«نیمه خاموش» مجموعه مستندی است شامل گفتگو با فرماندهان و سیاست مداران دوران جنگ هشت ساله، درباره مسائل مربوط به پایان جنگ و پذیرش قطعنامه که هنوز برخی از ابعاد آن برای مردم ایران روشن نشده است.

به گزارش مشرق، «نیمه خاموش» مجموعه مستندی است شامل گفتگو با فرماندهان و سیاست مداران دوران جنگ هشت ساله، درباره مسائل مربوط به پایان جنگ و پذیرش قطعنامه که هنوز برخی از ابعاد آن برای مردم ایران روشن نشده است.

پذیرش قطعنامه ۵۹۸ علامت سوال های فراوانی را برای بسیاری از مردم ایران به وجود آورد که «نیمه خاموش» درصدد پاسخگویی به آنها از طریق گفتگو با شخصیت ها و مدیران برجسته کشورمان طی سال های مختلف است.

موضوعاتی همچون حوادث روزهای ابتدایی حمله عراق به ایران، آزادی خرمشهر، ادامه جنگ و ورود ایران به خاک عراق به منظور تنبیه متجاوز در قسمت های پیشین مورد بررسی قرار گرفتند.

پشتیبانی جنگ، مجمع عقلا، پرونده مک فارلین، حمایت های غرب و شرق از عراق، پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و ... از جمله موضوعاتی هستد که در مجموعه «نیمه خاموش» مورد بررسی قرار می گیرند.

شاید مهم‌ترین مزیت این مستند مصاحبه بی‌واسطه و برای اولین بار با سران اصلی سیاسی و نظامی جنگ نظیر حسن روحانی رییس کمسیون دفاع مجلس شورای اسلامی، اکبر هاشمی رفسنجانی رییس شورای عالی دفاع، محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران، محسن رفیق‌دوست، حسین علایی، شمخانی و…. است.
 
پیچیدگی‌های ۸ سال دفاع مقدس و پشت پرده پذیرش قطعنامه در «نیمه خاموش»


سلیم غفوری تهیه کننده و مصطفی حریری کارگردان «نیمه خاموش» هستند.
 
پخش این مستند از شنبه 26 تیر ماه ساعت 20 در شبکه افق آغاز شده و امشب سومین بخش آن پخش شده و تکرار آن هم ساعت ۱۲.۳۰ روز بعد روی آنتن می رود.
 

شبکه افق با پخش این مستند جذاب، افق های دیگری از هشت سال دفاع مقدس را برای مخاطب روشن می کند که هم به فهم تاریخی بهتر آن دوران کمک کرده و هم به شناخت بیشتر سیاستمداران در نزد مردم منتهی می شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    اقا بی خبر بودیم . دست شما درد نکنه .خدا قوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس