کد خبر 601409
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

نخست وزیر عراق در سخنانی اعلام کرد که نیروهای این کشور آمادگی آزادسازی استان نینوا را دارند.

 به گزارش مشرق، به نقل از المیادین، نیروهای عراقی پس یک ماه درگیری شدید موفق شدند پایگاه هوایی القیاره را باز پس گیرند و اکنون به پیشروی خود به سمت موصل ادامه می دهند. در همین حال منابع عراقی از فرار تعدادی از عناصر داعش از این منطقه به سمت جنوب موصل خبر می دهند.

در این رابطه حیدر العبادی نخست وزیر عراق در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: نیروهای امنیتی در تعقیب داعش هستند و ما توانایی و استعداد آن را داریم که به زودی استان نینوی را آزاد کنیم.

وی اظهارداشت: نیروهای امنیتی عراق بدون تاثیرپذیری از فضای متشنج رسانه ای به پیشروی ادامه می دهند و درخلال چند روز گذشته ما صدها کلیومتر پیشروی داشته ایم و این انتقام ما از تروریست ها است و به زودی همه سرزمین را از وجود آنها پاک خواهیم کرد.

در همین حال سخنگوی نیروهای مقاومت مردمی (حشد الشعبی) در اظهاراتی خواستار تجدید نظر در مورد برنامه امنیتی گذشته شده و حمایت جدی از اماکن مقدسه را خواستار شد، وی اظهار داشت: حشد الشعبی اطلاعات زیادی در مورد عوامل تروریستی فراری دراختیار دارد و حشدالشعبی با حملات رسانه ای و سیاسی مبازره می کند و از وجب به وجب خاک عراق دفاع خواهد کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس