کد خبر 606265
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: بنای ما بر افتتاح 100هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت است و تا پایان سال جاری نیز تمامی پروژه ها به پایان خواهد رسید.

به گزارش مشرق، احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر اظهار داشت: تا کنون مجموع قراردادهای منعقد شده در نقاط شهری با بانک های عامل 2 میلیون و 215 هزار واحد است که از این تعداد کار ساخت 2 میلیون و 150 هزار واحد تمام شده و سفید کاری 2 میلیون و 76هزار واحد و نازک کاری 1میلیون و 908 هزار واحد نیز به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم 710هزار واحد مسکن مهر ساخته شده و به طور سالانه 240هزار واحد نیز به افتتاح و بهره برداری رسیده و در سال جاری بنای وزارت راه و شهرسازی بر اتمام تمامی پروژه های مسکن مهر است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته تا پایان سال 300هزار واحد دیگر نیز ساخته شود که مجموعه کل مسکن مهر ساخته شده در دولت یازدهم به عدد یک میلیون برسد.

مهرآبادی تاکید کرد: تکمیل تمامی پروژه ها منوط به تکمیل زیرساخت ها و مسائل زیربنایی نیز است که در این خصوص دولت مصوباتی را ارائه کرده که تحقق این امر تسهیل می کند.

وی افزود: طبق مصوبه دولت هزار میلیارد تومان از محل خزانه اسلامی در اختیار وزارت نیرو قرار می گیرد همچنین 250میلیارد تومان و 400میلیارد تومان بابت خدمات زیربنایی و 100میلیارد تومان نیز از محل دارایی خود وزارت نیرو پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: خود وزارت راه و شهرسازی نیز از محل فروش یا تهاتر اراضی به این امر کمک خواهد کرد که حدود 50درصد پروژه را شامل می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در خصوص مجموعه مبالغ استفاده شده از محل وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: تاکنون بالغ بر 700 میلیارد تومان برای امور زیر بنایی و روبنایی از منابع خود وزارت خانه در جهت ساخت مسجد، مدرسه و کلانتری استفاده شده که این امر یکی از بندهای کمکی دولت بود که ما بتوانیم از منابع خود برای آماده سازی مکان هایی که دسترسی آن مطلوب نیست استفاده کنیم و برای کمک به خدمات رونمایی از محل فروش اراضی فاقد متقاضی استفاده کنیم.

مهرآبادی تصریح کرد: در پروژه های پردیس و پرند 5 نفر نماینده از طرف مردم تعیین شدند تا رابط بین مردم و مسئولین باشند؛ پردیس تا پایان راه کار زیادی در پیش دارد و تنها یک منطقه از یک فاز آن افتتاح شده اما به جهت تسریع پروژه از پیمانکار خواسته ایم تا کارگران در دو شیفت کار کنند.

وی افزود: منطقه 5 فاز 11نیز و فازهای 9،3،5،و8 در دستور کار است تا بخشی از آن در هفته دولت و مابقی آن هر دو ماه یکبار افتتاح شود.

مهرآبادی ادامه داد: تاکنون ساخت 43هزار واحد از 82هزار واحد پردیس به اتمام رسیده که تا پایان سال با تکمیل آب و برق پروژه ها 35هزار واحد آن آماده تحویل است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در خصوص پروژه هایی که تکمیل شده اما در انتظار آب و برق است اظهار داشت: 230هزار واحد فاقد خدمات زیربنایی در سطح کشور وجود دارد که وزیر نیرو برای تکمیل آن 500میلیارد تومان اعتبار درخواست کرده که تاکنون 100میلیارد تومان آن اعطا شده است.

مهرآبادی در خصوص تعداد پروژه هایی که قرار است در هفته دولت افتتاح شود گفت: بنای ما بر افتتاح 100هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت است که تا پایان سال جاری نیز تمامی پروژه ها به پایان خواهد رسید.

وی افزود: 55هزار و 500میلیارد تومان تسهیلات بانکی بوده است که 47هزارو 700تومان آن پرداخت شده و کل ارزش پروژه مسکن مهر بیش از 100هزار میلیارد تومان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    بیخودی شعر نگویید هروقت تو پردیس تحویلی داشتید یعنی کارتون درست اسشت الان فعلاً دولت یازدهم کارتقریباً تمام شده دولت قبلی را تمام میکند کاری نکرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس