پس از عملیات تروریستی روز گذشته در «آلماتی»، نیروهای مرزبانی قرقیزستان اقدامات امنیتی در مرزهای مشترک این کشور با قزاقستان را تشدید کردند.

 به گزارش مشرق، در پی تیراندازی‌های روز گذشته در شهر «آلماتی» قزاقستان، نیروهای امنیتی مرزی قرقیزستان در مرزهای مشترک با قزاقستان، حالت فوق العاده امنیتی اعلام کردند.

به گفته مقامات نیروهای مرزی قرقیزستان، به منظور تأمین امنیت بیشتر، مرز‌ها و پاسگاه‌های بازرسی در نزدیکی مرز قزاقستان با جذب نیروهای بیشتر، به حالت آماده‌باش درآمدند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر، مرز مشترک قزاقستان و قرقیزستان بسته نشده و شهروندان هر 2 کشور در آن به طور آزاد رفت‌وآمد می‌کنند.

در پی حمله روز گذشته افراد نا‌شناس به یک پایگاه نیروهای انتظامی و ساختمان کمیته امنیت ملی قزاقستان، وزارت کشور قزاقستان وضعیت قرمز در این کشور اعلام کرده است.

در حال حاضر عملیات بازداشت تروریست‌ها ادامه دارد و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از محدود شدن برخی سایت‌های خبری، کانال‌های تلویزیونی و وقوع تیراندازی در سراسر این شهر در صفحه‌های خود می‌نویسند.

این کاربران همچنین از فریادهای الله اکبر در خیابان‌های این شهر توسط افراد نا‌شناس و مسلح خبر می‌دهند.

بسیاری از کار‌شناسان معتقدند: اقدامات دولت جهت محدودیت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در این کشور، تنها باعث افزایش ترس و وحشت در بین‌ مردم می‌شود.

در حال حاضر بر طبق اطلاعات غیر رسمی، در نتیجه عملیات ضدتروریستی در قزاقستان 18 تن کشته شده‌اند که بسیاری از این تعداد، نیروهای انتظامی قزاق هستند و 2 فرد مظنون نیز بازداشت شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس