در دزدی از بیت‌المال، آنها كه بركنار شده‌اند يحتمل جايگزين مي‌شوند با دوستان حسين فريدون و آن‌ها كه جايگزين مي‌شوند هم چيزي نيستند جز سپر بلاي حسين فريدون.

سرویس سیاست مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریع‌تر و بدون پرده دریافت کرد. جذابیت و پرمخاطب بودن این اخبار ما را بر آن داشت تا به اخبار رسمی و غیررسمی منتشرشده در این کانال‌ها بپردازیم.

******

انتقام جدید اصلاح‌طلبان از عارف

همه برکنار شدند بجز حسين فريدون!/ هراس هاشمی از فراموش شدنسیدیاسر جبرائیلی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: لیبرال ها پروژه جدیدی را علیه محمدرضا عارف کلید زده اند و این بار می خواهند او را قربانی فیش های نجومی کنند. مواخذه رسانه ای عارف بابت حضور کسانی چون دختر صفدر حسینی در لیست امید، در حالی است که عارف، در ماجرای تدوین لیست امید نیز، چون همه صحنه های سیاسی عمرش، نه یک بازیگردان، که بازیگری بیش نبوده است؛ بازیگر نمایش هایی که دیگران فیلمنامه اش را نوشته اند و کارگردانی کرده اند. سیده فاطمه حسینی پیش از آنکه توسط این کارگردان ها وارد لیست امید شود، دختر وزیر دولت سید محمد خاتمی و مدیر ارشد دولت حسن روحانی یعنی صفدر حسینی بوده است.

ناجوانمردی است که کاسه و کوزه حضور ویژه خواران در لیست امید نیز بر سر عارف شکسته شود.

ماشین فشل کشورداری دولت این بار در ماهشهر

مهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: فاجعه پتروشيمي بوعلي نمونه خوبي است كه حقيقت را درباره ماشين فشل كشورداري دولت آشكار مي كند. سه روز طول كشيده تا آقاي وزير راهي ماهشهر شود، وقتي هم كه رسيده تازه كشف كرده اطفاء حريق فرمانده ندارد! خوشبختانه هنوز موضوع را به دولت قبل ربط نداده اند - شايد هم فرصتش پيش نيامده- اما ربط آن به مديريت اشرافي، خصوصي سازي بي ضابطه، سودگرايي افراطي و بي كفايتي مديريتي را نخواهند توانست انكار كنند.

روایت ضرغامی از کارگردان باشخصیت

مهندس عزت الله ضرغامی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: درگذشت هنرمند برجسته و چهره بین‌المللی سینمای ایران، آقای عباس کیارستمی را تسلیت می‌گویم.

همه برکنار شدند بجز حسين فريدون!/ هراس هاشمی از فراموش شدناو در پی یک دوره بیماری طولانی و چند عمل جراحی سخت و دردآور دار فانی را وداع گفت. روحش شاد.

آنچه از جلسات حضوری؛ گفتگوهای تلفنی و برنامه‌های جمعی مانند بازدید از مترو در سال 76 در ذهن دارم؛ شخصیت قابل احترام ایشان است.

هنرمندان را به دو دسته تقسیم می‌کنم. هنرمندان باشخصیت و هنرمندان باشخصیت کمتر!!

این تقسیم‌ بندی، مسلمان و غیرمسلمان، انقلابی و غیرانقلابی، خودی و غیرخودی نمی‌شناسد.

بعضی‌ها برای خود کلاس و شخصیت و احترام خاص خلق می‌کنند که دیگران مجبورند در مراودات خود با آنها حریم‌داری کنند. آقای کیارستمی یکی از آنهاست.

آخرین باری که به من زنگ زد؛ تصور کردم به دلیل عدم پرداخت حق رایت فیلم طعم گیلاس است که بدون مجوز ایشان از سیما پخش شده بود. آماده بودم تا عذرخواهی کنم.

ولی مثل همیشه در کمال ادب، دوستانه و محترمانه گفت، از اینکه فیلم من را در سیما پخش کرده‌اید تشکر می‌کنم و گفت که به هیچ وجه از این بابت پولی دریافت نخواهد کرد.

شخصاً به جز یکی دو فیلم، با بقیه آثار ایشان رابطه‌ای برقرار نکرده‌ام ولی شخصیت ایشان همیشه برای من قابل احترام بود. چندی پیش خاطره‌ای از ایشان در مورد فیلم «منهتن» آقای امیر نادری نقل کردم.

شاید در آینده برخی حرف‌های خوب دیگر از ایشان را بنویسم. برایش فاتحه بخوانیم.

هراس بنيادين هاشمی رفسنجانی

همه برکنار شدند بجز حسين فريدون!/ هراس هاشمی از فراموش شدندکتر عبدالله گنجی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: از يکسال پيش تا کنون حجم ملاقاتهاي آيت الله هاشمي چندين برابر شده است. ديدار با تشکلهاي زيرخاکي، مديران فلان کارگاه، انجمن فلان، آب و فاضلاب شرق فلان استان، اتحاديه فلان... حتي در تعطيلات نوروز از دفترش تماس مي گرفتند که اگر وزرا و استانداران مي خواهند تشريف بياورند وقت پيش بيني شود. عليرغم سن و سال، اين حجم از ملاقات را چطور بايد تحليل کرد؟

حذف نشدن از معادلات، ارايه قرايتي واگرا نسبت به وضع موجود (مانند نگاه ايشان و رهبري نسبت به عملکرد وزير ارشاد)و تاثير گذاري بر روندها موضوعيت دارد اما آنچه هراس بنيادين است عدم اطميان ايشان نسبت به استمرار وضع نيمچه مطلوب فعلي و اطمينان نسبت به تکرار گذشته اي است که وي را در معادلات کم رنگ مي کند. تحليل محتواي بيانات ايشان نشان مي دهد که حداقل 50 در صد کلام در نفي دولت قبل است و احساس مي کند با اين حجم ملاقات هاي تريبون ساز مي تواند گذشته را در آينده نبيند.

چرایی عملیات تروریستی در عربستان

دکتر رضا سراج در کانال تلگرامی‌اش نوشت: پیرامون عملیات تروریستی در عربستان فرضیه‌های متعددی مطرح است. اما دو فرضیه از شواهد و قرائن بیشتری برای اثبات برخوردار است.

فرضیه اول، تقابل داخلی در عربستان

اقدام پیشدستانه جریان وهابیت (هیئت کبار العلماء) در مقابل سیاست محمد بن سلمان، فرضیه اول چرایی عملیات تروریستی در عربستان است. در این ارتباط گفته می شود؛ محمد بن سلمان در راستای جلب رضایت آمریکا و رسیدن به سلطنت، سعی دارد فعالیت « هیئت کبار العلماء » بزرگترین هیئت دینی (وهابی) عربستان را متوقف کند. از این منظر، اقدام تروریستی اخیر در چارچوب تقابل وهابیت-حکومت در عربستان تحلیل می گردد. پایگاه انگلیسی « میدل ایست آی » اخیرا از اقدام محمد بن سلمان برای ایجاد محدودیت علیه جریان « هیئت کبار العلماء » پرده برداری نمود.

فرضیه دوم، فاز جدید اقدامات تروریستی

فرضیه دوم به فاز جدیدی از اقدامات تروریستی اشاره دارد و بر این انگاره استوار است که جریان تروریستی دست آموز، بر اساس طراحی صهیونیست‌ها، محیط عملیاتی خود را فراتر از عراق و سوریه قرار داده و در چارچوب سناریوی روز قیامت (رستاخیز) که قبلا رسانه‌های انگلیسی اخبار آن را منتشر کرده بودند؛ دامنه اقدامتشان از منطقه تا اروپا و آمریکا گسترش می یابد. در فرضیه دوم اقدام تروریستی در عربستان، قطعه‌ای از پازل صهیونیست‌ها برای تغییر و تجزیه هندسه منطقه تحلیل می گردد که می بایست از طریق اجماع و مشارکت منطقه‌ای-بین المللی و به بهانه مبارزه با تروریسم عملیاتی گردد.

نتیجه

در چارچوب هر دو فرضیه می توان متصور بود که جریان تروریستی-به بهانه بقاء- دامنه اقدامات خود را گسترش داده و روزهای خونینی را در منطقه و فرامنطقه رقم خواهد زد.

همه برکنار شدند بجز حسين فريدون!

همه برکنار شدند بجز حسين فريدون/ هراس هاشمی از فراموش شدنمهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: برخي بركنار شده اند و برخي ديگر نيز بركنار خواهند شد بجز حسين فريدون! آنها كه بركنار شده اند يحتمل جايگزين مي شوند با دوستان حسين فريدون. و آنها كه جايگزين مي شوند هم چيزي نيستند جز سپر بلاي حسين فريدون. ناظران از قضا برخلاف آنچه برادر حسن مي گويد بيكار نبوده اند در اين سالها و چيزها روي ميزشان است درباره حسين فريدون. مي ماند اينكه اجازه رسيدگي خواهند يافت يا حاشيه امن دارد حسين فريدون!

به عمل کار برآید آقای رئیس جمهور

محمد ایمانی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: هر چند ارزیابی عملی بیانیه آقای روحانی زمان می برد، اما راستی آزمایی آن دشوار نیست .در حقیقت اکنون زمان بیانیه و اعلامیه نیست بلکه هنگام عمل است. ایشان اگر چنان که بیانیه می گویند با کسی عقد اخوت نبسته اند و در مبارزه با فساد وحقوق های نجومی جدی هستند ،باید قبل از قوه قضائیه گریبان برادر و دستیار ارشدشان حسین فریدون، معاون اولشان اسحاق جهانگیری، وزرای اقتصاد و رفاه و احتمالا معاون مدیریت و برنامه ریزی را به خاطر سببیت و آمریت، قصور یا تقصیر، آلودگی، و یا تعلل در ساماندهی آیین نامه ها و مجوز ها بگیرند، عذر متخلفان را بخواهند و آنها را به قوه قضائیه معرفی کنند . و البته مسئولیت از سازمان بازرسی و قوه قضائیه ساقط نیست.

آقای روحانی و تیم ایشان هنوز تکلیف خود را با حقوق های کلان نجومی معلوم نکرده‌اند؛ با انکار و حمله به منتقدان شروع کردند، سپس مجبور به عذر خواهی در سیما شدند، همزمان گردن دولتی که 3سال پیش پایان یافته انداختند، آنگاه دستور عزل صادر کردند، بعد دلشان به رحم آمد و به استعفای 7- 8 متخلف بسنده کردند و معاون وزیر اقتصاد درباره دست کم 940 متخلف دیگر گفت دیگر کسی برکنار نخواهد شد، پس از آن سعی کردند حقوقهای نجومی را به کل نظام تسری دهند و ماجرا را به سکوت بکشانند و سرانجام آقای روحانی گفتند ممکن است این حقوق ها قانونی باشد، هرچند که غیرمنصفانه و نامتعارف است(!) سؤال این است که اگر این حقوق و پاداش های نجومی قانونی است، پس دستور عزل و پیگیری فسادتا آخر برای چه ؟! واگر نامشروع و غیر قانونی است که هست ،چرا انکار و اطلاق عنوان «نامتعارف » و دو ماه تاخیر در برخورد؟! حقوق و پاداش متعارف چه قدر است ؟10 ،20، 40، 60 ، 80، 200 ،500 یا 800 میلیون و یا فوق میلیارد؟

حالا هم مسئله روشن است. اگر این حقوق و پاداش های ده ها و صد ها میلیونی وبعضا بالای میلیارد نامشروع است و در قبال متخلفان عقد اخوتی در میان نیست، با اعمال نفوذ های شوم حسین فریدون و پاداش چند صد میلیونی جهانگیری و قصور و تقصیر باقی اعضای ستاد اقتصادی دولت برخورد کنید و به مردم گزارش دهید.این گونه مردم باور می‌کنند که فقط دل در گرو آنان دارید و بس.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • پروفسور سعید عالمی نابغه دوران ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    تمدن های پیش از شما به این دلیل ساقط شدند که مجازات را برای ضعیفان اجرا میکردند اما کسی که از باند و جناح خودشان بود مر قانون در موردش اجرا نمیشد
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    به حسین فریدون دروغ بسته ای
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    مشرق پزشکان با کرانه های 700 میلیونی هنوزم دارند همون حقوق قبل رو می گیرند.
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    اگر راست میگید که فریدون خلاف کرده مدرک رو کنید. مرگ بر کاسبان تحریم
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    از سیمان تهران و پاداش جهانگیری چه خبر؟
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    ایضا مرگ بر جیره خور
  • بچه شهید ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    کسانی که شک دارن ومدرک میخوان فعلا علی الحساب یک کم زوم کنن توی چشاش یه چیزایی دستگیرشون میشه!!!!گفتم علی الحساب.....
  • حسين ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    رئيس كل بانك مركزي هم بركنار نشد. ماهي يك ميليارد و سيصد ميليون تومان حقوق ميگيرند و هيچ خبري هم از برخورد قانوني با ايشان نيست
  • ناشناس ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    بارها اسنادش منتشر شده، شما خودتو زدی به اون راه، آخرین مدرک در این زمینه سخنان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه بود، فیلم سخنان ایشان در همین مشرق نیوز موجود است.
  • ناشناس ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    کسانی که در سال 90 و 91 و در اوج بحران ارزی صرافی تاسیس کردند کاسب تحریم بودند.
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    از یک طرف آبم توی یک جوب نمیره با این اصولگراهای افراطی از طرف دیگری هم خوشم از اصلاح طلبان نمیاد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس