یک سازمان بین‌المللی مدافع حقوق زندانیان، تعداد زندانیان در 5 کشور آسیای مرکزی را حدود 120 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سازمان «ICPS» مرکز بین‌المللی حمایت و آموزش زندانیان، در گزارش اخیر خود تعداد زندانیان در 5 کشور آسیای مرکزی را حدود 120 هزار نفر عنوان کرده است.

بنابر گزارش رسانه‌های روسی که این گزارش را امروز منتشر کردند، تعداد زندانیان در سراسر جهان بیش از 10 میلیون نفر است که سهم آسیای مرکزی از این تعداد، رقمی طبیعی را نشان می‌دهد.

این سازمان، تعداد زندانیان در تاجیکستان را 9 هزار و 317 نفر اعلام کرده است.

همچنین از لحاظ تعداد زندانیان در آسیای مرکزی قزاقستان با دارا بودن  48 هزار و 684 نفر زندانی در مقام اول در فهرست کشورهای آسیای مرکزی قرار دارد.

در مورد تعداد زندانیان در زندان‌های ازبکستان بنابر شرایط خاص سیاسی این کشور، آمار دقیق و مشخصی وجود ندارد، اما این مرکز بین‌المللی که مسایل زندان و زندانیان در کشورهای جهان را بررسی و پیگیری می‌کند، تعداد زندانیان در ازبکستان را تقریبا 42 هزار نفر برشمرده است.

با توجه به گزارش این مرکز، در زندان‌های ترکمنستان در حال حاضر 10 هزار و 953 نفر و در قرقیزستان 9 هزار و 827 نفر محبوس می‌باشند.

اعلام این گزارش در حالی است که مقامات دادگستری تاجیکستان در سال 2014 تعداد زندانیان و بازداشت شده‌ها در این کشور را بیش از 10 هزار نفر اعلام کرده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس