سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال نمایندگان مبنی بر چگونگی بازگشت‌پذیری صنعت هسته‌ای ایران در صورت بدعهدی آمریکا گفت که آمادگی کامل در این زمینه وجود دارد.

به گزارش مشرق، اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جلسه امروز(یکشنبه 27تیر ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی به همراه معاونانش در جلسه امروز کمیسیون حضور یافته و گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند، همچنین برنامه های آتی سازمان، نحوه ارتباط با کمیسیون انرژی و استفاده از ظرفیت کمیسیون انرژی برای تقویت و پیشرفت برنامه های انرژی اتمی تشریح شد.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فعالیت های پسابرجام در حوزه انرژی هسته ای در این جلسه تشریح شد، افزود:اگر در برخی بخش ها فعالیت ها محدود شده، آیا ظرفیت های سازمان در حال حاضر در راستای توسعه و تحقیق انرژی هسته ای است یا خیر؛ که خوشبختانه مشاهده شد در بحث تحقیق و توسعه، تولید کیک زرد، آب سنگین و اکتشاف فعالیت های گسترده ای در حال انجام است.

* همکاری مناسب ایران و فرانسه در زمینه گداخت هسته ای 

قره خانی با اشاره به اینکه همکاری مناسبی در زمینه گداخت هسته ای با فرانسه  صورت گرفته است، ادامه داد:فرانسویان از ظرفیت های ایران در این خصوص بازدید کرده و استقبال کرده اند، همچنین در آینده مقرر شده که بار دیگر دانشمندان این کشور به ایران سفر کرده و مذاکراتی انجام شود.

* آمریکایی ها بدعهدی کنند سازمان انرژی اتمی، آمادگی کامل برای بازگشت به مراتب بالاتر را دارد

وی یادآور شد: نمایندگان سوالی مطرح کردند مبنی بر اینکه چنانچه آمریکایی ها بدعهدی کنند و تعهدات خود را عملیاتی نکنند، وضعیت بازگشت پذیری چگونه است؟ که رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آمادگی کامل برای بازگشت پذیری نه تنها به مرحله نخست، بلکه به مراتب بالاتر را دارد.

* تامین منابع فاینانس برای توسعه دو نیروگاه اتمی در بوشهر

قره خانی با اشاره به دلایل توسعه نیروگاه های اتمی در کشور، افزود: سالانه نزدیک به 10 میلیون بشکه نفت برای یک نیروگاه هزار مگاواتی مصرف می شود و حدود 400 میلیون دلار در این خصوص هزینه می شود که رقم سنگینی است و آلودگی زیست محیطی ایجاد می کند، بنابراین برای صرفه جویی در مصرف سوخت توسعه این نیروگاه ها الزامی است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:دو نیروگاه هزار مگاواتی در بوشهر در دست بررسی است و به دنبال تامین منابع آن از طریق فاینانس هستند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس