کد خبر 601507
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی خود در منطقه قیاره واقع در جنوب شهر موصل روز یکشنبه پنج روستا را از اشغال داعش آزاد کردند.

پیشروی نیروهای عراقی در منطقه قیاره
به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط (آ.ش.آ)، نیروهای ارتش عراق موفق شدند، روستاهای اعزبیه، حکنه، سران، جداله و کریدی را از دست داعش آزاد کنند.

بر اساس گزارش منابع نظامی عراق، نیروهای عراقی هم اکنون در حال آزادسازی روستای «ازهلیله» تنها روستای باقی مانده در دست داعش در قیاره هستند.

در همین حال خالد العبیدی وزیر دفاع عراق امروز برای بررسی روند عملیات نیروهای عراقی به منطقه «تلول الباج» واقع در شهرستان شرقاط در شمال استان صلاح الدین رفت.

خالد العبیدی اعلام کرد: آزادسازی منطقه قیاره تاثیر زیادی بر روند عملیات آزادسازی موصل خواهد داشت.

در همین حال نوفل سلطان العاکوب استاندار نینوا امروز اعلام کرد، نیروهای عراقی به زودی عملیات گسترده ای را برای آزادسازی مرکز قیاره و مناطق اطراف آغاز خواهند کرد.

نیروهای عراقی روز گذشته پایگاه هوایی قیاره و فرودگاه آن را که حدود 20 کیلومتری مرکز شهرستان قیاره از اشغال گروه تروریستی داعش خارج کردند.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز گذشته آزادسازی پایگاه هوایی قیاره در 20 کیلومتری مرکز شهر قیاره را به صورت رسمی اعلام کرد.

این شهر یکی از مناطق مهم برای آغاز عملیات آزادسازی موصل (پایگاه اصلی داعش در عراق) به شمار می آید.

ارتش عراق، از یک ماه پیش همزمان با عملیات آزادسازی فلوجه، سلسله عملیاتی را در شمال عراق آغاز کرده که تاکنون توانسته است ده ها روستا و بخش های مهم از جنوب موصل را از کنترل نیروهای گروه تروریستی داعش آزاد کند.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس