رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: در سال 88 نزدیک 200 پرونده که از بطن خیابان به سازمان شکایت شده بود در یک شعبه رسیدگی شد، همگی در دادسرا مختومه شد و حتی یک پرونده هم به دادگاه نرفت.

به گزارش مشرق، شکرالله بهرامی رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید این سازمان اظهار داشت: در سال 88 که دادستان نظامی تهران بودم با فتنه سنگینی روبرو شدیم که اگر رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت ایران نبود قطعا مشکلات اساسی ایجاد می‌شد.

وی افزود: خوشبختانه با عنایت خداوند و بردباری رهبر معظم انقلاب و مردم ایران از آن مقطع به خوبی عبور کردیم اما پرونده‌هایی در سازمان قضایی نیروهای مسلح مطرح شد که به آنها نیز به خوبی رسیدگی کردیم.

بهرامی تصریح کرد: در زمان فتنه 88 نزدیک به 200 پرونده که از سطح خیابان به سازمان شکایت شده بود  در یک شعبه مورد رسیدگی شد و همگی در دادسرا مختومه شد و حتی یک پرونده هم به دادگاه نرفت.

وی درخصوص انتخابات نیز گفت: آیا اینکه در امر انتخابات مشکلی بوجود نیاید پیش از برگزاری انتخابات همکاران ما به تمام کلانتری‌ها رفته و در هر منطقه تذکرات لازم را دادند و قوانین و مسایل به افراد ارایه شد.

رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح خوشبختانه در دو مرحله انتخابات یک مورد تخلف نظامی هم نداشتیم.

وی گفت: ما همکاری و تعامل دو سویه‌ای با نیروهای مسلح داریم و آگاه سازی و پیشگیری از وقوع جرم را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

بهرامی ادامه داد: در دادسرای نظامی تهران زمانی قضات یکسری پرونده را می‌گیرند که همراه ندارد به همین جهت طرحی را به نام ارجاع به ضابط طراحی کردیم.

وی افزود: بر اساس این طرح پرونده‌هایی از نیروهای مسلح درخصوص فرار از خدمت به آنجا می‌آمد و ثبت می‌شد و معاون دادسرای نظامی این پرونده‌ها را به یگان‌ها بازمی‌گرداند و بر این اساس می‌توانستیم افراد فراری را دستگیر کنیم.

بهرامی گفت: بیش از 45 هزار پرونده در طول این مدت یعنی از سال 88 تا 95 در سازمان قضایی نیروهای مسلح ثبت شد که بیش از نصف این پرونده‌ها به نتیجه رسیده است.

در ادامه این مراسم غلام‌عباس ترکی دادستان نظامی جدید استان تهران در آگاهی‌بخشی و بصیرت افزایی به منظور پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی دقیق و تلاش بصیرانه توام با اقتدار عالمانه برای تحقق قوه قضاییه صد درصد انقلابی از جمله برنامه‌هایی است که پیگیر آن هستیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    جالبه که حتی نظر سنجیهای امریکا هم به صحت انتخابات 88 اعتراف کردند
  • صفرپوربابل ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    صدمه ان فتنه تاسالهای سال برکشور.......همبستگی ملی راتخریب کرد... دشمنان تسلیم شده داخل ۵+۱راگستاخ..وفکر تحریم وفلج کردن اقتصادایران کلیدخورد...تحریمرا دوستان داخلی سبب شدند .....هرروزصدای واویلا..انقدر برطبل ناتوانی کوبیدند...که اگرمجال پیدامیکردند..پیامبررابدلیل شعب ابی..... مذمت مینمودند ......خدایابرای توقیام کردیم مارابرای خودرهنماباش...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس