وزیر راه و شهرسازی گفت: کمینه سرمایه بانک‌ها در فضای پسابرجام باید معادل یک میلیارد دلار باشد.

به گزارش مشرق، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از انتشار اوراق رهنی مسکن با اشاره به اینکه مسکن یک بحث پیچیده است و 18 نهاد با آن درگیر هستند، اظهار داشت:‌ هنوز هم می‌توان نهادهای مالی جدید برای این بخش تعریف کرد، تا رشد با ثبات را داشت.

وی با بیان این که یکی ازاین مباحث مدیریت دارایی‌های عمومی است،‌ عنوان کرد: این موضوع باید قابل توجه وزیر اقتصاد باشد، تا مطالبات بانک مسکن که در مدت زمان طولانی درگیر خواهد بود، قابلیت نقد شوندگی و به جریان افتادن داشته باشد.

آخوندی تصریح کرد: هزاران هزار میلیارد دارایی‌های مجموعه راه و شهرسازی از جمله عمران شهرهای جدید باید قابلیت نقدشوندگی داشته باشند.

وی از مسئولان بانک مرکزی درخواست کرد:‌ مدیریت دارایی‌های عمومی در شورای پول و اعتبار و هیأت وزیران در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گیرد.

وی ادامه داد: صندوق‌های پس‌انداز تسهیلات مسکن در گذشته در برخی از شهرها فعال بودند، اما مدت‌ها است که صندوق‌های متکی به پروژه و منطقه را نداریم و این ابزارها را از دست داده‌ایم، اگر بخواهیم بخش عرضه را راه‌اندازی کنیم، به صندوق پس انداز نیاز داریم و مراحل آن در بانک مرکزی طی شده و امیدواریم مصوبه شورای پول و اعتبار را بگیرد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر کمینه سرمایه بانک‌ها 400 میلیارد تومان است که در فضای پساتجریم باید تصمیم گرفته شود، معادل یک میلیارد دلار برسد و این خواسته ما از رئیس کل بانک مرکزی است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس