در ادامه اکران‌های بلیتی جشنواره عمار، مردم اصفهان این بار با اکران فیلم داستانی «هنگامه» به استقبال شهید مدافع حرم رفتند.

به گزارش مشرق، در ادامه اکران‌های بلیتی جشنواره عمار، مردم اصفهان این بار با اکران فیلم داستانی «هنگامه» به استقبال شهید مدافع حرم رفتند.

زهرا شجاعی، اکران کننده جشنواره عمار در شرق اصفهان و مدیر مسئول پایگاه خبری اصفهان شرق که از سه سال قبل اکران فیلم‌های جشنواره عمار را در شرق اصفهان آغاز کرده است، درباره اکران فیلم «هنگامه» در پایگاه بسیج روستای «روران» گفت: دوست داشتم در مراسم تشییع شهید مهدی اسحاقیان، از شهدای مدافع حرم «درچه» شرکت کنم اما چون همزمان با طرح صالحین بود، امکانپذیر نبود و باعث شد جرقه‌ی اکران فیلم «هنگامه» به عنوان اولین درباره مدافعان حرم در طرح صالحین به ذهنم خطور کند.

«هنگامه» به استقبال شهید مدافع حرم رفت 

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: از قبل اعلام شده بود مراسم به یاد یک شهید است و به همین دلیل مردم با نیتِ حضور در یک مراسم معنوی آمده بودند، حدود 50-60 نفر از خانم‌های روستا در رده‌های سنی مختلف حضور داشتند و فیلم «هنگامه» در لحظه‌ی ورود شهید اسحاقیان به فرودگاه به نمایش در آمد.

وی افزود: قبل از اکران فیلم، به یاد این شهید مراسمی برگزار شد که تصویر شهدای مدافع حرم را ملموس‌تر کرد، به این صورت مجلس ساده به یک مراسم معنوی تبدیل شد به گونه‌ای که همه با چشمان اشک‌بار فیلم را تماشا کردند.

شجاعی با اشاره به اینکه بعد از اکران نظرسنجی صورت گرفت، اظهار داشت: در این نظرسنجی، مخاطبان رضایتشان را از این فیلم اعلام کردند و از آن به عنوان یکی از بهترین‌ فیلم‌های بعد از دفاع مقدس نام بردند.

این فعال فرهنگی- رسانه‌ای، فیلم «هنگامه» را نگینی برای جشنواره عمار توصیف کرد و گفت: این فیلم توانسته جایش را در دل مخاطبان باز کرده است، از طرف دیگر، زمان تولید فیلم هم به موقع بود و شاید اگر در زمان دیگری ساخته می‌شد، این تاثیرگذاری را نداشت.

مدیر مسئول پایگاه اصفهان شرق در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ویژگی فیلم‌های عمار این است که مانعی برای اکران آنها وجود ندارد و سینما را به خانه‌ها، پایگاه‌ها و حتی جمع‌های دوستانه می‌برد. این اکران‌ها باعث جذب بیشتر جوانان به واسطه عمار شده است و مسئولان هم باید در رونق بیشتر تولیدات این جشنواره همت کنند.

شجاعی بیان کرد: در این چند سال، فیلم‌های عمار توانسته‌اند به خوبی جای خود را بین مردم باز کنند و این اکران‌های مردمی قابلیت تبدیل به پاتوق فرهنگی دارد.

وی اکران‌های عمار را عامل تشویق جوانان برای ورود به فضای فیلم‌سازی دانست و تصریح کرد: بعضی از مخاطبان بعد از شرکت در اکران‌های مردمی، به ساخت فیلم و کلیپ با محتوای مشکلات موجود در شرق اصفهان تشویق شدند اما به دلیل کمبود امکانات، این امکان، میسر نشد و پیشنهاد می‌کنم ستادهای اکران مردمی جشنواره عمار در هر منطقه، تصاویری را که گرفتند در قالب یک فیلم یا کلیپ آماده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اکران کننده ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    سلام، چه کار جالبی، بنده به شخصه تحسین میکنم... اما شرق اصفهان کجاست؟
  • رضا صلواتی ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    فقط میتونم بگم احسنت. فکر کنم شرق اصفهان خود اصفهان باشه
  • مریم احسانی ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    گزارش ومصاحبه جالبی بود.من از خانم شجاعی به عنوان فعال مخلص فرهنگی تشکر وسپاسگزاری میکنم ومطمئنم همه اهالی منصف شرق اصفهان فعالیتها وتلاشهای ایشون رو اجر مینهند.اکران فیلم هنگامه خیلی تأثیر گذار ومفید بود.وامیدوارم که این اقدامات فرهنگی مداوم وپایدار باشه.
  • مهدی یاری ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    فیلم های اکران را چگونه باید دریافت کرد؟ خوش به حال شرق اصفهان که لااقل بهتر از ما که تو شهر هستیم، بسته ها را دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس