دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مؤتلفه در انتخابات 96 از ائتلاف اصولگرایان تمکین می‌کند.

به گزارش مشرق، صبح امروز (دوشنبه 18 مردادماه) محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی به مناسبت روز خبرنگار نشستی با اصحاب رسانه برگزار کرد.

وی در سخنانی با بیان اینکه حزب مؤتلفه یک حزب مقطعی نیست و در تمام طول سال فعالیت می‌کند، اظهار کرد: ما تاریخ 53 ساله موتلفه اسلامی را داریم که اساسنامه آن در سال 42 تدوین و توسط شهید بهشتی ویرایش شد در آن اساسنامه جمله برجسته‌ای است که ما به دنبال تشکیل «جامعه نمونه اسلامی» هستیم. 

وی افزود: در این 53 سال اوضاع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تغییر کرده اما مؤتلفه ثابت قدم مانده است. دلیل عدم انتخاب و متفرق نشدن نیروهای حزب را محکم بودن پایه‌‌های ایدئولوژیک موتلفه می‌دانیم. 

حبیبی تاکید کرد: اگر از استحکام ایدئولوژیک برخوردار نبودیم موجب متفرق و متلاشی شدن حزب می‌شد پایه‌های ایدئولوژیک حزب ریشه‌های محکم و عمیق اسلامی است که موجب دوام 53 ساله حزب شده است. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب دغدغه ما حفظ نظام جمهوری اسلامی بود، اظهار کرد: ما پای نظام مانند بنیانگذارانمان ایستادگی کرده‌ایم اما مانند سایر احزاب تمایل به حضور در مجلس، دولت و شوراها را داریم. 

حبیبی با بیان اینکه ما بین حفظ نظام و حضور در قدرت ثابت کردیم که حفظ نظام برای ما اولویت دارد، گفت: اگر قدرت برای برخورداری از رانت و فساد باشد نامشروع است اما اگر برای خدمت به مردم باشد مشروع است و اشکالی ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه برای انتخابات سال آینده بحث‌های داخلی ما شروع شده است، تاکید کرد: به روند همگرایی با اصولگرایان پایبندیم اما نامزد خود را هم خواهیم داد. 

حبیبی افزود: در استانها و شهرستانها نیز این موضوع اتفاق افتاده و حزب در حال شناسایی نامزدهاست. اگر قرار اصولگرایان بر ائتلاف باشد نامزد خود را به ائتلاف معرفی می‌کنیم و به نظر ائتلاف تمکین می‌کنیم. 

وی با اشاره به اینکه اگر سیاست ما همفکری با جریان اصولگرایی باشد با دست پر وارد عرصه می‌شویم، گفت: اگر مصلحت اصولگرایان مانند دوره‌های قبل حضور یک نامزد باشد و احزاب نیز قانع شوند مصلحت اصولگرایی بر مصلحت گروهی و حزبی ترجیح دارد. 

دبیرکل حزب مؤتلفه با یادآوری این نکته که در مجلس دهم نزدیک به 200 نامزد در سراسر کشور داشتیم، خاطرنشان کرد: زمانی که قرار شد اصولگرایان با ائتلاف بیایند نامزدهای ما در مذاکره با اصولگرایان مطرح شد و ما تسلیم عقل جمعی شدیم. اگر نظر مجموعه اصولگرایی بر روی نامزد حزب موتلفه باشد ممنون می‌شویم ولی اگر با مذاکرات به فردی غیر از نامزد غیرموتلفه رسیدند پایبند نظر جمعی هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس