کد خبر 600889
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

نخستین پرواز گردشگری روسیه به ترکیه بعد از ماهها وقفه ناشی از تحریم ها امروز (شنبه) در فرودگاه آنتالیا به زمین نشست.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال لغو تحریم های گردشگری روسیه علیه ترکیه در ماه میلادی گذشته، نخستین هواپیمای خطوط هوایی روسیه ساعت 7 و 30 دقیقه (به وقت گرینویچ) با 189 گردشگر در فرودگاه آنتالیا به زمین نشست.

پس از آن که ترکیه در ماه نوامبر (آبان/آذر) یک فروند هواپیمای جنگی روسیه را در نزدیکی مرز سوریه هدف قرار داد، مسکو هرگونه فروش تورهای ترکیه را ممنوع کرد.

این اقدام باعث ضربه شدیدی به صنعت گردشگری ترکیه شد. گردشگران روس منبع درآمدزایی مهمی برای گردشگری ترکیه محسوب می شوند.

اجازه فروش تورهای ترکیه در روسیه توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری در تاریخ 30 ژوئن (10 تیرماه) پس از عذرخواهی رجب طیب اردوغان بابت شلیک به جت جنگی روسیه و کشته شدن خلبان آن صادر شد.

تحلیلگران می گویند آنکارا پس از قطع مناسبات دیپلماتیک مسکو و انزوا در عرصه بین المللی بسیار علاقمند به احیای روابط با روسیه بود.

به رغم این تحول مهم، بعید به نظر می رسد که صنعت گردشگری ترکیه بار دیگر رونق گذشته خود را به دست آورد، زیرا ضربه ای که حمله های تروریستی اخیر فرودگاه آتاتورک استانبول به این صنعت وارد کرد، تبعات بلند مدتی برای ترکیه به همراه خواهد داشت. در این حمله 47 نفر از جمله چندین خارجی کشته شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 1
    احمق کسی است که فکر کند بازگشت روسیه تنها به خاطر عذرخواهی اردوغان بوده! آیا مشکوک و جالب نیست چطور روایت به این سرعت به حال عادی بازگشت و سریع ویزا دادن و راه هوایی باز شد و گردشگر جور شد? بردی چند تا مقاله درست حسابی (نه مشرق)! بخوانید علت بازگشت روسیه رو بدانید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس