کد خبر 600736
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

گمرک جمهوری اسلامی ایران از کشف 536 کیلو و 795 گرم هرویین جاسازی شده در داخل یک محموله ترانزیتی و رد رشوه 10 هزار دلاری در لطف آباد استان گلستان خبر داد.

به گزارش مشرق، گفته می‌شود این محموله بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین کشف مواد مخدر توسط ماموران گمرک در سال‌های گذشته به‌شمار می‌رود.  
 
محموله مزبور در یک دستگاه تریلی قرمز رنگ ولوو که بار مبل، میز و صندلی داشته، جاسازی شده و راننده تریلی نیز از توابع کشور ترکیه است.  
 
کشنده‌ای که این میزان هرویین را حمل می‌کرد تحت مالکیت یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی قرقیزستانی بوده که با پلاک این کشور تردد و محموله یادشده را از مبدا ترکیه حمل می‌کرد و قرار بود پس از تحویل محموله در عشق‌آباد به سمت قزاقستان ادامه مسیر بدهد.
 
ماموران گمرک لطف‌آباد استان گلستان، با استفاده از سامانه جامع گمرکی و بدون دخالت عامل انسانی، کامیون را به ایکس‌ری هدایت می‌کنند و پس از عبور دادن این کشنده تریلی چادری از ایکس‌ری کانتینری و بررسی تصاویر اسکن شده، به قسمت ابتدای تریلر چادری کشویی و پشت کابین راننده مشکوک شده و خودرو را برای انجام کنترل‌های بیشتر به بخش ارزیابی فیزیکی هدایت می‌کنند.
 
در همین حین و پیش از فک پلمب، راننده تریلی به رییس بخش ایکس‌ری گمرک لطف‌آباد رشوه 10 هزار دلاری پیشنهاد می‌کند تا وی از کنترل بیشتر این محموله چشم‌پوشی کند.  
 
مامور گمرک با رد رشوه دستور می‌دهد موضوع پیشنهاد رشوه صورتجلسه و محموله داخل تریلر فک پلمب شود و به‌طور کامل مورد بازرسی فیزیکی قرار گیرد.  
 
ماموران گمرک هنگام بررسی بار داخل تریلر مشاهده می‌کنند که در همان قسمتی که ایکس‌ری نشان داده، یک محفظه اضافی تعبیه شده است. با برش محفظه تعداد 525 بسته مواد مخدر از نوع هرویین هر کدام به وزن یک کیلو و 16 گرم و در مجموع به وزن 536 کیلو و 795 گرم کشف می‌شود.  
 
پیش تر معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران گفته بود: سال گذشته 289 تن انواع کالاهای قاچاق شامل مواد مخدر، قرص های روانگردان، مواد پیش ساز و ... در گمرکات کشور کشف شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    لطف آباد استان خراسان رضوی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس