نگرانی باهنر از آینده نظام دینی، شعرخوانی سه ساله روحانی، رابطه چرخ گردون و فریدون و حق مسلم اصلاح‌طلبان در سهم خواهی از دولت مهمترین خبرهای احزاب در هفته‌ای که گذشت، بود.


به گزارش مشرق، احزاب، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی در هفته‌ای که گذراندیم نشست‌، دیدار  و مواضع گوناگونی در مورد مسائل مختلف اتخاذ کردند.

نگرانی باهنر از آینده نظام مردم سالاری دینی، شعرخوانی سه ساله روحانی، رابطه چرخ گردون و فریدون و حق مسلم اصلاح‌طلبان در سهم خواهی از دولت روحانی مهمترین خبرها احزاب و تشکل‌های حزبی در هفته‌ای که گذشت، بود.

*جوان‌گرایی در حزب موتلفه اسلامی

ولایتی: شروط رهبری در برجام رعایت نشده است/ آیتی: سهم‌خواهی از روحانی حق‌ اصلاح‌طلبان استدر جلسه دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی معاونین جدید دوره یازدهم حزب از سوی محمد نبی‌حبیبی معرفی شدند.

برپایه این خبر محمد نبی‌حبیبی  دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی طی حکمی محمد علی امانی را به عنوان دبیر اجرایی، صالح اسکندری به عنوان معاون سیاسی و سید محسن سید حسینی به عنوان معاون روابط عمومی و تبلیغات، مهدی صولی به عنوان معاونت بین‌الملل، امیر فارسی‌نژاد به عنوان معاون سازماندهی و آموزش، محمد محمدی فرد به عنوان معاون مطالعات و برنامه ریزی و محمد حسین هوشنگی را به عنوان سرپرست معاونت اداری و مالی منصوب کرد.

*نشست هم فکری حزب اعتدال و توسعه و حزب اسلامی کار

ولایتی: شروط رهبری در برجام رعایت نشده است/ آیتی: سهم‌خواهی از روحانی حق‌ اصلاح‌طلبان استاولین جلسه از «سلسله نشست های جوانان و همکاری‌های حزبی» سازمان جوانان و و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه با حضور شورای مرکزی سازمان جوانان حزب اسلامی کار و با موضوع «نقش جوانان در تحقق اهداف حزبی» دیروز (شنبه) در محل دفتر مرکزی حزب اعتدال و توسعه برگزار شد.

این نشست در مورد نقش جوانان در تحقق اهداف حزبی و نیز نحوه مشارکت جوانان در مقطع انتخابات برگزار شد. ابتدای جلسه مسعود شفیعی رئیس سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه ضمن معرفی ساختار تشکیلاتی سازمان جوانان، به تشریح مواضع و اهداف پیش روی حزب پرداخت.

در ادامه پیام مجرد رئیس سازمان جوانان حزب اسلامی کار، به تندی ادبیات سیاسی بین رجال و فعالان اشاره کرد و گفت‌وگو بین احزاب را نشانه رشد احزاب دانست.

*نگرانی باهنر از آینده نظام مردم سالاری دینی

ولایتی: شروط رهبری در برجام رعایت نشده است/ آیتی: سهم‌خواهی از روحانی حق‌ اصلاح‌طلبان استدبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه برای آینده نظام مردم‌سالاری دینی نگرانم، گفت: باید به سمت احزاب فراگیر و چند حزب پاسخگو برویم.

باهنر تشکیلاتی رأی دادن مردم تهران را یک قدم بسیار قوی و قدرتمند در جهت اعتلای تشکیلات حزبی عنوان و تصریح کرد: مردم تهران صددرصد حزبی و تشکیلاتی رأی دادند و این گام مثبتی است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه بنده جزء افرادی بوده‌ام که تاکنون همواره تشکیلاتی عمل کرده‌ام، گفت: ما سیاسیون در کشور اینگونه عادت کرده‌ایم که از منافع حزبی بهره‌مند شویم اما بدون هیچ هزینه‌ای. منظور از هزینه مالی نیست اما باید هزینه‌های کار حزبی را پرداخت.

وی تأکید کرد: رؤسای جمهور ما از یک جریان استفاده می‌کنند، بالا می‌آیند، قدرت که گرفتند می‌گویند چه تشکیلاتی، چه حزبی ما خودمان رأی آوردیم.

وی با اشاره به فعالیت انتخاباتی احزاب در غرب گفت: در کشور ما همه از شانه‌های حزب بالا می‌روند و وقتی دیدند که دیگر نمی توان بیشتر از این از شانه این حزب یا جریان بالا رفت به زیر نردبان می‌زنند.

*برجام و همه بدعهدی آمریکایی‌ها

**ولایتی: آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است/ تحریم‌ها هم به طور کامل برداشته نشده/ برخی شروط رهبری در برجام رعایت نشده

ولایتی: شروط رهبری در برجام رعایت نشده است/ آیتی: سهم‌خواهی از روحانی حق‌ اصلاح‌طلبان استعضو هیأت نظارت بر برجام با اشاره به سالگرد توافق برجام گفت: آمریکایی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند، تحریم‌ها به طور کامل برداشته نشده و متأسفانه برخی شروط مقام معظم رهبری هم در برجام رعایت نشده است.

وی افزود: اوباما باید بنویسد که تحریم ها برداشته شود اما برخلاف تعهد آنها، هنوز اوباما اینکار را انجام نداده است. ما به تعهدات خود قبل از زمانی که مشخص کرده بودند عمل کردیم اما متاسفانه طرفهای غربی هنوز تحریم ها را برنداشته اند.

ولایتی تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند آمریکایی ها شاید تحریم های هسته ای را بردارند اما به بهانه های دیگر دو مرتبه تحریم ها را از سر می گیرند که این موضوع مورد قبول ایران نیست. هدف از برجام این بود که ما برخی کارهای هسته ای را محدود کنیم وطرف مقابل تسهیلات مختلف را برای ایران فراهم و تحریم ها را بردارد تا مشکلی در ارتباطات به خصوص ارتباطات اقتصادی نداشته باشیم اما هنوز تعهدات آنها عملی نشده است.

**حبیبی: محصول برجام کاملاً مبهم است/ هیات نظارت بر برجام فعال‌تر عمل کند

ولایتی: شروط رهبری در برجام رعایت نشده است/ آیتی: سهم‌خواهی از روحانی حق‌ اصلاح‌طلبان استدبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اولین سالگرد برجام، گفت: هنوز بسیاری از مشکلات پیشابرجام باقی است و محصول برجام کاملا مبهم بوده و تا کنون به ضرر ما تمام شده است.

حبیبی همچنین با اشاره به سالگرد امضای توافقنامه برجام بیان داشت: جدول زمان‌بندی انجام تعهدات طرفین و نوع تعهدات از همان ابتدا توازن و تناسب نداشت و بارها به دولت و به خصوص مذاکره کنندگان تذکر داده شد. یک سال از برجام گذشته و جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود عمل کرده و بخش هایی از فعالیت های هسته ای خود را تعطیل نموده اما تحریم ها همچنان باقی است و طرف غربی و به خصوص آمریکایی ها به انحای مختلف در مراودات اقتصادی و مالی ما مداخله می نمایند. هنوز همان مشکلات پیش از برجام برای ما باقی است.

وی ضمن برشمردن تعهدات انجام شده توسط جمهوری اسلامی در توافق برجام گفت: آمریکایی ها هر بد عهدی را که می توانستند در قضیه برجام صورت داده اند و انتظار ما این است که هیات نظارت راجع به انجام تعهدات طرفین فعال عمل کند.

حبیبی علاوه بر مشکلات تحریم ها، برخی از کاستی های ناشی از ضعف مدیریت اقتصادی در کشور را نیز یکی از عوامل فشارهای وارده بر تولید کنندگان و مردم دانست و از دولت خواست با اهتمام به اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی این ضعف مدیریتی را در فرصت باقی مانده با تدبیر حل کنند.

وی وابسته کردن همه مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها را یک ادعای نادرست دولت فعلی دانست و منشاء چنین ادعایی را در رقابت ها و لجاجت های سیاسی تلقی کرد.

**محسن رضایی: آمریکا تعهدات خود را در برجام انجام نمی‌دهد/ مبنای قضاوت‌ها درباره برجام باید مصوبه رهبری باشد

ولایتی: شروط رهبری در برجام رعایت نشده است/ آیتی: سهم‌خواهی از روحانی حق‌ اصلاح‌طلبان استدبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مبنای قضاوت‌ها درباره برجام باید مصوبه رهبر انقلاب باشد، گفت:‌ بعضی از آقایانی هم که از برجام انتقاد می‌کنند حواسشان باشد برجامی که آمریکایی‌ها از آن نام می‌برند باید نقد شود.

رضایی در پاسخ به سوالی دانشجویی مبنی بر اینکه آیا متن برجام در بعد اقتصادی درست تنظیم شده است؟ گفت: البته در مذاکرات هسته‌ای باید به موضوع مبادلات دلاری و انتقال ارزها و درآمدهای دلاری توجه بیشتری می‌شد طرف آمریکایی مدعی شده که این بحث جز تحریم های اولیه بوده که ارتباطی با تحریم‌های هسته ای ندارد ولی بیشتر تحریم های مبادلات دلار در تحریم های هسته ای وجود داشته است؛ حالا یک بخش اولیه‌اش هم در قبل آن بوده، این یک اشکال است که تیم مذاکره کننده نباید زیر بار قبول این ادعای آمریکایی ها می‌رفتند.

«از طرف دیگر وقتی که یک تحریمی به تحریم دیگر گره می‌خورد باید برای برداشتن کامل تحریم دوم ارتباط آن با تحریم قبلی اگر هم وجود داشته قیچی می شد. باید یک فرمولی در پیوست دوم برجام که پیوست تحریم ها است، باید در پیوست دوم برجام جملاتی می آمد که این رابطه قطع می شد، اگر قطع نمی شد چه می شد؟ یعنی شما همه نوع تجارتی می توانستی انجام دهی اما پول آن را نمی توانی دریافت کنی. این درست است؟ شما آزاد هستید صادرات و واردات کنید، اما پول نمی توانید تبادل کنید. خب این یعنی هیچ! چرا که آن روی دیگر سکه صادرات و واردات، مساله مبادلات ارزی است.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکایی ها به تعهدات خود در قبال ایران عمل کرده‌اند،‌ تصریح کرد: آنها تعهدات خود را انجام نمی‌دهند و از طرف دیگر برخی از تعهدات را نقض می کنند. پس ضعف هایی که در برجام وجود دارد و عدم اجرای تعهدات وعدم پای بندی به تعهداتی که پذیرفته اند. مبنای قضاوت ما آنچه چیزی است که مقام معظم رهبری تصویب کرده است، برمبنای آن نباید هیچ تحریمی و به هیچ بهانه ای صورت می گرفت. ولی متاسفانه این کار شده و ادامه هم دارد.

*برگزاری کنگره حاما در 5 شهریور

ولایتی: شروط رهبری در برجام رعایت نشده است/ آیتی: سهم‌خواهی از روحانی حق‌ اصلاح‌طلبان استکنگره حاما (حزب اراده ملت ایران) پنجم شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

برپایه این خبر قرار است در این کنگره از مانیفست و سند راهبردی حاما رونمایی شود.

گفتنی است درحال حاضر احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران است.

 

*فعال سیاسی اصلاح‌طلب: روحانی سه سال است که برای مردم فقط شعر می خواند/ شعار «ارزانی، آزادی با رأی به روحانی» یک وعده بود/گفتند حقوق‌دانیم اما حقوق‌خواری کردند

ولایتی: شروط رهبری در برجام رعایت نشده است/ آیتی: سهم‌خواهی از روحانی حق‌ اصلاح‌طلبان استریس ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی حامی روحانی گفت: آقای روحانی بیش از سه سال است که دارد برای ما شعر می‌خواند و شعار می‌دهد. نمی‌دانیم کی قرار است امور را اصلاح کند.

محمدرضایی ادامه داد: برخی از اظهارات آقای رئیس جمهور با هیچ منطقی سازگاری ندارد. ایشان شعار رفع حصر می‌دهد اما امضای خودش پای حصر است. ما نمی‌دانیم ایشان کی می‌خواهد امضای خودش را از این مقوله پس بگیرد.

وی با بیان اینکه شعار ستاد مشترک اقوام ایرانی در سال 92 ارزانی، آزادی با رای به روحانی بود گفت: ما نمی‌دانیم در سال 96 با چه رویی به مردم بگوییم که دوباره به روحانی رای بدهیم. روحانی که نه ارزانی آورد و نه آزادی.

محمدرضایی اقدامات دولت را در بحث سیاست داخلی ضعیف ارزیابی و تصریح کرد: دولت روحانی جز در بحث سیاست خارجی عملکرد مطلوبی نداشته است. امروز دولت روحانی غالبا تشکیل شده از برخی اصلاح طلبان و اصولگرایان فرصت‌طلب است و دولتی است از اینجا مانده و آنجا رانده.

*برگزاری کنگره جبهه پایداری در شهریورماه

ولایتی: شروط رهبری در برجام رعایت نشده است/ آیتی: سهم‌خواهی از روحانی حق‌ اصلاح‌طلبان استحجت‌الاسلام ناصر سقای بی‌ریا سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس از برگزاری کنگره این تشکل در شهریورماه خبر داد و اظهار داشت: انشاال... تصمیم داریم کنگره جبهه را در شهریورماه برگزار کنیم اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست.

وی درباره حضور آیت‌الله مصباح در این کنگره گفت: کنگره جبهه پایداری طبعاً با حضور آیت‌الله مصباح برگزار خواهد شد. 

به گزارش فارس، همایش اعلام موجودیت این جبهه ششم مرداد سال 90 با حضور اعضای هیات موسس،‌ شورای مرکزی، آیت‌الله مصباح یزدی و جمعی از نمایندگان مجلس و چهره‌های سیاسی برگزار شده بود.

آیت‌الله مصباح در همایش اعلام موجودیت جبهه پایداری تاکید کرده بود: «برای گروهی که اصولگرا نامیده می‌شوند دایره خاصی ترسیم می‌کنیم و نسبت به آن‌ها ارادت ویژه‌ای داریم؛ البته آن‌ها که واقعاً اصولگرا باشند، نه این‌که از این نام سوءاستفاده کنند؛ چون استفاده ابزاری از نام، نوعی نفاق است. ما به همه‌ کسانی که واقعاً به اصول و ارزش‌های اسلامی و انقلاب پایبند باشند علاقه داریم.»

*نجفی: تغییر وزرا از طریق استیضاح را درست نمی‌دانم/ترمیم کابینه کار درستی است

ولایتی: شروط رهبری در برجام رعایت نشده است/ آیتی: سهم‌خواهی از روحانی حق‌ اصلاح‌طلبان استمشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه تغییر وزرا از طریق استیضاح را درست نمی‌دانم، گفت: اگر اراده و تصمیم آقای روحانی بر تغییر وزرا باشد، ترمیم کابینه کار درستی است.

نجفی در پاسخ به این پرسش که دولت در یک‌سال باقی‌مانده چه برنامه‌هایی را برای بهبود وضع معیشتی مردم در دست اقدام دارد? گفت: بیشتر تمرکز دولت باید بر مسائل اقتصادی باشد که این‌چنین هم هست. چندین طرح مهم از جمله اصلاح نظام بانکی کشور در دولت به تصویب رسیده و مراحل اجرایی آن شروع شده است.

وی افزود: امیدواریم در نیمه دوم امسال شاهد یک شرایط بهتر در اقتصاد کشور باشیم. فعالان اقتصادی این شرایط بهتر را درک کنند و مردم هم احساس کنند که بهبودی در وضع معیشتی آنها ایجاد شده است.

مشاور رئیس جمهور درباره احتمال ریاستش بر صندوق توسعه ملی تصریح کرد: این مسئله شایعه است و من هم از دیگران شنیدم. تاکنون پیشنهادی به من برای ریاست صندوق توسعه داده نشده است.

*قیومی: اصولگرایان می‌دانند "احمدی‌نژاد" قابلیت رقابت با "روحانی" را ندارد

ولایتی: شروط رهبری در برجام رعایت نشده است/ آیتی: سهم‌خواهی از روحانی حق‌ اصلاح‌طلبان استحسین قیومی عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با اشاره به تقلیل اعضای فراکسیون امید در جلسه روز سه شنبه (29 تیرماه) گفت: همانطور که چندی پیش  مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری گفته بود عده‌ای زنبیلشان را در جاهای دیگر گذاشته‌اند و در آنجا عکس سلفی می‌گیرند.

عضو حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه شاید هواشناسی آنان تشخیص داده که اگر در جای دیگر باشند برایشان بهتر است، اظهار داشت: مستقلین عمده کسانی هستند که در ابتدا خود را جزء اعضای فراکسیون امید معرفی کرده‌اند و سپس تغییر موضع دادند.

وی تصریح کرد: به نظر بنده آن 103 نفری که به عارف در انتخابات رئیس مجلس دهم رأی دادند، هنوز بر سر موضع خود قرار دارند.

عضو حزب مردم‌سالاری پیرامون کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات آتی گفت: با توجه به سابقه گذشته ابتدا باید منتظر ماند و دید که آیا وی توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت می‌شود یا خیر.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد ظرفیت رأی خاص خودش را دارد، خاطر نشان کرد: البته اصولگرایان می‌دانند که این فرد قابلیت رقابت با روحانی را ندارد چرا که ذائقه جامعه ما تغییر کرده است و باید به دنبال ایجاد تغییر در این فضا باشند.

*آیتی: سهم خواهی از روحانی حق‌ اصلاح‌طلبان است/ اصلاح‌طلبان نبودند الان قالیباف یا جلیلی رئیس‌جمهور بود

ولایتی: شروط رهبری در برجام رعایت نشده است/ آیتی: سهم‌خواهی از روحانی حق‌ اصلاح‌طلبان استمهدی آیتی گفت: اصلاح‌طلبان اگر سهم خواهی کردند حق آنهاست چون در جبهه اصلی حمایت از روحانی بودند.

وی گفت: البته حمایت بزرگان اصلاحات و انصراف عارف در انتخاب روحانی بسیار موثر بود وگرنه قالیباف یا جلیلی رئیس‌جمهور بودند. پس به نظر من سهم خواهی اصلاح‌طلبان از دولت روحانی درست است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب که با یک روزنامه اصلاح‌طلب گفت‌وگو کرده ضمن تاکید بر حمایت مجدد اصلاح‌طلبان از روحانی، گفت: اصولگرایان هر که کسی از جمله ضرغامی، جلیلی و احمدی‌نژاد را به میدان بیاورند، مطمئن باشید هیچ کس حریف روحانی نمی‌شود. رای جبهه اصلاحات به روحانی خواهد بود.

*فومنی: تا چرخ گردون برعکس نچرخیده تکلیف فریدون باید مشخص شود

ولایتی: شروط رهبری در برجام رعایت نشده است/ آیتی: سهم‌خواهی از روحانی حق‌ اصلاح‌طلبان استحجت‌الاسلام محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به لزوم برخورد دولت با فساد گسترده اظهار داشت: ‌اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور انتظار دارند که با مفاسد برخورد و تنها به جابه‌جایی‌ها اکتفا نکنند.

وی ضمن تقدیر از سپاه پاسداران و قوه قضائیه در شناسایی باندهای بزرگ فساد در کشور افزود: ما اصلاح‌طلبان از دولت درخواست داریم که ابعاد فساد را بررسی کنند وگرنه در انتخابات آینده دچار مشکل خواهند شد.

فومنی با بیان اینکه دولت نیازمند تغییرات گسترده است، گفت: به جابه‌جایی یکی دو نفر که تغییر نمی‌گویند. دولت باید اساسی تغییر کند و افراد ناکارآمد را از کار برکنار کند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات معتقد است که روحانی اگر واقعا بنای مبارزه با فساد را دارد باید ابتدا به جنگ با افراد نزدیک خود بپردازد.

وی گفت:‌ما معتقدیم که بالاخره باید تکلیف آقای فریدون قبل از اینکه چرخ گردون برعکس بچرخد مشخص شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    چقدر آقا گفتن من به مذاکرات خوش بین نیستم اما کو گوش شنوا؟ ملت و دولت اکردن تو یه کفش که نه مذاکره کنیم اما الان ملت پشیمان و دولت مستاصله
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    باز دم ولایتی گرم عراقچی که همش توجیه می کنه
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    دولت که هنوز اصرار داره همه چه ارومه ما چقدر خوشبختیم!
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    چرا دولت به روی خودش نمیاره؟
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    فکر نمی کنید بعد از تحمیل این همه خرابی به صنعت هسته ای یکم دیر باشه برای این حرفا؟ چیزی غیر از این توقع داشتید از برجام؟!
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    جو ندید لطفا هنوز که اتفاقی نیفتاده سریع افتادید به جون برجام
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    مگر به قول خانم حسيني نماينده مجلس!!!!!!!!!!!و دختر صفدر حسيني اصلاح طلبان با فيش هاي نجومي سهم خود را نگرفتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس