کد خبر 605592
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

روحانی نسبت به حضور در انتخابات ریاست جمهوری برای دور دوم در شک و تردید جدی به سر می‌برد.

به گزارش مشرق، رویترز به نقل از یک مقام رسمی که نامش اعلام نشده مدعی شد: روحانی نسبت به حضور در انتخابات ریاست جمهوری برای دور دوم در شک و تردید جدی به سر می‌برد.
 
خبرگزاری «رویترز» در گزارشی پیرامون «دستاوردهای تحقق نیافته برجام» نوشت: اینک با گذشت یک سال از توافق هسته‌ای ایران با غرب، اصولگرایان با قدرت گرفتن در حال حمله به «حسن روحانی» رییس جمهور هستند که نزدیکان او می‌گویند این امر باعث به حاشیه کشاندن یا خروج از قدرت او با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آینده می‌شود.
 
به گزارش رویترز، یک مقام ارشد ایران که مایل به افشای نامش نبود، در این زمینه اظهار داشت: «تقابل سیاسی در ایران شدت یافته و تا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بیشتر نیز خواهد شد. وضعیت به حدی رسیده که خود حسن روحانی نیز نسبت به حضور در دوره دوم ریاست جمهوری در شک و تردید است.»
 
 یک مقام اصلاح طلب سابق ایران نیز در این زمینه گفت: «اصولگرایان رییس جمهور نزدیک به اردوگاه خود را می‌خواهند.»
 
یکی از متحدان حسن روحانی نیز با واکنش نشان دادن به این مسائل گفت: «اینک که بحران اتمی پایان یافته است، اصولگرایان خواهان به دست گرفتن امور همراه با تضعیف جناح روحانی هستند. پیروزی در انتخابات بعدی مواضع اصولگرایان را شدت می‌بخشد. به نظر می‌رسد که انتخاب روحانی برای حل مناقشه اتمی بود.»

«معیر جاودانفر» تحلیلگر صهیونیستی نیز مدعی شد: «سیاست تعامل روحانی با جهان موجب ترس اصولگرایان شده است زیرا آن‌ها بر این باورند که بدون مواجهه با غرب، انقلابی بودن جمهوری اسلامی متوقف می‌شود.»
 
به نوشته رویترز، اصولگرایان ایران از روحانی بابت گام کند اصلاح اقتصادی کشور و امتیاز دادن به طرف مذاکره کننده در جریان برجام انتقاد می‌کنند.»
 
«علی انصاری» مدیر موسسه تحقیقاتی مطالعات ایران در دانشگاه «سنت آندروز» گفت:«اینک بر اقتصاد کشور تمرکز شده که مبدل به عرصه نبرد جهت انتخابات آینده شده است. رسیدن به انتظارهایی که روحانی در ماجرای برجام ایجاد کرد ‌مشکل است و موجی از ناامید‌ی‌ها را به همراه داشته و بی‌شک از سوی اصولگرایان نیز ترغیب می‌شود.»
 
رویترز در بخشی دیگر نوشت: به خاطر باقی ماندن تحریم‌های یکجانبه آمریکا، بانک‌های اروپایی مهم و سرمایه گذاران از داد و ستد با ایران عقب نشینی می‌کنند. تاکنون ایران موفق به ایجاد ارتباط با موسسه‌های مالی کوچک شده و بانک‌های آمریکایی از تراکنش مستقیم با ایران ممنوع هستند.
 
بر این اساس، عدم تحقق پیشرفت‌های اقتصادی حس سرخوردگی را برای عامه مردم موجب شده و دولت روحانی نتوانسته در زمینه محدودیت‌های اجتماعی نیز موفقیتی را کسب کند.
 
در خاتمه این گزارش آمده است: دولت ایران اینک با ماجرای دریافت‌های نجومی مدیران ارشدش که چند ده برابر میانگین درآمد ماهیانه یک خانوار شهری در ایران است، لکه دار شده است.
 
«رضا»، شهروند سی و دو ساله ایرانی که به روحانی نیز رای داده بود، در این زمینه گفت: «برای پرداخت اجاره منزل با مشکل دست و پنجه نرم می‌کنم. تنها زمانی که به رای نیاز دارند ،به مردم اهمیت می‌دهند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    رویترز خوب
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    روحاني رأي نمياره
  • ساعد ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    چه کار مثبتی کرده که رای بیاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس