کد خبر 604295
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶

وزیر امور خارجه اتریش در واکنش به کودتای نظامی ترکیه همه نیروها را به آرامش فراخوانده و این کودتا و کشتار انسان ها را قابل توجیه ندانست.

واکنش اتریش به کودتای نظامی در ترکیه
به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اتریش، "سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش بعد از کودتای نظامی در ترکیه همه نیروها در این کشور را به آرامش فراخوانده و تاکید کرد که باید از زندگی انسان ها حفاظت شده و به حاکمیت قانون و دموکراسی احترام گذاشته شود.

وی مستقیما خطاب به "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه گفت: این کودتای نظامی مجوزی برای واکنش غیر قانونی و مستبدانه نیست. ما در ترکیه به یک دولت قانونی نیاز داریم.

همزمان وزیر امور خارجه اتریش کودتاگران را محکوم کرده و گفت: اقدامات آن ها و بخصوص کشتار انسان ها قطعا قابل توجیه نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این کودتا کاملا غافلگیرانه شکل گرفت گفت: ما همه می دانیم که با توجه به سبک رهبری بعضا بسیار استبدادی اردوغان همواره مخالفت هایی نه تنها در خارج بلکه در داخل ترکیه نیز وجود داشته است. اما انتظار چنین کودتای نظامی سازمان یافته ای قطعا نمی رفت.

کورس درباره عواقب احتمالی این کودتای شکست خورده برای مناسبات آنکارا با اتحادیه اروپا بخصوص بر مسئله آزادی ویزا برای شهروندان ترک و شرط اصلاحات قوانین ضد تروریسم در ترکیه گفت: مبارزه با تروریسم که از حمایت صد در صدی برخوردار است. دقیقا اما دموکراسی، آزادی بیان وآزادی رسانه ها اهمیت دارد.

وی یک تجزیه و تحلیل عمیق تر حوادث ترکیه و واکنش اتحادیه اروپا را برای نشست وزرای امور خارجه این اتحادیه در روز دوشنبه پیش بینی کرد. در هر صورت هیچ مدرکی وجود ندارد که این تلاش برای کودتا از طرف بخش وسیعی از مردم شکل گرفته بلکه تنها از طرف بخش هایی از ارتش بوده است.

وزیر خارجه اتریش درباره اقداماتی که در حال حاضر اتریش در واکنش به این کودتا انجام داده است گفت: تیم پشتیبانی در بحران به استانبول و آنکارا اعزام شده است.  سطح اقدامات آمادگی در وزارت امور خارجه وین شدیدا افزایش یافته است. همچنان مدرکی دال بر کشته شدن یا مجروح شدن اتریشی ها طی کودتا در ترکیه وجود ندارد. وی مجددا به اتریشی های مستقر در ترکیه اعلام کرد که محل اقامت امن خود را ترک نکنند.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس