کد خبر 603925
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

فرماندهی کودتای نظامی در ترکیه امروز شنبه دستور عقب نشینی فوری یگان های ارتش ترکیه مستقر در استان نینوا از پایان سال 2015 تاکنون را صادر کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری المدی پرس ،رسانه های خبری ترکیه اعلام کردند فرماندهی کودتای نظامی مقرر کرد ارتش ترکیه در اردوگاه بعشیقه استان نینوا پس از چند ساعت از موفقیت در کنترل اوضاع کشور عقب نشینی کند.

رسانه های ترکیه افزودند فرماندهی کودتای نظامی دستور عقب نشینی فوری یگان های ارتش ترکیه در اردوگاه بعشیقه استان نینوا را صادر کرد.

منابع ارتش ترکیه فاش ساختند از5 دسامبر ( آذر) 2015 تاکنون حدود 150 سرباز ترکیه در شمال عراق مستقر شدند این در حالی است که ارتش ترکیه آن را که شامل 25 تانک نیز است جایگزین نیروهای خود در شهر بعشیقه در نزدیکی موصل و 405 کیلومتری شمال بغداد دانست.

تجاوز نیروهای ترکیه به خاک عراق با محکومیت گسترده دولت ونیروهای سیاسی ومردمی عراق مواجه وعراق خواستار عقب نشینی فوری آنها واتخاذ اقدامات لازم برای مقابله با آن شد.

پی تلاش شماری از نظامیان مخالف دولت حاکم ترکیه برای انجام کودتا در این کشور در نیمه شب جمعه، مقاومت نیروهای پلیس، همبستگی مردم برای حضور در صحنه و دفاع شجاعانه آنها به همراه نقش بسزای رسانه های خصوصی و شبکه های اجتماعی کشور ترکیه مانع از کامروایی کودتاچیان شد و نهایتاً حضور رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور در شهر استانبول و سخنرانی در جمع مردم و هواداران حزب حاکم، پایان تلخی را در نافرجامی کودتاچیان رقم زد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس