در حالی پروژه‌های طرح مسکن مهر همچنان چشم‌انتظار وزیر راه و شهرسازی هستند که آخوندی بی‌توجه به این انتظار برای بار دوم طی یکماه اخیر از یک نمایشگاه خطاطی دیدن کرد و دستور خرید ۳۰ اثر این نمایشگاه را داد.

به گزارش مشرق، طی یک ماه اخیر برای دومین بار است که عباس آخوندی در قامت وزیر راه و شهرسازی کشوری تقریبا 80 میلیونی از نمایشگاه‌های خطاطی بازدید می‌کند. وی ماه گذشته به همراه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و یکی از معاونانش از نمایشگاه خطاطی بازدید کرد و یک گفت‌وگوی یک ساعته پیرامون مسائل هنر با بانی و برگزار کننده نمایشگاه داشت.

آخوندی در حاشیه این بازدید تاریخ ایران را تاریخ آزادی اندیشه اعلام و تاکید کرد: هنر در تمامی شقوق خود استحاله مثبت ایجاد می‌کند که می‌توان از این ویژگی هنر بهره‌های فراوانی را در حوزه‌های مختلف گرفت.

وی برای بار دوم نیز طی یکماه منتهی به 20 تیرماه جاری به خانه هنرمندان ایران رفته از نمایشگاه خطاطی دیدن کرد و این بار دستور خرید 30 اثر نمایشگاه مذکور را داده است.

در این بازدید نیز مانند بازدید 21 خرداد مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و همان معاون قبلی، وزیر راه و شهرسازی را همراهی کرده‌اند.

آخوندی در این بازدید گفته است: « خوش‌نویسی سمبل میراث مکتوب ایران است و ضرورت دارد ضمن حفظ و نگه‌داری از آن، راه‌های معرفی هنر خوش‌نویسی به دنیا و جاری شدن این هنر در زندگی مردم با تمامی ابزار صورت گیرد. در مجموعه وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن هستیم تا اندیشه ترمینال‌گالری را در ایران زنده کنیم تا ترمینال‌های ما همگی گالری هم باشند. ترمینال گالری یا همان دکوراسیون داخلی ترمینال‌ها می‌تواند آشفتگی‌های بصری که هم اکنون ترمینال‌های کشور با آن مواجه هستند را از بین ببرد و آرامش هنر ایرانی را در زندگی پرمشغله امروز گره بزند.»

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که با همکاری خانه هنرمندان ایران و وزارت راه و شهرسازی، خانه هنرمندان در برخی شهرها افتتاح شده است، افزود: حتی اهالی شهرهای جدید نیز منبع انرژی و ثروت معنوی هستند. اتفاقا خانه هنرمندان در شهرهای دارای جمعیت پایین‌تر، همچون یک نگین خواهد درخشید. بنابراین تکثیر خانه هنرمندان ایران، مسئله بسیار مهمی است. به‌شخصه از این کار خیلی استقبال می‌کنم و اعتقاد دارم خانه هنرمندان ایران توانایی انجام آن را دارد.

آخوندی تصریح کرد: مدتی است به این مسئله فکر می‌کنم که چگونه می‌توانیم پایانه‌های مسافری ایران را تبدیل به پایانه‌هایی کنیم که جلوه‌گاه و بستری برای ارائه ماهیت فرهنگ ایرانی باشند. این کار می‌تواند با یاری هنرهای مختلف نقاشی و مجسمه‌سازی و موسیقی و.. عملی شود. به‌شخصه عنوان ترمینال-گالری را برای آن فضاهای دلخواه انتخاب کرده‌ام. برای جامعه هنری علاوه بر فراهم آوردن یک فضای مادی، آنها را بیشتر با زندگی مردم درگیر می‌کند. پیوند با چنین فضاهایی می‌تواند هنرمندان را کمی از فضای کاملا انتزاعی دور کرده و به ایده‌هایی از زندگی روزمره مردم نزدیک کند. امیدوارم به‌تدریج بتوانیم این پیوند را هم در حوزه حمل‌ونقل و هم در حوزه شهرسازی ایجاد کنیم.

به گزارش تسنیم، وزیر راه دولت تدبیر و امید پس از نشستن بر صندلی وزارت طبقه پانزدهم ساختمان دادمان حقوق شهروندی را به‌عنوان یکی از اولویتهای کاری خود اعلام و از هر همایش و برنامه‌ای برای بیان دیدگاه‌ها و اندیشه‌هایش در این رابطه استفاده کرده است. اما شاید مهم‌ترین ویژگی وزیر راه انتقادات بی‌پایان از طرح مسکن مهر باشد، طرحی که طی سه سال اخیر به انحای مختلف از جمله اظهارات آخوندی مورد هجمه بسیار زیادی قرار گرفته است.

حدود 20 سال از دوران اول وزارت وزیر راه می‌گذرد. گذشت حدود دو دهه نشان داده دیگر خبری از وزیر ایده‌پرداز که موافقانش -در زمان معرفی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم- از آن به‌عنوان نکته‌ای مثبت یاد می‌کردند، نیست. شاید به جرات بتوان گفت تنها یکی از ویژگی‌های وزیر راه از دهه هفتاد باقیمانده و آن نامگذاری طرحهای و برنامه‌ها از سوی وی بوده است که می‌توان به طرح نافرجام پاک (پس‌انداز، انبوه‌سازی، کوچک‌سازی) و نمونه نه چندان دلچسب امروزی آن (به لحاظ نامگذاری) یعنی "ترمینال-گالری" اشاره کرد.

گویا وزیر راه در دوران بازنشستگی خود به سر می‌برد و اوقات فراغت خود را این‌گونه سپری می‌کند. همه این اتفاقات در وضعیتی رخ می‌دهد که پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر سراسر کشور حدود سه سال است که چشم‌انتظار وزیر هنردوست هستند تا شاید آخوندی افتخار افتتاح را به آنها بدهد. انتظاری که بعید است در ماه‌های باقیمانده از عمر دولت یازدهم به اتمام برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس