کد خبر 605200
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

اهالی دو منطقه در شهر موصل، شب گذشته (یکشنبه) به درگیری مسلحانه با تروریست‌های داعش پرداختند.

 به گزارش مشرق، یک منبع محلی در استان نینوی، از درگیری اهالی منطقه «باب الجدید» در مرکز موصل و «حمام العلیل» در جنوب این شهر با تروریست‌های داعش خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه نیوز، در این درگیری‌ها 5 تن از اعضای داعش کشته شدند و مردم توانستند پرچم عراق را بر بالای ساختمان‌ها نصب کنند.

بنا به این گزارش، در منطقه باب الجدید در مرکز موصل، اهالی منطقه توانستند تروریست‌ها را از مواضع خود بیرون کنند و همچنین دو خودروی وابسته به پلیس تروریست‌های داعش را آتش بزنند.

به گفته این منبع محلی، مردم سعی دارند تا تروریست‌ها را از تمامی مناطق تحت تسلط خود بیرون برانند.

برای اولین بار است که درگیری مسلحانه مردم موصل با تروریست‌های داعش از زمان اشغال این شهر صورت می‌گیرد. پیش از این عمده فعالیت مردم علیه داعش دیوارنویسی و درگیری‌های محدود بود که از سوی جنبش «المقاومه» که از سوی جوانان شهر تشکیل شده، انجام می‌گرفت.

سه شنبه هفته گذشته نیز چند از جوانان موصل، در منطقه «جمیله» این شهر، سه تروریست داعشی را کشته و پرچم عراق را در پشت بام یک مدرسه نصب کردند.

به گفته یک منبع محلی، تروریست‌ها ترس تکرار چنین حوادثی را در داخل شهر دارند.

در هفته‌های گذشته هواپیماهای عراقی به طور مرتب اعلامیه‌هایی را بر فراز شهر موصل منتشر کرده‌اند که در آن از مردم خواسته شده بود خود را برای آغاز عملیات آزادسازی شهر آماده کنند.

اقدامات مسلحانه مردم شهر علیه داعش در حالی است که روز گذشته (دوشنبه) سرتیپ «عبدالغنی الاسدی» فرمانده یگان مبارزه با تروریسم، از پایان مرحله اول آزادسازی موصل خبر داد که شامل آزادی مناطق اطراف این شهر و جاده‌های مواصلاتی می‌شود.

به گفته وی، آغاز مرحله بعدی عملیات، منتظر برنامه‌ریزی‌های نظامی است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • طفل صغیر ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    این 100 باره که اعلامیه پخش میکنند ......... وقتی موصل رو دادن 24 بیشتر طول نمکشید و بعدش فورا مسئولان عراقی گفتند 24 ساعته پسش میگیریم ولی حالا بیش از 24 ماهه هنوز تو گل فرو رفتن ، خاستم بگم به قول اینا اعتمادی نیست ، اگه باز داعش کمک مالی و تسلیحاتی خوب بشه باز اینا منطقه میدن به داعش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس