کد خبر 604323
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲

وزارت دفاع عراق رسما اعلام کرد که قصد خرید ده ها فروند هواپیمای جنگنده بمب افکن سبک ال 150 از جمهوری چک را دارد.

گروه بین الملل مشرق- وزارت دفاع عراق رسما اعلام کرد که قصد خرید ده ها فروند هواپیمای جنگنده بمب افکن سبک ال 150 از جمهوری چک را دارد. 

عراق از جمهوری چک هواپیمای جنگی خرید+عکس

بنابر این گزارش، روز گذشته فرمانده کل نیروی هوایی ارتش عراق با سفر به کشور جمهوری چک از کارخانه تولید هواپیماهای جت جنگی ال 159 این کشور که در حال تولید سری جدید محصولات به سفارش عراق می باشندف بازدید بعمل اورد. وی در مصاحبه کوتاهی که بخش رسانه ای وزارت دفاع عراق آن را منتشر کرده از قصد عراق برای خرید دست کم 30 فروند از این هواپیما برای تامین بخشی از نیازهای عملیات آن خبر داده است. 

عراق از جمهوری چک هواپیمای جنگی خرید+عکس

لازم به ذکر است که از ابتدای حمله داعش به عراق در سال 2014 دولت آمریکا در اقدامی غیر قانونی از تحویل خریدهای تسلیحاتی ارتش این کشور برای مبارزه با تروریستها خودداری کرده است. امری که موجب شد تا دولت عراق برای تامین نیازهای نظامی خود به کشورهایی همچون جمهوری چک، روسیه و چین مراجعه کند. ال-۱۵۹ الکا (به چکی: L-159 Alca) یک جنگنده رزمی سبک تولید شرکت Aero Vodochody است که به سفارش نیروی هوایی جمهوری چک ساخته شده است اولین مدل این جنگنده در سال ۱۹۹۷ اولین پرواز خود را انجام داد و از سال ۲۰۰۰ وارد نیروی هوایی جمهوری چک شد.این جنگنده در سه نوع یک سرنشینه با عنوان ال - ۱۵۹ ای و نمونه دو سرنشینه با عنوان ال - ۱۵۹ بی او ال - ۱۵۹ تی توسعه داده شد.

عراق از جمهوری چک هواپیمای جنگی خرید+عکس

عراق از جمهوری چک هواپیمای جنگی خرید+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس