين،رعايت حدود و قوانين آن جزء الزامات است نه اكراهات و اين مسائل را نمي توان مصداق اكراه قلمداد كرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس