عضو کمیسیون انرژی مجلس از سؤال 12 نماینده مجلس از وزیر نفت درباره قراردادهای جدید نفتی خبر داد و گفت: کسانی که در پی اجرایی شدن IPC هستند در ایجاد ارتباط با شرکت‌های خارجی ذی‌نفع هستند و دولت نباید بگذارد چنین کلاهی بر سر ملت برود.

به گزارش مشرق، هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبر اعلام شده مبنی بر تصویب پیش‌نویس قراردادهای جدید نفتی در کمیته اقتصاد مقاومتی دولت گفت: این به معنای به سخره گرفتن مفهوم اقتصاد مقاومتی است.

وی اقتصاد مقاومتی را فرصتی جهت استفاده بهینه از امکانات داخلی خواند و اظهار داشت: چنین مصوبه‌ای به معنای تغییر مسیر کشور و دگرگون ساختن معنای اقتصاد مقاومتی است.

خادمی با ذکر این نکته که IPC به معنای سپردن منابع کشور به خارجی‌هاست گفت: این برخلاف هدف اقتصاد مقاومتی در استفاده بهینه از امکانات داخلی است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای  IPC خام فروشی نفت ادامه خواهد یافت، بیان داشت: بنده حدود یک ماه پیش، نامه‌ای خدمت ریاست محترم جمهور نوشتم و رونوشت آن را به مقام معظم رهبری تقدیم کردم که خوشبختانه شاهد بودیم رهبر معظم انقلاب نیز بر روی قراردادهای جدید نفتی بحث داشتند.

* تصویب پیش‌نویس قراردادهای جدید نفتی به سخره گرفتن اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: واکنش دولت عجیب بود و آن را به کمیته اقتصاد مقاومتی برده و آن را تصویب کردند که این مسخره کردن مفهوم اقتصاد مقاومتی است.

وی این تعبیر دولت از اقتصاد مقاومتی به تعبیری خیانت مقاومتی خواند و با تأکید بر این که قراردادهای جدید نفتی نوعی باج دادن به طرف خارجی است، گفت: زمانی در تاریخ می‌خواندیم مسئولانی در گذشته با خارجی‌ها منافع مشترک داشته و امتیازات کلان به ‌آنها می‌دادند تعجب می‌کردیم که آیا می‌شود کسی منافع مملکت خود را در نظر نگیرد، اما امروز برخی مسئولین اصلاً منافع کشور را در نظر نمی‌گیرند و می‌خواهند صنعت نفت کشور را در اختیار خارجی‌ها قرار دهند.

خادمی گفت: اگر جایی به وجود خارجی‌ها نیاز بود باید آنها را بیاوریم اما جایی که نیاز نیست نباید امکانات خود را به‌دست آن‌ها بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بعضی مدیران داخلی تلاش می‌کنند تا 1+5 امتیاز بیشتری از ایران بگیرد، حتی سه سال پیش، خود از برخی مدیران دولتی می‌شنیدم که می‌گفتند باید صبر کنیم ببینیم تا در جریان مذاکرات 1+5 از ما چه می‌خواهد.

* آیا برجام، باج قراردادهای جدید نفتی را مجاز کرده است؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با القای اینکه ما در داخل هیچ نداشته و کاری ازدستمان برای اقتصاد کشور برنمی‌آید مدیریت و امتیازات اقتصادی را به خارج از کشور می‌سپارند؛ آیا برجام چنین دادن باجی را به غرب تصریح داشته است؟

وی از سؤال 12 نماینده مجلس از وزیر نفت درباره قراردادهای جدید نفتی خبر داد و اظهار داشت: این سوال را تحویل هیات رئیسه دادیم تا آقای زنگنه در مجلس حضور یافته و درباره قراردادهای جدید نفتی توضیح دهد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به سیاسی و گروهی تصور نکردن سوال از وزیر نفت گفت: کسانیکه در پی اجرایی شدن IPC هستند در ایجاد ارتباط با شرکت‌های خارجی ذی‌نفع هستند و دولت نباید بگذارد چنین کلاهی بر ملت برود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس