کد خبر 621445
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

«میگل لیتین» از فیلمسازان سرشناس شیلی و آمریکای لاتین، مهمان ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم عمار است.

به گزارش مشرق، همزمان با سالگرد کودتای 28 مرداد، «میگل لیتین» فیلمسازی که به خاطر ساخت فیلم‌های متعدد علیه کودتای شیلی شهرت یافته است، وارد تهران شد.
 
وی جهت حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم عمار که با نمایش فیلم‌هایی از فیلمسازان کشورهای مختلف جهان با مضامین ضداستعماری از روز پنجشنبه در تهران برگزار خواهد شد به ایران سفر کرده است. قرار است فیلم «جزیره داوسون10» از این فیلمساز آمریکای لاتین در جشنواره عمار به نمایش دربیاید.
 
وی پس از ورود به ایران، به بازدید از مناطقی ازجمله بازار تهران پرداخت و گفت: جامعه ایرانی، جامعه‌ای قوی و با مردمی با روحیه و پرانرژی است.
 
وی افزود: من حس نمی‌کنم ایران کشوری باشد که دچار تحریم شده باشد، من کوبا را هم که دچار تحریم شده است، دیدم، وضعیت ایران و مردمش، خیلی خوب است.
 
«میگل لیتین»(Miguel Littín)، از جمله فیلمسازان و هنرمندان شیلیایی است که پس از کودتای آمریکایی ژنرال «آگوستو پینوشه» علیه رئیس‌جمهور قانونی کشورش، «سالوادور آلنده»، در 11 سپتامبر 1973، زندگی خود را در تبعید و خارج از وطنش گذراند.
 
سال‌های دیکتاتوری «پینوشه» و تبعید برای هنرمندان شیلیایی بیش از آنکه آزار‌دهنده باشد، نعمت بود و آنها توانستند بهترین آثارشان را در این سال‌ها، خلق کنند. «لیتین» نیز از این قاعده مستثنی نبود و در سال‌های تبعید هم از مبارزه دست نکشید و برخی از آثار برجسته‌اش را در این دوران تولید کرد.
 
«میگل لیتین»، فیلم‌هایی را کارگردانی کرده است که تا به امروز از محبوب‌ترین فیلم‌های شیلی بوده‌اند که از جمله آنها می‌توان به «شغال ناهولتورو»، «همسر رئیس‌جمهور»، «دلایل دولت»، «نامه‌هایی از ماروسیا»، «بیوه مونتیل»،، «قانون عمومی شیلی»، «ساندینو»، «کشتی غرق‌شده»، «تیرا دل فوئگو»، «آخرین ماه»، «وقایع فلسطین، جاده‌های خشم»،  «جزیره داوسون 10»، «آلنده در پیچ و خم‌ها» و... نام برد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس