کد خبر 604763
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴

وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های این کشور ضمن تقدیر از عملکرد پارلمان ترکیه در مواجهه با کودتا، خواستار ادامه روندی شد که به آرامش و تحقق دموکراسی در این کشور کمک می‌کند.

 به گزارش مشرق، «فرانک‌والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان در پی شکست کوتای نظامی در ترکیه از شجاعت مردم این کشور و دموکراسی قدرتمند در ترکیه تقدیر کرد.

اشتاین‌مایر در این مورد به روزنامه آلمانی «بیلدآم‌زونتاگ» گفت: « من تحت تاثیر عملکرد جمعه شب پارلمان ترکیه و احزاب این کشور در واکنش به کودتا قرار گرفته‌ام.»

وزیر خارجه آلمان از همه طرف ها خواست که به خشونت پایان دهند و گفت: « نخست باید اقدامات در این جهت صورت گیرد که از خونریزی جلوگیری شود و کشور تحت دموکراسی و قانون قرار گیرد و کشور به سمت آرامش برود.»

وی ابراز امیدوار کرد که قانون و ثبات در کشور برقرار شود و افزود: «شرایط آرام برای برقراری روابط میان ترکیه و آلمان ضروری است هم‌اکنون 200 هزار آلمانی برای تعطیلات به ترکیه رفته‌اند.»

بامداد دیروز گروهی از نیروهای ارتش ترکیه با مسدود کردن راه‌ها، اعلام کردند که قدرت را به دست گرفته‌اند. با این حال پیام تصویری رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه که از حامیانش خواست بی‌توجه به قانون منع آمد و شد به خیابان‌ها بیایند، تلاش برای کودتا را ناکام گذاشت.

در جریان این درگیری‌ها، ارتش برای کودتا تلاش داشت و پلیس و نیروهای ویژه در برابر آن مقاومت می‌کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس