وزیر خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) خواستار همکاری بیشتر میان پلیس و آژانس‌های جاسوسی در اروپا و حفظ تلاش‌های بین‌المللی در مبارزه با داعش در پی حملات اخیر افراطگرایان شد.

 به گزارش مشرق، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای کتبی با رویترز گفت: حملات گذشته به ما نشان داد که هیچ امنیت مطلقی وجود ندارد. حملات تروریستی به صورت تصادفی است و می‌تواند هر کدام از ما را هدف بگیرد.

او افزود: حقیقت این است که ما به همکاری نزدیکتر میان پلیس و آژانس‌های اطلاعاتی در اروپا و نیز تشریک اطلاعاتی بهتر نیازمندیم. همچنین ادامه مبارزه با داعش و کمک به ارتقای شرایط زندگی مردمی که مناطقشان از دست نفوذ این گروه افراطی آزاد شده است، ضروری است.

سخنان اشتاین‌مایر یک روز پس از آن مطرح شد که یک نوجوان 17 ساله پناهنده افغان در جنوب آلمان پنج تن را مجروح کرد و به دست پلیس کشته شد؛ حمله‌ای که داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفت.

وزیر امور خارجه آلمان گفت، تنها راه بلندمدت برای مبارزه با افراطگری ایجاد شرایطی است که به گروه‌های مذهبی و اجتماعی مختلف اجازه دهد هم در غرب و هم در مناطق درگیر خاورمیانه به شکل مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی کنند.

اشتاین‌مایر که امروز برای شرکت در نشست وزرای خارجه و دفاع ائتلاف ضد داعش با هدف بررسی راهکارهای مقابله با داعش به واشنگتن می‌رود، تاکید کرد: همکاری جوامع مسلمان ضروری است و آنها منافع خودشان را در جلوگیری از جذب جوانانشان به سمت گروه‌های افراطی دارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان گفت: ارتش عراق هفته به هفته و به صورت مداوم پیشروی می‌کند و از جمله می‌توان به باز پس‌گیری فلوجه اشاره کرد. با این حال مردم این مناطق باید هر چه سریعتر به شهرها و روستاهایشان بازگردند.

وی تاکید کرد، آلمان بیش از هر کشور دیگری کمک‌های بشردوستانه در اختیار عراق قرار می‌دهد و پیشنهاد یک کمک 10 میلیون یورویی دیگر برای مقابله فوری با چالش‌های پیش روی عراق پس از پس گرفتن موصل ارائه داده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس