عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس از مأموریت رئیس این کمیسیون به کمیته آموزش عالی، برای بررسی رانت تحصیلی برادر رئیس‌جمهور در جلسه‌ای ویژه خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تحصیل غیرقانونی و توصیه‌ای «حسین فریدون» دستیار و بردار رئیس‌جمهور در مقطع دکترای دانشگاه شهید بهشتی، گفت: موضوع مدرک دکتری برادر رئیس‌جمهور در جلسه امروز کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار گرفت که طبق درخواست اعضا، رئیس کمیسیون به کمیته آموزش عالی این کمیسیون مأموریت داد تا پرونده مدرک دکتری «حسین فریدون» را به طور ویژه بررسی و نتایج آن را به اعضای کمیسیون آموزش اعلام کند.

وی در ادامه با اشاره به ویژه‌خواری دستیار و برادر رئیس‌جمهور تاکید: باید این اتفاق بدون مماشات بررسی شود. سر کار گذاشتن مردم کار پسندیده‌ای نیست. هر کسی در هر جایگاهی که هست، اگر تخلفی کرد باید به سزای عملش برسد.

حجت الاسلام سلیمی یادآور شد: امام خمینی(ره) همواره مخالف هرگونه سوء‌استفاده و ویژه‌خواری بودند، به طوریکه اگر اقداماتی مبنی بر هرگونه ویژه‌خواری در اطرافیانشان صورت می‌گرفت، قاطعانه با آن برخورد می‌کردند. آقای منتظری که شاگرد قدیمی امام(ره) بود، وقتی مشکلی پیدا شد، با آن بدون هیچگونه تبعیضی برخورد کردند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه رفتار و سیره ائمه اطهار، امام راحل و رهبر انقلاب باید سرلوحه امور ما مسئولان قرار گیرد، اظهار کرد: رفتار حضرت امام(ره)، رهبر انقلاب و ائمه معصومین باید سرلوحه اقدامات مسئولان در همه زمینه‌ها باشد.

حجت‌الاسلام سلیمی با تأکید بر اینکه قوه‌قضاییه باید به طور جدی نسبت به ویژه‌خواریهای اطرافیان رئیس‌جمهور ورود کند، افزود: از دستگاه قضایی می‌خواهم که نتیجه بررسیها در این موضوع را صادقانه به مردم اعلام کند.

وی تصریح کرد: دولت و رئیس‌جمهور باید به واسطه رأیی که از مردم کسب کرده‌اند، با آنها صادق باشد؛ نباید طوری تصور شود که رئیس‌جمهور و اطرافیانش از اعتماد عمومی مردم سوء‌‌استفاده کرده‌اند، بلکه باید سرمایه اجتماعی مردم برای تداوم نظام حفظ شود.

نماینده مردم محلات در مجلس در بخش دیگری از سخنانش، از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواست که نسبت به تخلفات احتمالی که در ارائه مدرک دکتری توسط یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور صورت گرفته، سکوت نکند و آن را به طور جدی مورد بررسی قرار دهد.  

حجت‌الاسلام سلیمی، تأکید کرد: آقای روحانی همواره عنوان می‌کند که خط قرمزی در دولتش ندارد، بنابراین باید موضوع دریافت مدرک دکتری از سوی یکی از نزدیکانش را در عمل شاهد باشیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حقیقت ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    پس با این نتیجه منتظر یک اتفاق خوب باشیم . اقای سلیمی خدا قوت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس