کد خبر 608800
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲

سعید اوحدی گفت: از هفته آینده طبق تفاهم نامه ای که با بانک های کشور امضا می کنیم، تسهیلات مناسب قسطی به زائران ارائه می دهیم.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که آیا سازمان حج و زیارت برنامه ای برای اعزام قسطی زائران به اعتاب مقدسه ندارد گفت: می دانیم که برای برخی افراد پرداخت یکجای هزینه اعزام دشوار است و برای این موضوع تمهیداتی را در نظر گرفته ایم.

سعید اوحدی با بیان اینکه کاروان های غیر مجاز روی مبلغ اعزام دست می گذارند افزود: آن ها مدعی می شوند که سازمان حج و زیارت یک میلیون و 400 تا500 هزار تومان می گیرد و ما شما را با یک میلیون و 200 هزار تومان می بریم اما این موضوع واقعیت ندارد زیرا در نهایت مبالغ دیگری را با عناوین مختلفی مثل عوارض خروج از کشور، کرایه اتوبوس و غیره از آن‌ها اخذ می کنند و زائران را از بسیاری امکانات امنیتی و بیمه ای محروم می کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سازمان موظف است مدیریت قیمت تمام شده خود را اعمال کند گفت: توانسته ایم با بانک های انصار، ملی و ملت جلسات خوبی داشته باشیم؛ این هفته با بانک ملی و ملت و هفته آینده با بانک انصار تفاهم نامه خوبی را برای ارائه تسهیلات مناسب به زائران امضا می کنیم. 

اوحدی ادامه داد: در مرحله اول دانش‌آموزان و دانشجویان و بستگان آن ها که تعداد افراد بسیاری را شامل می شوند می توانند با مراجعه به ستاد عتبات دانشجویی و دانش آموزی از این سفر معنوی به صورت قسطی و وام ارزان قیمت استفاده کنند تا در گام بعدی نوبت به بقیه افراد جامعه برسد. 

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: براساس این تفاهم نامه در نظر داریم برای متقاضیان حج عمره که برای سفر ودیعه گذاری کرده بودند تسهیلات یک و نیم میلیون تومانی اختصاص دهیم، این تسهیلات برای کسانی است که منتظر عمره بودند اما در تعطیلی حج با محفوظ بودن نوبت شان می توانند از سفر به اعتاب مقدسه استفاده کنند.

اوحدی در پایان گفت: برای 2 میلیون خانواده نیروهای مسلح با همکاری بانک انصار تفاهم نامه ای امضا شده است که شرایط آن به زودی اعلام می شود.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    خیلی به مردم اجحاف میکنید کربلای هوایی ۸۰۰تومان را به یک میلیون پانصد رسوندید شما از امامان معصوم هم خجالت نمیکشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس