کد خبر 625149
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

ترک‌ها که اکثریت جامعه مهاجران آلمان را تشکیل می‌دهند ادعا می‌کنند، مدارس و مساجدشان مورد جاسوسی ماموران مخفی رئیس جمهور ترکیه قرار دارد که به دنبال حامیان فتح الله گولن در میان مهاجران ترک آلمان می‌گردند.

 به گزارش مشرق، به نوشته از روزنامه اکسپرس، فتح الله گولن، روحانی ترکیه‌ای تبعیدی است که از سوی آنکارا به طراحی و اجرای کودتای اخیر این کشور متهم می‌شود.

ادعا می‌شود که دانش آموزان مدرسه حامیان گولن در آلمان به شدت از سوی این ماموران مخفی نظارت می‌شوند. همزمان لیست تحریمی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن از مردم خواسته می‌شود از مغازه‌ها و اداراتی که از سوی حامیان این روحانی اداره می‌شوند، اجتناب کنند.

شهردار برلین نیز گفته است دولت ترکیه از وی خواسته تا مدرسه مذکور را تعطیل کند.

امام جماعت یکی از مساجد حامیان گولن نیز می‌گوید، یکی از دوستانش در حالی که به مسجد هر روزه‌اش می‌رفته فردی را دیده که با تلفن همراه از او عکاسی می‌کرده است: پس از آن به دوستم گفتند که دیگر در اینجا جایی ندارد و اینجا کسی خائن نمی‌خواهد!

این در حالی است که اکثر مساجد و ائمه آن در آلمان توسط آژانس دولتی ترکیه ساخته و معرفی می‌شوند.

این امام که از معدود ائمه‌ای است که از سوی آژانس ترکیه معرفی نشده می‌گوید، شخصا مورد هدف ماموران رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه قرار گرفته است و پیام‌های تهدیدآمیز دریافت می‌کند که به او خائن می‌گویند و اعلام می‌کنند گولن اعدام خواهد شد.

پیش از این نمایندگان پارلمان آلمان خواهان تحقیقات درباره وجود شبکه‌ گسترده جاسوسان ترک در آلمان شدند. ادعا می‌شود که آژانس اطلاعاتی MIT ترکیه 6000 جاسوس در آلمان دارد و برای نفوذ و ترساندن شهروندان ترک در این کشور تلاش می‌کنند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس