کد خبر 605805
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

بخش راه و مسکن به عنوان بخش بسیار مهم کشور، به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت اقتصادی، رفاهی و معیشتی مردم، همواره مورد توجه مسوولان و مردم هستند اما در طی سه سال گذشته به نوعی با نامهربانی‌ها و بی‌توجهی های صورت گرفته به رکودی بی‌سابقه دچار شده است.

به گزارش مشرق، بخش راه و مسکن به عنوان بخش بسیار مهم کشور، به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت اقتصادی، رفاهی و معیشتی مردم، همواره مورد توجه مسوولان و مردم هستند.  وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی این دو بخش با دو حوزه گسترده "راه و ترابری” و "مسکن و شهرسازی” جزو وزارت خانه‌های بزرگ محسوب می شود که علاوه بر اجرا کردن پروژه های عظیم و ملی همچون آزادراهها، بزرگراهها، راه های روستایی، تامین و تنظیم بازار مسکن، اجرای طرح عظیم مسکن مهر و تمام پروژه‌ها و اپراتوری‌های حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده ای و …  سهم بسیار زیادی در پیشرفت و بهبود ملموس معیشت مردم دارد.

 در همین راستا کاملا مشخص است که مسئول این وزارتخانه، وظیفه بسیار سختی در رسیدگی به امور راه و مسکن کشور خواهد داشت و بنابراین وزیر راه و شهرسازی باید جزو پر کارترین وزیران کشور باشد چون حتی اگر تمام وقت خود را صرف امور ستادی و نه اجرایی و صف وزارتخانه کند بازهم نمی تواند به همه امور رسیدگی کند.

اما گویا آخوندی وزیر راه و شهرسازی زمانی که برای شرکت در همایش‌ها می‌گذارد، برای اموری همچون طرح نیمه کاره مانده مهر حل مشکل مسکن و راه کشور نمی‌گذارد،رکود شدید سه ساله بازار مسکن گواهی بر این مساله است.

مروری بر همایش‌ها و مراسم‌هایی که ظاهراً هیچ ارتباطی به وزارت راه و شهرسازی ندارند و آخوندی در آن شرکت کرده است و بعضا سخنران محوری آنها بوده است نیز خالی از لطف نیست که در جدول زیر فقط بخشی آنها بیان می شود.

نکته جالب توجه این است که آخوندی علاوه بر حضور خود در این کنسرت ها همایش ها، معاونین وزارت خانه اش را نیز با خود به همراه دارد.

شرکت آخوندی در همایش‌ها و نمایشگاه‌های غیرمرتبط با حوزه کاری وزارت راه و شهرسازی
1 همایش تحول در نظام آموزش و پرورش
2 همایش بیان مفهوم اخلاق
3 همایش مبارزه با تکفیری‌ها
4 جشنواره فجر
5 بازدید از نمایشگاه خطاطی و دستور خرید 30 اثر
6 همایش فرایند قانونگذاری ـ الزامات و راهکارها
7 همایش تجاری و بانکی ایران اروپا
8 همایش ملی بهره‌وری
9 همایش بین‌المللی روابط عمومی
10 همایش ملی نقش پژوهش در قانونگذاری
11 کنگره سراسری خانه کشاورز
12 همایش روز صنعت، معدن و تجارت
13 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران
14 کنفرانس حسابداران
15 بازدید از خانه هنرمندان
16 حضور در کنسرت موسیقی چکناواریان
17 حضور در کنسرت موسیقی شهرام ناظری
18 حضور و تماشای اپرای عروسکی سعدی

در طول سه سال گذشته بسیاری از برنامه های اعلام شده توسط وزیر راه و شهرسازی به مرحله اجرایی نرسیده است و صرفا به بیان کلیاتی در حرف بسنده کرده و در سخنرانی های خود به دادن وعده هایی بدون ارائه شیوه اجرایی و نوع عملیاتی کردن ایده‌‌ها اکتفا کرده‌اند. این امر سبب بلاتکیفی بخش مسکن و راه در خصوص سیاست های دولت شده است.

عملکرد وزیر راه و شهرسازی صدای مسئولین دولتی را نیز درآورده است بنابراین انتظار می رود دولت یازدهم توجه جدی به وزارت راه و شهرسازی و بخصوص وضعیت بخش مسکن داشته باشد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس