فرج‌الله عارفی با بیان اینکه صداقت رئیس‌جمهور در گرو برخورد با ویژه‌خواریهای برادرش است، گفت: این اشخاص باید پاسخگو باشند که چگونه به خودشان اجازه دادند که حافظ قانون اساسی باشند.

به گزارش مشرق، فرج‌الله عارفی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس نهم درباره ویژه‌خواریهای برادر رئیس جمهور از جمله تحصیل غیرقانونی در دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: ساحت مقدس دانشگاه‌ها حرمتی دارد که حفظ این حرمت بر دولتمردان  و کسانی که در کشور جایگاه دارند، واجب است.

عارفی با بیان اینکه اگر اشخاصی از قدرت سوء استفاده کنند باید در برابر افکار عمومی، ساحت مقدس دانشگاه و در برابر ملت ایران پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: این اشخاص باید پاسخگو باشند که چگونه به خودشان اجازه دادند که حافظ قانون اساسی باشند اما با استفاده از رانت وارد دانشگاه‌ها شدند و تحصیل کردند.

نماینده سابق مجلس با اشاره به موضوع بورسیه‌ها متذکر شد: حدود دو سال قبل برای کسانی که با استفاده از موقعیت قانونی جهت تحصیل به خارج کشور رفته‌ بودند، رسانه‌های حامی دولت هیاهو کردند و شخصیت و حیثیت این افراد را لگدمال کردند اما حال خودشان با استفاده از رانت وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.

وی افزود: باید با این رانت‌خواری مبارزه شود. رئیس جمهور باید صداقت خود را نشان دهد و اولین کاری که می‌کند برخورد قانونی با برادرش است.

نماینده سابق مجلس درباره وظیفه نمایندگان در این مسئله اظهار کرد: مجلس وظیفه نظارتی دارد. کمیسیون آموزش و کمیسیون اصل 90 به‌ عنوان امنای ملت باید با این مسئله برخورد کنند تا کسی که جرأت نکند که از رانت ویژه استفاده و جایگاه دانشگاه را خدشه‌دار کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس