کد خبر 602818
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

نخست وزیر عراق با اشاره به فروپاشی داعش و پیشروی سریع نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی موصل، مردم عراق و جناح‌های سیاسی این کشور را به تلاش برای حفظ دستاوردهای نظامی در فلوجه و موصل دعوت کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در جلسه کابینه‌ گفت: نیروهای قهرمان ما در عملیات‌ آزادسازی موصل پیشروی سریعی دارند و داعش رو به فروپاشی است. تعداد کشته‌های این گروه تروریستی در پایگاه هوایی" القیاره" به چند صد تن رسیده و علاوه بر این صدها تروریست نیز در فلوجه کشته شده‌اند. نزدیک به هزار تروریست از آنها نیز در عملیات انهدام یک کاروان از نیروهایشان که در حال فرار به سمت صحرای الانبار بودند، کشته شدند.

العبادی افزود: این عملیات‌ها پاسخی بازدارنده و کوبنده به داعش پس از انفجارهای تروریستی "الکراده" و" بلد" و انتقام خون قربانیان این عملیات‌های تروریستی است.

نخست وزیر عراق در ادامه مردم  عراق و جناح‌های سیاسی را به اتحاد جهت حفظ دستاوردهای نظامی محقق شده در فلوجه و موصل دعوت کرد و از آنان خواست مبارزه با داعش و تلاش برای حمایت از پیروزی‌ها در اولویت‌ شان باشد و به داعش اجازه ندهند که استفاده از اختلاف نظرها و ضعف در مدیریت جبهه داخلی به اهداف خود برسد.

العبادی همچنین خواهان به تاخیر افتادن تظاهرات روز جمعه برای ممانعت از ناآرامی و تنش در عراق شد و تاکید کرد اصلاحات و مبارزه با فساد با ایجاد تنش  و آشوب و خلل در عملکرد نیروهای امنیتی و حمله به شهروندان و تعطیلی بخش های عمومی و خصوصی محقق نمی‌شود.

وی همچنین در پایان را به تسریع در تصویب لایحه قانون خدمت سربازی دعوت کرد.

نیروهای عراقی در هفته گذشته کنترل پایگاه هوایی القیاره واقع در جنوب موصل را باز پس گرفتند. این پیروزی گامی مهم در بازپس گیری این شهر محسوب می‌شود که از ژوئن 2014 تحت کنترل داعش است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس